Îmi place de foioioi când oameni de comunicare și PR își fac blog. Facem o listă cu ei?

Cei mai mulți dintre voi știți că, pentru doi ani la rând, sunt numero 1 în topul bloggerilor care au colaborat cu agențiile, top realizat de simpaticii de la Revista Biz. Am explicat ce înseamnă după mintea mea chestiunea asta, nu revin. Vă spun doar că, din această onorantă poziție de blogger pe felie cu agențiile, cum ar veni, am avut ocazia să discut cu zeci de oameni de comunicare și PR (să le zicem așa, generic). Și una din concluziile pe care le-am tras (apropo de subiectul discuției) a fost că cei care au avut sau au blog înțeleg cam cu două clase peste ceilalți cam cum stă treaba cu colaborarea cu bloggerii.

Explicația este una foarte simplă, desigur: atunci când ai dat și tu la pila 2.0, știi ce să ceri celor care pilesc constant :D Este ca în orice domeniu. Îl cunoști mult mai bine abia atunci când ai transpirat un pic în câmpul muncii, cum ar veni. Și asta se vede. Mai ales pe termen lung.

tastatura roasaBine, să nu înțelegeți că nu există super profesioniști în agenții și în zona de freelancing (cred că o să vină niște surprize interesante de aici…) care nu au avut niciodată blog și care, totuși, sunt foarte buni în relația cu bloggerii. Doar că, în cazul lor, acest know-how a venit după multe, multe, multe interacțiuni cu bloggerii și după multe, multe, multe activări ale bloggerilor. Adică a fost un proces de învățare îndelungat și, pe alocuri, cu asperități incluse ca TVA. Cei care au avut sau au blog au ars mult mai repede aceste etape și au scurtat mult procesul de învățare.

Așa, mai aplicat, vă dau exemplul stimabilei Anca Nuță, șefa maximă de comunicare de la UniCredit Țiriac Bank. Anca oricum era unul din profesioniștii de pe zona asta de bloggers relations. Pentru că s-a lovit de multe ori de ei, ca să zic așa. Dar – cred cu tărie – abia în momentul în care și-a făcut blog și mai ales atunci când a prestat excelent de la Cannes Lions (vă recomand să citiți serialul, dacă aveți treabă cu industria; dar nu numai). Pentru că abia atunci și-a dat seama cam cum pune problema un blogger și cam câtă ”bucătărie” este în spatele unui blog. Mi-a fost tare simpatică Anca la Social Media Summer Camp, când a zis ”băh, io abia acum am înțeles că e a dreaqului de greu ce faceți voi” :)) Dar cât de importantă este această învățătură pe propria piele pentru un profesionist…

Eu am și zis niște motive pentru care cred că este bine ca oamenii de comunicare din companii (dar și agențiile sunt niște companii, nu-i așa) ar trebui să aibă blog. Vă recomand să le citiți. Lumea zice că am dreptate…

După Social Media for Parents, am aflat că și Florina Badea și-a făcut blog. Florina este un om cu state vechi (era cazul să folosesc și expresia asta acilea pe blog :D) în zona de PR. Deocamdată este la capitolul de înțeles cu ce se mănâncă toată tărășenie, dar din perspectiva bloggerului, nu din cea a omului de PR. Care este, desigur, o altă mâncare de pește 2.0 :D Dar e pe drumul cel bun și – vă dau în scris – după niște luni bune (spre un an) de prestat pe blog, Florina va avea o cu totul altă înțelegere a bloggingului și a scopului și urmărilor lui în ecosistemul 2.0. Ceea ce vă doresc și dumneavostră :)

Există și un circuit invers, dacă vreți. Adică bloggeri care au ”tradat” cauza și au devenit oameni de comunicare. Ei sunt clar cei mai câștigați, din perspectiva relației cu bloggerii. Căci – furculition – discuția devine una între doi bloggeri, cu diferența specifică ce ține de faptul că unul dă un brief, iar celălalt îl primește :)) Iar briefurile care vin de la bloggeri-oameni de comunicare sunt de cele mai multe ori mult mai ”vii” decât altele. Pentru că, simplu spus, știu ce să ceară, au fost și ei în poziția de primitori de brief, cum ar veni. Sunt puțini, însă. Din păcate.

