Fantastici cei de la Starbucks. Cum a reuşit acest brand să intre în coraconul nostru… Şi cum o face în continuare. La marea artă. Chiar nu cred că produsele lor sunt cele care te dau pe spate. Cel puţin nu aşa funcţionează în ceea ce mă priveşte. Căci – pardon my French – poţi consuma şi în altă parte produse de astea, gen. Dar alegi Starbucks pentru că acolo primeşti mult mai mult decât o cană de cafea cu tot felul de mirodenii şi alea alea, primeşti experienţa unui brand pentru care consumatorul este Dumnezeu! Iar consumatorul le mulţumeşte pentru asta. Aşa cum o fac şi eu, deseori, fără să fiu – repet – neapărat fan al produselor lor.
Starbucks a înţeles, dacă vreţi, că doar a oferi un produs bun nu mai este de ajuns. Şi că modalitatea în care oferi acest produs, povestea cu care este livrat produsul, deschiderea către viaţa în sensul mai larg al consumatorului (orice om face mult mai multe în viaţă decât să bea, din când în când o cafea), ei bine toate acestea sunt valori incluse masiv în ADNul brandul Starbucks, iar pentru toate acestea Starbucks este imensul brand care este, cu o imensă susţinere coraconistică, dacă vreţi, în rândul consumatorilor.
Uitaţi-vă la ultima lor ispravă: Starbucks College Achievement Plan. Excelentă iniţiativă, excelentă! Ce legătură are asta cu cafeaua pe care o vând sau cu foarte gustoasa prăjitură cu morcovi? La prima vedere, nici o legătură. Dar aici vorbim despre Starbucks. Moment în care facem toate conexiunile posibile între un brand care se adesează oamenilor, nu consumatorilor. Iar oamenii răspund. Ca oameni, în primul rând. Abia după aia devin consumatori.
Chapeau, Starbucks, chapeau!
http://youtu.be/I9_BKHzgV6c