Dragă Ghiţă,
Îţi spun din start că mi-ai plăcut de cum te-am văzut. Atunci nu erai aşa mare şi tare cum eşti acuma, erai doar un nene giumbuşlitic cu cuşmă mărgineană (recunosc, şi de astea mi-ai plăcut din prima, am o slăbiciune pentru zona aia superbă…). Dar mi-a plăcut faptul că apar şi tovarăşi ca tine în reclame (io sunt mai aşa, de la peluză, de aia zic).
E drept că m-am întrebat dacă eşti cu adevărat cioban şi dacă te perinzi cu oile prin munţii mioritici, căci fix chestiunea asta mi s-a părut definitorie pentru succesul (a ceea ce urma să devină un fenomen) campaniei. Cum s-a dovedit că eşti the real thing, nu m-a surprins nici un milimetru că ai explodat aşa de tare şi că ai intrat dur şi inconturnabil în panoplia de personaje celebre româneşti din toate timpurile. Ever.
Numai că, vezi tu, odată cu succesul vine şi palma după ceafă. Că aşa e în viaţă, ştii tu. E ca la stână, dacă vrei: cu cât ai oi mai multe şi mai faine, cu atât trage lupul la ele. Şi ai avut şi partea ta de palme după ceafă. Cele mai multe nu le-ai meritat, ştiu. Dar no, #păţăşti.
Am văzut că te-am vizitat şi premierul Ponta. Am ridicat un pic sprânceana atunci. Căci mi-a părut atunci (şi îmi pare şi acum) că a fost cam prea dus cu vaca gestul, dacă înţelegi ce vreau să zic. Adică premierul ţărişorii noastre nu are altă treabă decât să te deranjeze pe tine din a-ţi face treaba? Adică ditai prim ministrul devine un fel de inspector Sanepid de vine să te verifice la lână?
Bine, este de înţeles că Ponta a vrut să obţină multe likeuri la poza cu tine. Căci şi Victor face aceeaşi greşeală pe care o fac mulţi politicieni atunci când vine vorba de facebook şi de pus poze cu pisici oi: confundă likeul cu votul. Şi ciobanul cu alegătorul.
Şi io în locul tău l-aş fi primit. Cum dracu să zici „nu” când vine premierul să te viziteze? Adică, vorba aia, nu puteai da cu ospitalitatea de gard în aşa fel. Dar l-aş fi primit cu o condiţie: să nu se laude cu asta.
Adică a venit pentru tine sau pentru likeurile pe care i le puteai aduce (şi pe care chiar i le-ai adus)? Adică a venit din admiraţie (mă rog, e mult spus, dar înţelegi tu ce vreau să zic) pentru tine, ca om, ca cioban sau pentru – pardon my French- a te mulge de likeuri? Asta ar fi trebuit negociat din start, după mintea mea, atâta câtă este.
Aşa uite şi tu ce zarvă s-o iscat, de parcă o dat ursu în oi şi câinii erau după ciori la stâna vecină. Păi merită, măh Ghiţă, să păţeşti tu, om fain, de astea? Io zic că nu.
Auzi, dacă mai vine un politician să te viziteze, să îi spui că brânza-i pe bani. Ei se pricep la asta, n-ai tu grijă. Că doar asta fac. Şi mare brânză. Şi bani.
Încă ceva: io dacă ajung pe la tine la la Jina nu vreau poză. Vreau numai să îţi strâng mâna. Şi să îmi dai o lingură de zăr. Că, Doamne, de nu mult nu am mai gustat un zăr bun…
Doamne ajută!
Notă: Postare inspirată de anunţul Vodafone, văzut la Victor, de unde mi l-am însuşit ca un nemernic cu copy/paste.
“Ne bucurăm că, prin campania noastră de advertising, am descoperit un român care a devenit, într-un timp scurt, atât de popular în toată țara. Ghiță Ciobanul este el însuși un brand puternic care a reușit să treacă dincolo de ecranele televizoarelor tocmai pentru că este autentic.
Faptul că diverse personalități l-au vizitat pe Ghita și au publicat fotografii alături de el confirmă încă o dată succesul campaniei noastre. În același timp, ne delimităm de orice asociere politică și respingem categoric speculațiile pe această temă. Noi nu servim interesele niciunei formațiuni politice. Suntem o companie de comunicații mobile a cărei prioritate este să își servească clienții cât mai bine și să inoveze în tot ceea ce face, inclusiv în comunicare”.
18 thoughts on “Scrisoare deschisă adresată lui Ghiţă Ciobanul”
Mai spune tu că brânza e pe bani, să vezi ce-o impozitează ăștia și mai tare! :))
Trecând de asta, da, gestul lui Ponta e la ani distanță de normalitate, iar pe el îl înțeleg perfect…nu oricând apare unul ca ăla la Jina, oricât de nefast ar fi personajul :)
Tu deja mă ştii: dacă am zis public că îmi place Ghiţă, apoi aşa e! Am avut n discuţii cu tot felul de oameni pe tema asta. Care erau chiar surprinşi că îmi place personajul (căci e un personaj, asta nu e negociabil :D). Abia aştept să văd un studiu ca lumea făcut pe acest fenomen (căci e un fenomen, asta nu e negociabil :D).
