Vi se pare ok cât câştigă cei care sunt angajaţi în social media în România?

Nu comentez nicicum rezultatele studiului Career Advisor, la solicitarea Evensys. Nu că nu aş avea încredere în rezultate sau ceva (am completat şi eu chestionarul), ci pentru că vreau să aud de la voi cum vi se par salariile (să le zicem aşa, generic) de mai jos. Şi, dacă mă inervaţi corespunzător, o să zic şi eu nişte lucruri. Dar numai dacă mă inervaţi…

salariu

Studiul integral, mai jos.

9 comentarii la “Vi se pare ok cât câştigă cei care sunt angajaţi în social media în România?

  1. Albert Chivu Răspunde

    Mi se pare normal ca in Romania , comparativ cu celelalte personaje din piata muncii, oamenii din Social Media sa nu castige mai mult de 1000 de euro. Oricat de super-duper par lucrurile facute de ei valoarea adaugata si gradul de dificultate al jobului nu merita mai mult. Social Media nu este o meserie, este doar o oportunitate aparuta in ultimii 5 ani.

  2. alex Răspunde

    Mie sincer mi se par putin exagerate, prima cu cel putin 20-30% iar urmatoarele 2 cu cel putin 15%

  3. Ioana Răspunde

    Nu stiu exact care sunt atributiile fiecarui job in parte dar presupun ca un social media specialist ar trebui sa stea tot timpul conectat pe retelele de socializare si sa interactioneze cu fanii paginii. Sa le rasounda in timp real. Sunt foarte putine pagini de companie in Ro unde acest lucru se intampla. ( E foarte ok pagina Lidl, de exemplu). Dar pe alte pagini pot sa stai mult si bine ca nimeni nu te baga in seama decat dupa 2-3 zile. Nu stiu daca o medie a salariilor este relevanta in vreun fel. Dar daca stam sa comparam cu alte meserii, tot de la noi din tara, suntem toti in aceeasi oala.

  4. stef Răspunde

    Hai ma, pai atat? Spune-ne si tu parerea TA! Da, hai ca suntem curiosi. Sigur sunt lucruri ce noi nu le stim. Si eu lucrez oarecum in domeniu. Si mi se par mici salariile. Al meu…mare nu e. :)

  5. Enervantu' Răspunde

    Au comentat pana acum numai femei de servici’ cu iphoane si mecanici auto… niste frustrati. Doar va dati cu presupusu’.
    Salariile raportate oricum sunt mult prea mici. Munca depusa si cunostintele necesare pentru a presta o munca in comunicare nu sunt platite corespunzator in Romania. Din pacate coada si prostimea crede ca ,,a face social media” inseamna ce fac ei pe FB sau pe mess, adica citit si dat mai departe poze cu tate si pisici dezbracate.
    Astept comentariile tale China ~T~~~

  6. Miorița Știe Răspunde

    Social media este un simplu plugin pt conceptul de comunicare Cand lumea vorbeste de comunicare, trebuie sa inteleaga ca social media este doar una dintre tehnicile cu care iti indeplinesti obiectivele. Este inclusa in strategia de comunicare, dar nu este comunicare per se. Doar daca o luam mot-a-mot. (comunicare online)

    Prima chestie pe care nu o înțeleg în studiul acela este diviziunea muncii. Sunt deja 6 „poziții. Asta presupune fișe de post diferite. Atribuții diferite, skill-uri diferite. Ceea ce mi se pare exagerat. Un fel de teoria bățului de chibrit. Cum vine aia că un „online PR consultant” are doar 400 de euro? Ce face un „online PR consultant”, la urma urmei, și ce face un „social media specialist”? Dacă chiar e ceea ce îi zice și numele, PR consultant, păi eu aștept de la el o grămadă de chestii. Dacă e plătit cu doar 400 euro înseamnă că e doar o titulatură bombastică pentru unul care are cunsoștințe de student în anul 1, la SNSPA. Pe de altă parte, dacă chiar știe PR sunt rușinoși cei 400 de euro.

    Comunicarea este atât de complexă încât, repet, unul care cică știe online (ce-o însemna și asta? cum poți să știi online fără să cunoști comunicarea, în general, în toată complexitatea ei?) poate doar mirosi comunicarea. E dusă în derizoriu meseria asta de specialist în comunicare. Nașpa.

    Eu dacă am un business pe care din cei 6 îi chem? Ok, chem o agenție care are 6 băieți și fete. Ce îi deosebește pe fiecare?

    So, una peste alta, nu văd cum s-ar comenta rezultatele studiului cât timp nu mi se pare ok studiul în sine. E corelat cu piața muncii reală? Chiar există această diviziune a muncii? Dacă da, e ok să fie așa? Se cam aruncă informații nemestecate pe piață și, implicit, se crează și o percepție cam greșită a nevoilor reale, a tipului de know-how necesar pentru a te numi om de comunicare. Nu tu le arunci. Dar, poate ar fi bine să scrii un text plecând de la problemele pe care ți le-am ridicat.

    Mi se pare mult mai utilă o dezbatere privind aceste teme.

  7. Tudor Răspunde

    Cu putine exceptii, cei care intr-adevar fac social media in Romania sunt nevoiti sa aloce extrem de mult timp pentru pregatirea partenerilor. Este un decalaj considerabil intre ce ofera ei, cunostintele in domeniu ale celor care semneaza ordinele de plata si preferintele reale ale celor carora se adreseaza.

  8. Alexandru Răspunde

    Pentru Romania cred ca sunt foarte ok, mai ales ca este un domeniu nou aparut pe piata. In alte tari am intalnit persoane care castiga si cateva mii de dolari pe luna doar din social media. In alte tari…

  9. BogDan Răspunde

    Te uiți la salariile alea de mai sus.
    Te uiți la ce salarii au…chirurgii, să spunem, care țin viața unui om în mâna lor.
    Te apucă-n p*** mea scârba de țara în care unul care are o meserie este plătit de X ori mai prost decât unul care dă din gură, sub anumite forme.
    Din nefericire nu se poate schimba nimic. Asta este.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *