Dap, mă puteţi invidia: am fost în sală la premiera „Fantoma de la Operă”. Şi, ca să vă mai dau un motiv, o să fiu în sală şi marţi. Da, ştiu, sunt un nesuferit :)) Doar că, vedeţi voi, am aşteptat de atâţia ani să mă bucur, ca român, de asemenea evenimente la mine acasă, încât parcă simt că vreau, pe stil arghezian get beget, să pun mâna pe un asemenea spectacol şi să spun „există!” :D Asta pe lângă faptul că la muzicaluri m-aş putea duce în fiecare seară, no problemos, la cât de tare îmi plac.
Cum a fost la premieră? Vă spun mai jos. Pe puncte. Care sunt 10 motive pentru care cred eu că trebuie să mergeţi să vedeţi acest spectacol.
Ţin să adaug ceva: îi felicit pe cei de la Opera Naţională (căci în subordinea acestei instituţii se află Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian”) pentru că au reuşit, pentru prima oară în 30 de ani, să construiască un nou teatru în Bucureşti. Fără să ştiu multe dedesubturi, cred că a fost o întreagă epopee ducerea la bun sfârşit a acestei aventuri, care a durat aproape 3 ani, într-o Românie în care cultura a fost mereu la capitolul „diverse”. Respect, deci!
Şi mai zic ceva: bucuria mea, ca mare fan de muzicaluri, că avem un teatru dedicat acestui gen splendid este de nedescris. Dar această instituţie are, din acest moment, o mare responsabilitate: să onoreze „Musical” din titulatura sa cu spectacole, care să ne lovească direct în coraconul feng shuiului :)
3. Vocile. Irina Baianţ (Christine Daaé) este formidabilă. Din punctul meu de vedere, ea este categoric regina de necontestat a spectacolului. A fost pentru mine o surpriză teribilă să o aud performând atât de bine, mai ales că – şi aici mă fac singur de telecomandă… – am plecat de la premiza că e greu să „uite” ce a învăţat până acum şi să intre în „feelingul” de muzical. Din fericire, m-am înşelat profund. Iar Irina m-a năucit cu adevărat. Drept pentru care mă declar, cel puţin până la proba contrarie :D, fanul ei.
Florin Ristei (Raoul, Viconte de Chagny) nu m-a convins. Dar nici nu mi-a displăcut. A fost ok, dar nu mai mult. Şi – pentru că, nu-i aşa, sunt liber să fac astfel de recomandări :) – poate îl scoate la o bere pe Adrian, ca să înveţe mai mult ceea ce înseamnă jocul de scenă. Căci muzicalul înseamnă şi voce, dar şi actorie. Simt, însă, că la spectacolul de marţi (al treilea din această stagiune), va fi mult mai bun. Aşa cum, de altfel, simt că va fi tot spectacolul. Ceea ce, desigur, abia aştept!
4. Pentru că aşa arătăm că mai vrem. Am văzut că multă lume s-a arătat surprinsă că toate reprezentanţiile puse în vânzare până acum au avut un succes extraordinar, biletele fiind vândute în câteva ore. Pentru mine nu a fost nici o surpriză, ci doar o confirmare a faptului că avem public pentru muzicaluri. Sigur că mulţi au vrut să vadă acest spectacol grandios din curiozitate şi nu sunt neapărat fani de muzical. Dar sunt sigur că mulţi dintre ei vor mai mult şi mai mult, pentru că este imposibil să nu îţi intre acest gen la suflet. Cu cât suntem mai mulţi care mergem la astfel de spectacole (cu bătaia pe bilete inclusă!) cu atât transmitem un mesaj esenţial: mai vrem, mai daţi-ne, mulţumim!
5. Să vă faceţi un punct de reper când vine vorba despre muzicaluri. Se leagă de ce ziceam mai sus. Pentru că puţină lume de la noi are cultura muzicalului. Foarte puţină. Din raţiuni evidente: nu am avut unde şi când să ne bucurăm de acest gen. Acum putem. Şi trebuie să intrăm, deci, în „cantonament”. Şi să începe să ne facem nişte repere, în funcţie de care să putem analiza şi alte spectacole. Căci, make no mistake, „Fantoma de la Operă” este un punct de reper. Istoric, aş putea spune.
6. Ca să vedeţi dacă vă place. Da, ca să vedeţi dacă vă place. Puteţi să vedeţi „Fantoma de la Operă” ca un test. În special pentru cei care nu prea au fost expuşi la virusul superb al muzicalurilor. Pentru că, dacă o să vă placă, atunci, dragilor, vă urez cu mult drag „bine aţi venit” :)
7. Muzica lui Andrew Lloyd Webber. Orice altceva spun la acest punct este de prisos. Omul este un monstru, un geniu, un excepţional. Atât.
