Vă simțiți cumva ofensat de utilizarea verbului ”a folosi”? Ei bine, dragă bloggere ofensat, să știi că nu prea o să faci mare brânză dacă vrei să faci cu adevărat bani cu blogul. Mă rog, nu faci cu blogul, desigur, ci cu businessul pe care îl construiești în jurul bogului. Ți-o spun eu, cel care sunt de doi ani posesorul coroniței în Topul bloggerilor cu care au colaborat agențiile. Ți ți-o spun #cudrag, desigur. Căci agențiile și clienții nu te utilizează într-o măsură mai mare decât îi utilizezi tu pe ei. Dacă rămânem pe terminologia asta cu folositul. Care nu mă deranjează, stai liniștit. Doar că o prefer pe aia mai veche (ok, măh, ziceți că sunt bătrân comunist!) cu avantajul reciproc.
Pentru că, în esență, ecuația blogger – agenție – client se poate sintetiza foarte simplu: clientul are o nevoie, zice agenției, care zice bloggerului și se bate palma. Ecuația în care nevoia agenției este să livreze clientului, iar nevoia bloggerului este să obțină beneficii din blogging. Mă rog, poate că doar mie mi se pare simplu, cine știe…
La PR Forum voi aborda acest subiect. Doar că mă voi focusa pe ce se poate face cu bloggerii mult mai mult decât scrisul unui advertorial sau decât niște produse în teste (cam tot aia, de fapt). Și parcă aș merge și mai departe de scosul bloggerilor la o bere în numele unui brand. O să vin cu exemple, cu propuneri, cu o schematizare, dacă vreți. Unii se vor supăra, cel mai probabil. Alții (cei mai mulți, sper…) nu, ba chiar vor aprecia o astfel de abordare. Om vedea.
Cert este că mi-ar părea rău să nu ajungeți la PR Forum. Căci eu vă pot promite că voi avea o prezentare de excepție… Din nou! Mai vin și alții, desigur. Și am impresia (dar nu o să recunosc asta public never!) că unii sunt chiar mai buni decât mine…
PS Imaginați-vă că sunt eu în poza aia, dar fără ochelari, da? :))