La TIFF, cuvintele sunt de prisos

Cei care ați mai fost la TIFF, cred că sunteți de acord cu mine că Festivalul Internațional de Film Transilvania te lasă fără cuvinte.

Anul acesta, există și o secțiune specială dedicată necuvintelor, dacă îmi permiteți să mă exprim așa. Cuvintele sunt de prisos /Words are Very Unnecessary.

Cu un titlu inspirat de versurile piesei Depeche Mode, Enjoy the Silence, secțiunea aduce 11 titluri care vor concura pentru premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federaţiei Internaţionale a Criticilor de Film:

  1. Brazilian Dream, r. Marcelo Pedroso (Brazilia)
  2. Corn Island, r. George Ovashvili (Georgia-Germania-Franța-Cehia-Kazahstan-Ungaria)
  3. Days of Gray, r. Ani Simon-Kennedy (Islanda-SUA)
  4. Dog Lady, r. Laura Citarella și Verónica Llinás (Argentina)
  5. Forever, r. Margarita Manda (Grecia)
  6. Labour of Love, r. Aditya Vikram Sengupta (India)
  7. Nude Area, r. Urszula Antoniak (Polonia-Olanda)
  8. Parabellum, r. Lukas Valenta Rinner (Argentina-Austria-Uruguay)
  9. Ruined Heart, Khavn de la Cruz (Filipine-Germania)
  10. Short Plays, r. Apichatpong Weerasethakul, Gaspar Noé, Carlos Reygadas, Vincent Gallo etc. (Mexic)
  11. Test, r. Aleksandr Kott (Rusia)

„Ideea acestei secţiuni mi-a fost dată de două filme de anul trecut, din care cuvintele lipsesc cu desăvârşire: Moebius, drama psiho-sexuală a lui Kim Ki-duk, proiectată la TIFF 2014, şi The Tribe, provocatorul debut ucrainean din selecţia TIFF 2015, a cărui acţiune e plasată în lumea surdo-muţilor. Titlul, inspirat de versurile piesei Depeche Mode, Enjoy the Silence, s-a impus de la sine, dar asta nu înseamnă că cele 11 filme sunt mute. M-au interesat – şi a fost o provocare să le găsesc – acele filme în care vorbele sunt de prisos şi care mizează totul pe forţa şi fluxul narativ al imaginilor”, declară Mihai Chirilov, directorul artistic TIFF.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: