De ce o să omor displayul (adică bannerele) pe cristianchinabirta.ro

Hai să vă întreb direct: când a fost ultima dată când ați dat click pe un banner de un blog sau de pe un site? Și de ce ați dat click (dacă ați dat click, firește?). Cu aceste răspunsuri în minte, să purcedem la a vă explicita ce am zis în titlu.

Pentru început, reiau ideea: în cel mai scurt timp, nu o să mai existe bannere pe cristianchinabirta.ro. De ce nu de acum? Pentru că am încă niște contracte în derulare și, firește, nu am cum să le dau cu flit. Dar, după ce aceste contracte expiră, punem punct bannerelor pe blogul meu. Și vă spun și de ce.

Motivul 1. Nu mi se mai pare o variantă fair nici pentru clienți și nici pentru cei care îmi faceți onoarea să îmi citiți blogul. Mai direct spus, bannerele ocupă spațiu degeaba pe blog. Spațiu în care, desigur, aș putea să pun content care să fie util sau, după caz, să placă. Mă gândesc, spre exemplu, că aș putea pune în locul unui banner un fel de feed către secțiunea #WeekendDeRomânia, foarte gustată de cititori. Astfel că spațiul cu pricina ar fi mult mai bine utilizat, desigur. Inclusiv în sistem de ofertă pentru clienți, dacă vreți (asta apropo de ce ziceam cu fair). Adică să pun în locul unui banner o secțiune interactivă powered by brandul X. Ați înțeles ce am vrut să zic. Bref: no more banners.

Motivul 2. Dacă ar fi să fac un calcul de genul cam câte din bannerele pe care le-am avut pe blog mi-au plăcut, ar fi catastrofă, jur! Cel mai probabil că eu sunt de vină, nu bannerele cu pricina (#numazic…), dar cele mai multe bannere nu mi-au spus nimic (ca să fiu blând). Și am văzut că nici vouă nu prea vă plac. Așa că, am tras abrupt concluzie, chiar nu are rost să le mai accept. Bref: no more banners.

Motivul 3. Ăsta este mai mult pentru clienți și agenții. Studiile arată că, în lume, există în acest moment cam 200 milioane de utilizatori de ad blockers (pentru cei care nu le au cu astea, ad blockers sunt niște softuri pe care le instalezi și care nu îți mai arată bannerele). În România nu știu să fie un studiu de genul ăsta (later edit: ba da, tocmai ce am găsit, sunt vreo 2 milioane de români care folosesc ad blockers), dar, în ceea ce privește comunitatea celor care îmi fac onoarea să mă citească, ad blockers nu sunt ceva SF, chiar sunt folosite. Ca să nu mai vorbim despre mecanismul psihologic de apărare pe care l-am dezvoltat toți, numit banner blindness, adică vedem bannerele, în sensul că știm că sunt acolo, dar nu le percepem cu adevărat, sunt doar niște chestiuni de decor sau, după caz, piedici în ajungerea la informația pe care o doream, de fapt. Bref: no more banners.

Ar mai fi o precizare de făcut. Legată de affiliate marketing. Și de bannerele care vin, desigur, la pachet cu această formă de monetizare. S-ar putea (dar doar la nivel teoretic discutăm aici) să experimentez această formă în viitorul apropiat. Doar că o să fie un experiment foarte nișat, ca să zic așa. Am eu niște gânduri. Dar toate la timpul cuvenit…

IMG_4533

20 comentarii la “De ce o să omor displayul (adică bannerele) pe cristianchinabirta.ro

  1. Radan Petrica Răspunde

    Sunteti un om increzator, imi place acest blog si articole dvs.
    Arata foarte bine acest blog si scrieti de asemenea foarte frumos.
    In legatura cu ad-block, personal il folosesc, sunt niste site-uri care chiar fac abuz cu asfel de reclame, bannere.

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Mulțumesc pentru aprecieri :) Și mulțumesc pentru confirmarea că folosești ad blockers. Așa cum știu că multă lume folosește…

  2. Ioana Răspunde

    Intru în fiecare zi pe blogul tău dar dacă m-ai fi pus să spun (nefiind în fața monitorului) ce bannere ai, habar n-aș fi avut. Nici măcar dacă ai sau nu :)
    Nu folosesc ad-blockers pentru că pur și simplu eu nu văd bannerele.

