Interesantă analiza celor de la mediaTRUST privind reclamele din categoria turism care ne-au lovit pe primele 5 luni ale anului. Eu vă fac un scurt rezumat pe blog pe stil de concluzii care mi-au făcut mie cu ochiul, dar puteţi să consultaţi singuri şi integral analiza reclamelor din turism.
În primele cinci luni ale anului 2014 au fost înregistrate 9.207 de reclame la categoria Turism, dintre care 5.445 au fost difuzate de către posturile de televiziune, 3.323 de reclame au fost difuzate la staţiile de radio şi 439 de reclame au fost tipărite în presa scrisă.
În topul celor mai vizibile branduri din turism, din punct de vedere al numărului de reclame înregistrate, se află agenţia de turism Christian Tour cu 1.918 de reclame şi un rate card estimat de 2.752.720 euro. Locul doi este ocupat de Cocor Spa Hotel cu 765 de reclame şi un rate card de 296.703 euro. Agenţia Paralela 45 este pe locul trei în clasament cu 733 de reclame şi un rate card de 298.763 euro. Phoenicia Holiday Resort ocupă locul patru cu 718 reclame, iar pe locul cinci este Phoenicia Grand Hotel cu 608 reclame. Din top mai fac parte Hotel Onix cu 317 reclame, agenţia de turism Mareea cu 252 de reclame, Casa Frent cu 232 reclame, Hotel Germisara cu 219 reclame şi Arsenal Park cu 212 de reclame.
Postul de televiziune Money Channel a difuzat 2.763 de spoturi turistice, urmat de România TV, cu 1.137 de reclame, şi B1 TV cu 384 de reclame difuzate. Turismul a avut cea mai mare vizibilitate la postul de radio Kiss FM (1.048 reclame). Următoarele în clasament sunt Magic FM cu 637 reclame şi Radio ZU cu 510 spoturi difuzate. La categoria presă scrisă, ziarul Ring a înregistrat 180 de reclame din domeniul turistic, urmat de revista ZIUAnews cu 20 reclame şi Zile şi Nopţi, cu 16 reclame.