9. Să vedeţi un spectacol pus în scenă de Stephen Barlow. Căci aşa ceva trebuie văzut măcar o dată în viaţă. Nu că aş avea ceva împotriva regizorilor români pe partea de muzical, dar suntem în acea copilărie a genului când trebuie să ne uităm la maeştri, să furăm de la ei tot ce se poate, să înţelegem că diferenţa dintre a vrea şi a putea este, în anumite momente, de foioioioi :)
10. Ca să ştiu că o să am cititori pentru noua secţiunea specială pentru muzicaluri de aici de pe blog (în lucru, o anunţ cât de repede). Mi-am pus în cap de vreo doi ani să fac o astfel de secţiune. Dar, după ce am stat şi am cugetat un pic, mi-am dat seama că pur şi simplu nu am material de lucru. Adică ce aş fi putut eu scrie? Că „uite ce premieră mişto are loc în Varşovia şi la noi nu„? Să vă dau de pe youtube înregistrări cu muzicaluri de pe dincolo. Ce mare şmecherie aş fi realizat cu asta? Nimic, desigur. Dar acum, pentru că vreau din tot sufletul să cred că cei de la Teatrul de Operetă şi Musical sunt puşi pe treabă, ehe, acum am un motiv serios să fac această secţiune şi – simt intens pe alocuri :D – voi avea în această instituţie un partener de nădejde al secţiunii.
Cam asta a fost, stimabililor. Staţi pe aproape. În timp ce mergeţi la „Fantoma de la Operă”, desigur :))
Au mai scris despre spectacol: Andra, Claudia, Ionuţ, Valentina, Vlad Enăchescu, Alin (listă în curs de actualizare).
11 thoughts on “10 motive pentru a vedea „Fantoma de la Operă” la Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian””
În urmă cu mulți ani am văzut filmul Fantoma de la operă. Multă sănătate
Am vrut si eu sa cumpar bilete, sunt epuizate pana in Martie. :(
Nu vrei să ştii cum am prins eu pentru a treia reprezentaţie, aşa, la mustaţă! Dar mâine seară vă fac, again, cu mâna de acolo :D
Damn you! :) Dupa ce am tinut un contor al zilelor ramase pana pe 12 decembrie cand anuntasera initial premiera a trebuit sa ma multumesc cu bilete luate abia pe 1 martie. Tot ce pot sa spun e ca asteptarile sunt gigantice si dupa ce am vazut ieri galeria foto de la premiera parca ma dezumflasem putin (avream senzatia judecand dupa costume ca au mutat putin actiunea cu vreun secol mai tarziu). Acum dupa ce am citit acest articol m-am umflat la loc.
Şi dacă ar fi mutat acţiunea în vremea dacilor şi tot m-aş fi dus :))
Aici sunt de acord, se pune problema doar cat de mult ma bucur de el si de cate ori o sa vreau sa mai ma duc dupa aia. Avand in vedere ca de aproape 10 ani tot zic „anul asta ma duc la Londra si il vad” as fi preferat sa fie productia identica cu cel original, fara limba romana, fara alte adaptari. Era de asteptat ca nu va fi asa, ramane sa vad si eu cu ochii mei exact cat de diferit este de ce ma asteptam si daca sunt schimbari in bine sau in rau.
Vezi ce am zis mai sus la punctul 5 şi la punctul 8. Chiar cred că trebuie să începem să ne „antrenăm” pentru de astea de-ale noastre :D Apropo de mers la Londra, în septembrie stau o săptămână acolo şi, desigur, o să îţi fac în ciudă de la The Phantom Of The Opera. Cu drag, fireşte :))
Referitor la punctul 5, nu as vrea sa ma dau mai cult decat sunt. Eu sunt fan in special Phantom of the Opera in toate formele ei si desi, mai am cateva musicaluri care imi plac, pentru mine asta o sa fie prima vizita la teatrul de opereta. Daca ar fi fost (aproape) orice alt spectacol, probabil il treceam cu vederea sau in orice caz nu ma imbulzeam dupa bilet.
Referitor la 8, sper doar sa ai dreptate. Fiecare e cu gusturile lui, sunt sigur ca va fi o perioada de acomodare, sper sa reusesc si eu ca si tine sa ma acomodez si sa-l gust intr-o limba cu care nu eram obisnuit.
Iar cu Londra, acolo deja numarul celor care l-au vazut inaintea mea e prea mare ca sa mai continui sa ma amarasc :)
Buna! Am 2 bilete pt data de 07.03.2015 in randul 2. daca doreste cineva ma poate contacta. O seara buna!
Daca mai este actuala oferta , ma intereseaza.
Buna, iti multumesc mult pentru articol.
Ai idee ce se intampla cu site-ul operetei? Am tot asteptat sa se puna in vanzare bilete pentru luna aprilie, dar este 28 martie, iar ei nici nu au pus programul [ http://opereta.ro/calendar/2015-04 ].
Intru in fiecare zi, incerc pe cat se poate sa prind momentul in care se vor pune in vanzare bilete, caci probabil se vor epuiza in cateva clipe, dar e tare ciudat ca nu s-a publicat inca niciun spectacol pe aprilie.