Îmi vine în minte derbedeul de Andrei Cismaru, pe care – oricât de lovit cu pucul vi s-ar părea – să nu îl lăsați să vă înșele: omul știe bine de tot care-i faza. Chiar dacă, jmeker de Brăila cum îl știm :D, nu o arată tot timpul. Sau teribil de simpatica Claudia Tocilă, ale cărei mailuri sunt mereu o încântare, chiar dacă te ceartă :))

Mai sunt și alții, desigur. Dar aș vrea să vă invit să facem împreună o listă cu bloggeri care sunt oameni de comunicare la branduri sau la agenții și cu oameni de comunicare la branduri și la agenții care au blog. Ca să fie o resursă utilă pentru noi toți. Propuneți în comentarii. Desigur, în unele cazuri, mai ales când vorbim despre freelanceri, chestiunea este mai complicată. Dar nominalizați-i și pe aceștia. Pentru că, repet, e bine să știm despre ei.

Puteți să vă propuneți și singuri, firește. Nu doar că nu am nici o problemă cu asta, ba chiar eu funcționez masiv pe sistemul ”dacă tu nu te lauzi, stai liniștit că nu o face nimeni în locul tău” :)) Și, foarte important, aș vrea tare mult să văd oameni din țară, nu doar din București. Indiferent cât de mic este brandul pentru care bloggerul cu pricina lucrează. Căci nu discutăm aici despre cifre de afaceri sau ceva, ci despre ideea de om de comunicare cu blog sau/și de blogger ca om de comunicare.

Deci, pe cine știți în postura asta?

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

39 thoughts on “Îmi place de foioioi când oameni de comunicare și PR își fac blog. Facem o listă cu ei?”

  1. Cristi, pe mine m-au angajat in agentie (I.M. Smite) pentru ca aveau nevoie de un om foarte bagat in online. Asa ca, 4 ani de blog mi-au adus si jobul de Social Media dorit si accesul in publicitate. Si da, e foarte cool sa faci campanii cu bloggeri/vloggeri, tu fiind si asa ceva. :)

  2. Hello, Cristi! Merci de incurajari! E de munca si de invatat, asa-i. Dar nimic din ce e frumos nu e usor. :) Sa fim inspirati!

  3. Si eu, ca si Luminita, tot datorita blogului (dianaduca.ro), am ajuns la companie, in departamentul de comunicare – BPI group Romania.

    Fiind de HR, ma intreaba lumea daca-i angajez, dar nu-mi tradez pasiunea pentru recrutare!

  4. Bună,

    Poate nu-i frumos, dar pare sănătos, așa că am să mă auto-propun :)

    Ne știm mulțumită lui scri.ro, iar ce fac acolo a fost în egală măsură experiență de PR, branding și comunicare, dar și portofoliu pentru munca de freelancer. Așa că am ajuns să mă ocup, de exemplu, și de social media pentru alții. Și recent am început să lucrez la un site care adună la un loc mai multe dintre proiectele mele online: e-milia.ro. Da, cu tot cu secțiune de blog :D

  5. Monica Lungu – freelancer (redactare de continut) si blogger. Scriitoare in devenire.

    Blog: http://monicascrie.blogspot.ro/

    Lucrez cu 2 agentii de online si una BTL (aici, rar si bine) si cativa (maxim 5) clienti directi, care au site-uri mici. Din blog am facut o data 50 lei. In rest, nimic. Cica scriu prea artistic (nu mi-au murit laudatorii inca, citez din ei).

  6. daca nu ma laud eu, atunci cine? mama nu-i pe fir :))
    ne-am intersectat de cateva ori, dar nu prea am avut timp de discutii. cartea mea de vizita on line (pot sa-i zic asa?) e blogul meu, http://www.FromMegwithLove.Ro , care se pregateste acum de=o mare schimbare.
    in rest, ceva SM si agentie. si in momentul de fata, o mana in gips, deci concediu de (ne)voie :D
    Salutari!

  7. Pingback: Curs Blogging 101: blogul tău are nevoie de un design nou!

  8. Eu. Copywriter prin agentiile de publicitate de pe la noi, mai bine de 10 ani. Am parasit corporatiile pentru a lucra pe cont propriu, ca si creativ & blogger. Fac asta impreuna cu jumatatea mea de viata si business, Sorin, art&web designer (ce a parasit si el publicitatea). Impreuna ne dorim sa convingem clientii si agentiile ca intai si intai au nevoie de content. Apoi vine gloria :)

    http://avetisiperoz.ro/

  9. Pingback: Social Media for Parents – Agora expertilor in parenting si comunicare – Florina Badea

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)