Mi-a dat Alex Lovin un mail în care îmi zicea de apelul făcut de La Piraţi, din Vama Veche. În esenţă, este vorba de faptul că administratorii cârciumii (eu nu folosesc acest cuvânt în sens peiorativ, trebe precizat asta) au nevoie de 15.000 Euro, ca ultima soluţie, pentru a mai exista. Şi vor să strângă aceşti bani de la 5.000 de oameni, care să doneze fiecare câte 3 Euro.
În ceea ce mă priveşte, nu prea îmi găsesc motive pentru a face asta. Pentru că 1. nu cred că am băut vreodată o bere acolo 2. nu sunt de nici o culoare fan de Vama Veche. În plus, mi-e greu să cred că, dacă businessul cu pricina nu a reuşit până acum, o infuzie de 15.000 E (bani foarte puţini, când vorbim despre funcţionarea unui astfel de local) ar putea schimba ceva.
Dar, de principiu, sunt de acord să donez. Doar că nu aşa, doar pentru că e trendy sau ceva sau pentru că am eu suflet de rocker şi mi-aş răscumpăra ceva păcate sau ceva. Ci aş vrea să îmi daţi voi nişte argumente. Dacă le aveţi, desigur.
Încă o precizare: să nu mă luaţi cu „bine, măh, te caliceşti la 2 Euro…„, căci nu servesc. Nu e vorba despre sumă aici, ci despre principiul fundamental, care zice aşa: dai ceva dar numai dacă crezi că merită. Pentru că, altfel, aş putea face în maximum 7 minute o listă cu 20 de chestii care ar merita cei 3 Euro mult mai mult decât o merită La Piraţi. Care este, oricum o dai, un business. Unul cu coracon inclus ca TVA, unul frumos, unul aşa şi pe dincolo, dar tot business.
Vă dau şi ce mi-a plăcut din argumentaţia celor care au lansat apelul pentru genul acesta de finanţare.
Deci, voi cu ce argumente mă loviţi?
4 thoughts on “Daţi-mi motive pentru care să donez 3 Euro pentru La Piraţi din Vama Veche”
Salutare.
Interesant si (pentru mine cel putin), surprinzator mesajul lor…
Eu am inca in suflet Vama Veche, o lista lunga de amintiri placute (mai multe decat cele neplacute) de acolo, si am in suflet locuri de acolo pentru care as dona mai mult de 3 eur (asa de dragul amintirilor).
Cu toate astea apelul facut de cei de la La Pirati mi se pare… sa zicem nepotrivit, din cel putin doua motive: primul (si poate cel mai important), este ca nu mi se pare normal ca o carciuma „cu traditie” (o sa explic sensul ghilimeleleor putin mai incolo) sa mai existe daca cei care deruleaza afacerea nu au fost in stare pana acum sa deruleze afacerea in asa fel incat sa aiba asigurat macar un sezon inainte. Nu stiu daca-ti amintesti, dar acum cativa ani (buni) a ars Mitocanul. Cu toate astea afacerea a mers mai departe, un an-doi s-au chinuit insa, au rezistat…. pentru ca a existat un plan de afaceri corect.
Asta e motivul pentru care nu imi vine sa ajut pe cineva care a dovedit deja ca nu e capabil sa-si gestioneze afacerea corect.
Al doilea motiv, e unul personal… Sa sustii ca La Pirati nu a fost o afacere cand esti prima carciuma care scumpeste berea in fiecare sezon (sau o face sprit), carciuma cu angajati care-ti iau halba de bere (jumate plina) din fata pana sa o golesti spunandu-ti ca ti s-a incalzit si sa-ti iei alta sau sa pleci de-acolo… mi se pare putin deplasat.
Cum spuneam, eu nu am fost niciodată acolo, aşa că nu ştiu cum este. La partea cu motivaţia de business, asta am spus şi eu, că mi-e greu să cred că suma asta ar face diferenţa pe termen mediu şi lung, în condiţiile în care, ca business, nu au reuşit. Mai ales să nu o să se schimbe contextul de care se plâng iniţiatorii.
Omul vorbea de 3 EUR pe cap de PIRAT.
Domnule Cristian China Birta, nu ai fost acolo, nu te innebunesti dupa Vama, si totusi te consideri targetul anuntului?
Mă scuzi, dar nu am înțeles întrebarea. Pur și simplu nu am înțeles-o.