Cum îţi dai seama despre ce scrii pe blog? Studiu de caz: chinezu.eu pe primele 3 luni

Una din temele principale de discuţie cu agenţiile şi cu clienţii cu care intru în contact este pe sistemul „vrem nişte bloggeri care scriu pe nişa de petunii„. Adică, v-aţi prins (vorbesc cu caracter de exemplu aici), nişte cerinţe specifice, dar nu foarte pe felie, ca să zic aşa. De ce spun asta? Încerc, pe repede înainte, să va raportez mai jos ce şi cum. Deşi, fireşte, s-ar putea scrie o cărţulie pe tema asta. Dar cine să o citească, vă întreb spăşit?

A găsi bloggeri care scriu despre petunii (a se citi „orice nişă”) nu e chiar aşa de uşor. Adică, sigur, sunt câţiva care scriu doar despre petunii, dar mult prea puţini faţă de ce are nevoie clientul (a se citi nu au tracţiunea aşa de bună). Aşa că trebuie să extindem căutările şi să găsim bloggeri generalişti (nu prea îmi place termenul, dar o să îl folosesc pentru a mă face mai bine înţeles) care au printre preocupările/pasiunile/interesele lor şi petuniile. Moment în care chestiunea se cam complică.

Teoretic, cea mai simplă modalitate de a pune bloggerii pe căprării este să îi întrebi direct despre temele pe care scriu ei, de regulă, pe blog. Aşa facem, de exemplu, cu bloggerii înscrişi în Campionatul Naţional de Blogging. Doar că aici s-ar putea să ne dea unori cu virgulă. Pentru că am întâlnit multe cazuri de bloggeri care declarau că „io scriu despre temele x, y şi z„, iar când analizam blogul lor din punct de vedere al temelor abordate, vedeam că, de fapt, ei scriu preponderent pe temele w, t şi x. Şi le spuneam asta. Informaţia era o mare surpriză pentru ei. Căci, fireşte, ei credeau cu totul altceva despre ei, despre blogul lor. Şi cădeau niţel pe gânduri, cum se cuvine şi cum este normal în sensul de profi.

Prima reacţie când eşti parte dintr-o astfel de discuţie ar fi una umorală. Şi, tocmai de aceea, nu foarte corectă. Căci reacţia imediată ar fi „haide, frate, cum să nu ştii despre ce scrii pe blog?„. Păi uite că se întâmplă. Ni se întâmplă. Mai ales celor care nu scriem doar pe o nişă, ci simţim nevoia să ne exprimăm multilateral, ca să zic aşa. Căci şi ţie, dragă cititorul care ai blog, s-ar putea să ţi se întâmple chiar în timp ce citeşti ce scriu eu aici. Doar că nu o ştii :) Căci, aşa cum au păţit cei despre care v-am spus mai sus, există acea diferenţă între a vrea să scrii despre ceva şi a scrie cu adevărat despre. Şi acea diferenţă între a crede că tu nu eşti gras, ci doar rotofei şi certitudinea că eşti gras rău, doar că tu credeai altceva :)) Aţi înţeles ce vreau să zic, nu mai insist cu metafore de astea. Zic doar, din nou, că nu ştii cu adevărat cum stai cu petuniile pe blog până nu faci o analiză la ce ai scris.

Şi pentru că mie îmi place să vorbim mai aplicat, am făcut o analiză pe subiectele pe care le-am abordat pe chinezu.eu în primele trei luni ale anului 2014. Vedeţi mai jos ce a ieşit. Ocazie cu care vă invit să discutăm pe această temă, căci trag nădejde că toţi am avea câte ceva de învăţat.

Menţionez că, dacă m-aţi fi întrebat înainte de a face analiza aceasta despre am scris eu pe chinezu.eu în aceste trei luni, aş fi zis fără să clipesc, că top 3 categorii de subiecte la mine arată cam aşa: 1. Blogging 2. Afaceri 3. Călătorii. Nu m-am înşelat prea tare, ceea ce mă onorează, ca să zic aşa :)) Dar surpriza ediţiei, cum ar veni, a fost locul 2 în topul real care a ieşit după această analiză. Căci nu m-aş fi aşteptat la acest loc 2… Mă rog, zic locul 2, deşi ca număr de postări a ieşit la egalitate cu locul1, pentru că este o categorie complexă, cum ar veni, care a însumat mai multe subiecte, dar toate cam din aceeaşi categorie.

Înainte de a vă lăsa cu rezultatele analizei cu pricina, vă invit şi pe voi să vă faceţi o analiză a subiectelor abordate în ultima vreme. Alegeţi voi perioada. Doar să ştiţi că rezultatele sunt cu atât mai relevante cu cât este perioada mai mare (evitaţi o anume sezonalitate, un anume contect predominant, de astea). Eu, fireşte, voi continu această analiză, ale cărei rezultate le voi publica o dată la trei luni. Aşa, ca să fie :)

Perioada analizată: 1 ianuarie – 31 martie 2014.
Blog analizat: chinezu.eu

Total postări: 116 (o medie de 38,6 postări pe lună). Ianuarie: 44 postări, februarie: 32 postări, martie 40 postări.

Total comentarii: 1324

Top teme abordate

1 – 2. Blogging – 25 postări
Cultură, mass-media – 25 postări
3. Afaceri – 23 postări
4. Călătorii – 13 postări
5. Sport – 11 postări
6. Diverse – 19

Din totalul de 116 postări, doar 12 au fost advertoriale, adică mai puţin de 10% din totalul postărilor. Aşa, ca idee, zic.

IMG_7957

17 comentarii la “Cum îţi dai seama despre ce scrii pe blog? Studiu de caz: chinezu.eu pe primele 3 luni

  1. Cristi Răspunde

    Mai conteaza despre ce scrii?

    • Cristian China Birta Răspunde

      Dacă ţi-aş răspunde ar însemna să dau dovadă că am înţeles întrebarea. Cum nu este cazul, iote că nu îţi răspund. Cu oareşce tristeţe zic asta, desigur.

      • Cristi Răspunde

        Intrebarea era retorica.Eu, personal, sa zic ca intru in nisa „socio-politica”.In plus, putin sport si interviuri.

    • zoltybogata Răspunde

      Sar putea să conteze… într-o zi :D .Multă sănătate

  2. Monichis Răspunde

    Oh da asta adevărată provocare și muncă. Recunosc că mi-am mai pus întrebarea asta și ferm convinsă am declarat, pe propria răspundere, că eu știu despre ce scriu. Acum citind articolul tău…stau și privesc. Când la blog, când la agendă. Când la blog, când la agendă. Trebuie progamată o analiză! :)) Ai făcut analiza după categorii, nu?

    • Cristian China Birta Răspunde

      Asa, colega, asa, macar sa te pun pe ganduri si tot e bine! Nope, nu am facut analiza pe categorii, ci pe fiecare postare in parte. Mi s-a parut ca e mai relevnt asa. Munca de batran chinezu, stiu :))

  3. Andreea D. Răspunde

    Cred că-i cazul să-mi iau şi eu la purecat articolele. Dacă ar fi să mă iau după ultimile luni, probabil că pe primul lco ar ieşi „amintiri din copilărie”

  4. georgiana ene Răspunde

    o sa fac si eu o analiza. desi cred ca stiu ce o sa-mi iasa, pentru ca nu am mai participat la nicio competitie de blogging.

  5. vali crintea Răspunde

    imi e frica de aceasta analiza.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Thats the spirit! :))

    • Alin Răspunde

      Lasa ca-i buna!
      Vali, au curajul sa faci si tu o astfel de analiza? Ma gandesc oare, cat % sunt advertoriale la tine :))

  6. Şerban Stănescu Răspunde

    Eu unul, fac analiza asta periodic. În general, mi se pare că trebuie făcută când vrei să ai o imagine a ceea ce faci şi o alta, a ceea ce cere publicul de la tine.
    Mi-ar place o dezbatere mai lungă pe tema asta: „Despre ce scriu şi despre ce mi se cere.”
    Am să reflectez.
    Dacă întrebarea pica acum vreo 2 ani, cred că mă prindeai în offside rău… :) Deşi, cum bine ai zis, eu credeam ceva, articolele publicate, demonstrau o anume structură a informaţiei.
    Oricum, tema mi se pare foarte importantă, mai ales pentru cine vrea o afacere online şi cred că voi scrie un articol scurt despre asta pentru #programulrobis. Mi se pare extrem de important să ai un clasament al articolelor pe teme abordate şi unul pe teme citite. Eu îl fac uneori sub 3 luni, alteori mai rar, depinde de timpul de care dispun şi desigur, de statisticile blogurilor pe care public.
    Mulţumesc mult pentru idee!
    Am la ce reflecta îndelung, deşi eu fac această analiză. Dar m-ai inspirat să op fac din alte perspective şi să pun cap la cap „piesele”.
    Lumea zice „să-ţi iei un bâtrân”. Ia să-ţi schimbi datele din buletin! :P :D (Pe blog, merge! Cu oarece fotoşopizare, desigur… )

    • Cristian China Birta Răspunde

      Daca si matale confirmi ca e o idee buna, atunci trebe sa fie! :)) Nu e foarte complicat, daca de fiecare data cand scrii aloci postarea cu pricina unei anumite categorii. Iar in timp se aduna si uite ca ti-a iesit mini-analiza. Teribil de necesara, cum zici :)

      • Şerban Stănescu Răspunde

        Da, asta era metoda pe care o recomandam, o recomand la curs şi este cea pe care o folosesc. De aici încolo, fiecare poate căpăta o imagine foarte bună asupra multor aspecte legate de intersul cititorilor, în corelaţie cu propriile înclinaţii, pasiuni, etc.

  7. Anca Răspunde

    Chiar si pentru un blogger e foarte greu sa faca astfel de introspectii. Cu atat mai mult cu cat esti angrenat in proiecte si trebuie sa ai subiecte pentru intretinerea page rankului sau chiar sa il depasesti.
    In cazul in care lucrezi pe cont propriu si esti propriul ‘stapan’ si nu ai guest-posturi e foarte dificil.
    Nu stiu, e o parere personala…
    E foarte bine sa verifici, intr-adevar… dar e munca, nu gluma :)

    • Şerban Stănescu Răspunde

      Bună, Anca!
      1. „e muncă…”.
      Depinde câte articole ai. Dacă ai undeva până în 300, durează maxim 2 ore să faci o situaţie a articolelor şi pe urmă să corelezi cu categoriile.
      2. Eu cred că aşa ceva trebuie făcut sistematic, mai ales că mai toată lumea vrea monetizare. Dacă vrei bani, atunci trebuie să faci un studiu de piaţă CONTINUU. Se pare că mulţi au nevoie de cursurile #robis…
      Pentru cine scrie pe blog pentru plăcerea personală şi atât, poate e lipsit de importanţă, deşi… Dacă ne gândim că TIMPUL E VALOAREA SUPREMĂ… Seneca spunea „Oricare ar fi durata timpului, întrebuinţarea lui înţeleaptă, îl va face lung.”

  8. Şerban Stănescu Răspunde

    Revin… Am scris şi eu un articol şi am de gând să mai scriu.
    Mi-ar place ca ideea dezbaterii să fie preluată şi de alţi bloggeri!
    Seară faină tuturor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: