Mențiune: rândurile de mai jos au fost iscate de două roaderi interioare, ca să le zic așa (of, ce expresie înciotricată :D). Primo: bucuria că stimabila (și extrem de simpatica în rostirea ei francă, dar asta rămâne între noi :D) Anca Nuță și-a făcut blog. Anca este director de comunicare #sauceva (niciodată nu am ținut minte funcțiile astea complicate) la UniCredit Țiriac Bank, deci se pupă cu ce ziceam în titlu la marele fix. Secundo: vreau să fac o listă cu oameni de comunicare, de marketing, din zona asta, din companii care au blog. Mă rog, va fi o listă scurtă, dar tocmai de aceea am nevoie de ajutorul vostru să îmi spuneți dacă știți astfel de bloguri.
Acestea fiind spuse, să trecem la înșiruirea celor cinci motive pentru care au cred că e bine ca oamenii din comunicare din companii e bine să aibă blog.
Motivul 2. O să înțeleagă ce înseamnă să administrezi o comunitate construită în jurul brandului personal, nu în jurul brandului pentru care lucrezi. Ceea ce, firește, sunt lucruri sensibil diferite. Din fericire, aceste experiențe se ajută între ele. Dacă ești profi și știi să iei ce este mai bun din fiecare, desigur.
Motivul 3. Blogul este cea mai bună modalitate de a-ți face un brand personal. Sigur, trebuie să știi și cum se face asta. Dar omul de comunicare din companie deja are know how. Îl ia doar un pic la pilă ca să îl ajusteze pe propria imagine și se poate pune pe treabă. Ideea este că azi ești într-o poziție mare la brandul la care lucrezi, dar mâine s-ar putea să ieși din schemă. Așa că brandul tău personal este important din toate punctele de vedere și este cel pe care, ca să zic așa, îl cam porți cu tine peste tot, indiferent pe unde lucrezi.
Motivul 4. Stârnești reacție în industrie. Zic ”reacții” ca să fiu generic. Pentru că vorbim de o largă gamă de emoții, cum ar veni, de la invidie și enervare până la apreciere și, pe alocuri, respect. Ideea este că stârnești reacții, faci ca lumea să vorbească despre tine. Sunteți oameni de comunicare, ce dracu, nu are rost să insist pe cât este de important ca, în ziua de azi, să reușești să îi faci pe oameni să vorbească despre tine.
Vă pupează tata, să fiți iubiți! Și săriți cu exemple de bloguri ale oamenilor de comunicare și marketing din companii. Și, desigur, dacă mai aveți și voi alte motive pe lângă cele cinci umile pe care le-am expus mai sus.
3 thoughts on “5 motive pentru care cred că e bine ca oamenii de comunicare din companii să aibă blog”
Încep eu, deși nu știu dacă e neapărat „om de comunicare”, deși comunică bine de tot pentru brand-ul Microsoft: http://tudorgalos.ro/
Îmi place și Andreea Stan de la Danone: http://andreeastan.ro/
Ar mai fi desigur Marta Ușurelu de la Biz, dacă consideri că fondatorul unui brand este și comunicatorul principal al acelui brand: http://martausurelu.ro/
Mulțam de propuneri, foarte bune! Auzi, nu o fi Tudor om de comunicare, dar e mult mai bun decât alțți oameni de comunicare, dacă înțelegi ce vreau să zic :))
Salut ”nu este deloc ușor să scrii pe un blog” aici foarte de acord cu tine, mai ales pentru mine, tu ști bine la ce mă refer :( .Multă sănătate