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Mulțam că mă vizitezi zilnic, sunt onorat! Și mulțam că îmi confirmi faza cu banner blindness :))

  3. Daniel Răspunde

    Înainte de a se lansa AdBlockers pentru Chrome sau alte browsere eram nevoit să rulez propriile bookmarkleturi pentru a șterge bannerele de pe siteuri. Nu am nimic împotriva bloggerilor ce au bannere pe blog, însă sunt cazuri în care bannerele deformează blogul. De exemplu, la tine pe blog folosesc AdBlockers pentru că bannerul din header pe retina display trece pe un alt rând, astfel că sfârșesc cu un header dublu :) Preview aici: https://www.dropbox.com/s/1fdz454oqruzv9z/Screenshot%202015-08-11%2008.58.34.png?dl=0

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Aha, mulțam că mi-ai zis. Credeam că am rezolvat bugul ăla… Ce versiune de browser folosești?

      • Daniel Răspunde

        Google Chrome v.43.0.2357.130 (64-bit) – OS X 10.10.3

  4. Mircea Răspunde

    Decizia e numai a ta. Noi oricum citim doar articolele si nu prea vedem bannerele :)

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Așa, așa, bagă cărbuni pe foc :))

      • Mircea Răspunde

        Pai sa fiu sincer, azi m-am uitat prima data sa vad ce bannere ai pe site si asta pentru ca ai vorbit de ele :)). Faza e ca citesc 2-3 articole saptamanal de ceva timp :))

  5. Tudor Răspunde

    Cea mai eficienta metoda de a ne proteja de bannerele agresive este neaccesarea site-urile care afiseaza astfel de bannere. In lipsa incasarilor de pe urma afisarii acestora, te asigur ca iti vor urma exemplul si vor realoca acele spatii publicitare.

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Bre, tu ții cu ursul? :)) Hai să ne întâlnim pe undeva pe la mijloc și să zici ce pasul pe care îl fac eu este un motiv suficient să vii să mă citești. Măcar din când în când :D Despre alții, treaba lor, nu mă bag. Dar știu ce zici. La greu, chiar!

      • Tudor Răspunde

        Ne vom intalni :) Te voi citi :) Stai sa o invat sa mearga singura :))

  6. Alexandru Negrea Răspunde

    După dezbaterea de pe Facebook am făcut nişte modificări în articol. Sunt importante, deşi concluzia rămâne valabilă. Mulţumiri!

  7. David Răspunde

    Excelenta alegere. Intru pe acest blog destul de des, ma intereseaza in special stirile din social media pe care le citesc aici cu interes, nu comentez insa ma consider un cititor fidel al dvs. Poate ar trebui sa va urmeze exemplu si alti bloggeri precum Razvan Baciu (razvanbb) care de la o scurta perioada de timp se lamenteaza pe blog si pe Facebook despre cat de rau face adblock rau internetului. Ma intreb daca el isi plateste membrii de pe Trafictube.ro pentru continutul produs ca reclame are pe site iar vizitatorii sunt fortati sa dezactiveze adblockul. Intr-o alta ordine de idei oamenii buni care produc continut de calitate vor gasi metode sa monetizeze la fel si dvs. domnule Birta.
    Multa bafta din judetul Alba!

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Mulțumesc pentru că mă citești, chiar dacă din când în când :D În rest, ce face Baciu nu este nici pe departe în aria mea de interes.

  8. Viata Pozitiva Răspunde

    Acum ca spusesi de bannere, am dat click pe cel cu Elvila si am constatat ca au niste canapele si o biblioteca mult mai faine si la preturi mult mai bune decat ce am luat eu de la Dedeman si de care sunt complet nemultumita. Canapeaua extensibila este foarte greu de manevrat si la cat am dat pe ea trebuia sa se desfaca singura, doar ce ma uitam la ea.
    Nu mai bine intram eu pe Elvila inainte de a o cumpara?

    Si ca sa fiu si mai la obiect, eu obisnuiesc sa dau click pe reclame daca sunt produse de care am nevoie in viitorul imediat, uneori chiar si al mai indepartat, uneori chiar si numai din curiozitate sa vad ce noutati mai au unii si altii. Si asta pentru ca eu consider ca cine se respecta, isi face si publicitate online.

  9. Bogdan Răspunde

    O chestie si o intrebare:
    Chestia: Adblockerul si altele blocheaza nu numai reclama, dar si diverse trackere third party, care pot fi mult mai periculoase in termeni de prrivacy (pt profilare) decat un banner self-hosted (care de fapt poate sa nici nu fie detectat).

    Intrebarea: Tu ai vazut studiu si ai decis sa scapi de bannere? sau invers?

    • Cristian China-Birta Răspunde

      Cel mai important studiu pe care l-am văzut a fost ce am văzut la mine în adim :D Ăsta este sfânt, in my book!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: