Din când în când, mă apucă bâţul când mă gândesc că CFR, această instituţie de o tristeţe fundamentală din enorm de multe puncte de vedere, a reuşit în anii de după Revoluţie câteva „performanţe” demne de o carte a recordurilor de-ampulea. Să facem o scurtă şi deloc exhaustivă, desigur selecţie dintre toate (multele) dume pe care onor instituţia le-a bifat în toţi aceşti ani:
1. A ratat cu o eleganţă superbă modernizarea infrastructurii, în condiţiile în care în toată Europa aia înspre care tindem calea ferată a fost pilon de bază pe dezvoltarea sistemului de transport. Acum stăm pe o grămadă de fier vechi şi pe nişte linii de-a dreptul turistice, în sensul că, la ce viteză au garniturile noastre, putem lejer să anvizajăm peisajul să să facem aproximativ 768546 de poze frunzei de ulm duios unduită de coama calului alergând mai repede decât trenul din care te uiţi la calul care aleargă mai repede ca trenul.
2. Ratarea de la punctul 1 ne-a costat mai mult decât ne-ar fi costat dezvoltarea infrastructurii de la punctul 1. Căci, ştim toţi deja, CFR a fost şi este una din găurile negre ca nişte hăuri bugetare din care o grămadă de unii au furat de au stins şi – culmea! – fundul sacului încă nu a fost atins, încă se mai poate da cu giumba. Bref, lipsa banilor la CFR ne-a costat imens şi i-a îmbogăţit pe alţii.
3. CFR pur şi simplu nu înţelege (şi face asta la modul organic) cum e treaba cu modernizarea. Lasă că ar trebui schimbată masiv spre radical conduita controlorilor şi a însoţitorilor de vagon. Lasă că preţurile raportat la serviciile pe care le oferă sunt cretine. Lasă multe altele. Dar atunci când ai nişte garnituri noi de tren (faine, nu zic nu, chair faine, adică normale) şi tu nu ai grijă de ele, cum aş putea să spun altceva decât să reiau acel refren celebru din anii comunismului, de o actualitate mirobolizantă şi acum: Cacă-te, Frate Române! Cacă-te Fără Ruşine/Pe Căile Ferate Române.
Îmi iertaţi scatologimsul, dar chiar despre căcat vorbesc. Pentru că atunci când, zâmbind că „uite ce vagoane frumoase şi-a tras CFR” şi când te simţi şi tu cât de cât ca un cetăţean respectat de instituţia cu pricina, te duci ca omul la toaleta din tren şi când vezi mizeria de acolo şi simţi putoare care îţi strâmbă nasul pe interior, îţi dai seama că rahatul pute nu pentru că el există, ci pentru că nu îl curăţă nimeni. Şi că timpul trece fix degeaba pentru CFR. Bleah…
7 thoughts on “Ana are mere şi CFR are trenuri noi. Degeaba, desigur, dacă îşi bate joc de ele”
Maestre, circul cu CFR-ul nostru drag de mai bine de un an și jumătate constant. Nu pot să-ți descriu în cuvinte scârba pe care am prins-o de acest mijloc de transport public. Aș nota la liniuță, dacă-mi permiți:
– faptul că în gară, paza e doar de ochii lumii și că orice țigan poate veni și te fura lejer, ca să nu mai zicem de oferitul căratului bagajului, după care te obligă să-i „dai și lui ceva”.
– mi se pare inadmisibil ca într-o prăpădită de săgeată albastră pe o rută București – Pitești sau invers să faci aproximativ două ore din motive NECUNOSCUTE nimănui. mai apoi să încerci să-ți cauți și tu locul în tren, dar să observi că numărul lipsește cu desăvârșire de pe vreun loc, să te iei la ceartă cu călătorii care nici ei nu vor să înțeleagă ceva.
– comunicarea brandului CFR este de-a dreptul penibilă. nu există absolut nimic între client și brand. ca să nu mai zic pe rute. te oprești în câmp sau faci accident (mi s-a întâmplat) și controlorul tot ce poate să facă este să-ți zică „să stai pe loc”. ok, nu plecam nicăieri, dar o idee despre ce s-a petrecut?
– controlorii sunt de un sictir incredibil. majoritatea sunt oameni colorați (să-mi fie cu iertare cu n-am nimic cu dânșii), dar te tratează în așa fel încât mai să le tragi una. jignesc limba română cu desăvârșire și principiile de etică sunt lovite în plin.
Doar câteva…
Hmmm, după atâtea drumuri cu trenul, ai zice că te obişnuieşti. Dar văd că nu ai reuşit să treci peste mizeriile astea cfristice. Mno, ce să mai zic…
Am avut în cursul anului ăstuia o corespondență foarte faină cu CFR legată de anumite întârzieri! E-mail-urile lor sunt savuroase!
Do share, ca să ne râdem şi noi :D
Mare dreptate ai Chinezule, ieri am ajuns si eu la Iasi de la Timisoara prin minunatele trenuri ale CFR-ului, acest drum in mod normal dureaza 17 ore si 30 de minute, dar de data aceasta a mai intarziat inca aproape 2 ore. Una e cand mergi o ora intr-un tren cu conditii nasoale si una e cand mergi aproape 24 de ore intr-un spatiu efectiv infect, cu oameni care nu-s in stare nici macar sa traga apa dupa ei. Daca tot nu avem autostrazi si curse interne cu avionul la preturi decente, macar trenurile sa fi fost puse la punct dar nu le pasa.. Fraierii voteaza oricum…
Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap in continuare. Cine e VASILE SECARA ? Da acum este presedintele CFR CALATORI.Va vine sa credeti ? “După licitaţie… apartamente! Conform aceloraşi informaţii, o altă coincidenţă constă în faptul că o serie de contracte licitate de CFR CALATORI au fost câştigate, la un preţ minimal, de o societate de construcţii din Floreşti. Firma respectivă a avut, în cazul unei licitaţii, un preţ imbatabil. Lucrările de “modernizare clădiri în Grupa Tehnică şi canalizare la Revizia de Vagoane Cluj”, au fost estimate la peste 752 de mii de lei. Au fost interesate opt firme de acest contract, însă a câştigat SC MEGA PROMPT SA, o firmă din Floreşti deţinută de Simona şi Cornel Cazan. Această societate a licitat cu aproape jumătate din preţul oferit de CFR, adică 399.915,79 de lei şi a câştigat licitaţia. Însă ceea ce se ţine la secret este faptul că pe lângă aceşti bani, cei de la CFR au mai plătit suplimentări la acest contract. “O altă problemă care poate fi verificată este cât a costat în final clădirea comenzii personalului din staţia Cluj faţă de cât a fost licitată şi cum se explică faptul că după ce suma aproape s-a dublat, de la firma care a executat lucrarea şi-au achiziţionat apartamente în Floreşti şeful serviciului Tehnic Bece şi unul dintre copiii lui Secară. Aceeaşi firmă a obţinut şi contractul de modernizare a clădirii grupei tehnice Cluj, care a fost, la fel, supra-suplimentată, şi au fost făcute o serie de lucrări date prin încredinţare directă la preturi uriaşe”, mai spune sursa citată.” “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul. Ei, și? Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii. Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA. Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro. Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA. Adică așa e frumos: ăia sînt niște incompetenți, subsidiari ai CFR, dar le plătim două milioane de euro pentru că altfel nu au clienți și mor de foame. Așa, mai bine moare toată lumea de foame, într-o mare frăție a incompetenților.