Eu zic că Victoraş a uitat să-i de tag lui Ghiţă, altfel lua mai multe voturi, pardon like-uri.
Lasă că i-a dat şi aşa destul. De nu mai poate duce şi nu mai ştie pe unde să scoată cuşma #cumarveni
Sa vedeti ca acum o sa-si descchida si Ponta magazin de branzeturi, chiar daca nu stie sa le prepare … le plagiaza si gata.
Bre, dacă reuşeşte să plagieze o brânză, are votul meu! Căci aia e artă, nu doar muncă :))
Parerea mea e ca niciun articol in care apare numele Ponta nu trebuie publicat! Cu cat mai putin il pomenim cu atat mai bine dormim noaptea! :)
Fără politică aici, domnu, vă rog corespunzător! Păi cu o atitudine de asta nu construim (#dacăînţelegicevreausăzic :D) noi socialismul!
Mai bine ar face schimb de roluri.Ghita premier si Ponta cioban .
Cu prima parte e mai greu, că a doua e deja rezolvată.
A fost un alibi pentru masurile anti-lapte de la tara, in piete. Poa’ sa zica ca el a discutat si cu Ghita despre treaba asta si ca este o masura binevenita. I-o fi zis Ghita: Sa fii binevenit, fara masura :) Spor! (lu’ Ghita)
E nașpa dacă am ajuns să ne raportăm la un cioban în Social Media. El este de admirat acolo unde-și desfășoară activitatea de zi cu zi, aici nu am nimic împotrivă.
Că are ciobanul o pagină cu juma’ de milion de like-uri nu este decât dovada că nivelul ăsta de influencer este cel care setează trend-ul în turma care se uită la televizor. Cu televizorul s-a mințit poporul, iar cu Like-ul utilizatorul.
Este egal cu zero faptul că blogger-ul X sau vedeta Y a dat Like acelei pagini, pentru că Vodafone-ul are de unde să scoată bani, la ce oferte are. Pe de altă parte, ca business, Vodafone-ul a făcut schema perfectă pentru că a știut ce vrea publicul: ciobani și neduși la școală. Ăștia fac view-uri pe YouTube și Like-uri pe Facebook.
Să asociezi un brand de telefonie mobilă cu un cioban este ca și când aș face reclamă unui brand de utilaje petroliere cu o bacterie saprofită, pentru că bacteria saprofită există unde este petrolul, la fel cum semnalul există unde e Ghiță Ciobanul.
Faptul că ai scris despre vizita lui Ponta este cam tricky și cred că știi asta, dar ai mers la risc; pentru articolul ăsta poți fi taxat și tu de unii care pot spune că dacă se ducea alt politician la Ghiță, poate ai fi lăudat gestul. Dar, pentru că nu s-a întâmplat, nu poate fi demonstrat… așa că haters gonna hate.
Articolul ăsta e un cuțit cu tăiș și pe mâner. :)
Colega, trag nădejde că cei de la Vodafone ştiu muuuult mai bine decât noi ce e bine pentru ei şi ce nu e bine, că doar de aia numără la sfârşitul anului contabil profitul :)) Sigur, şi noi avem dretptul să ne spunem părerea despre ce fac ei, că doar de aia suntem oameni în 2.0!
Cât despre riscurile la care m-am expus, matale eşti simpatic. Dar pe lângă alte riscuri la care mă expun în fiecare zi (ca să păstrez aceeaşi linie de comunicare), riscul ăsta cu Ponta este doar o poantă bună, dacă îmi permiţi :))
Tătă lumea vrea să facă poze cu unchiu’miu Ghiţă…
Cum spuneam si acum ceva timp, in ultimile 3 luni piata de publicitate s-a impartit intre Ghita Ciobanul si Varu’ (sau cel putin asta a fost impresia mea). Mai mult chiar nu se poate?
Trag nădejde că înţelegem toţi că există o imensă diferenţă între ce vedem noi, cei din faţa televizorului şi ce vor brandurile cu reclamele astea. Adică brandurile au niste obiective clare, care în final să le genereze profit. Că în timpul ăsta ne enervează pe unii sau pe alţii, asta este o altă poveste. Pe care şi-o asuma şi cu care merg înainte şi fac exact ce şi-au propus să facă, adică profit, că de aia este business :)
Sunt de acord cu ce spui, cred ca asa este. Cu toate acestea, exista branduri care pot face acest lucru si intr-o forma mai placuta, ca sa nu spun mai inteligenta.
M-am saturat de Ghita Ciobanul. Este el simpatic, dar parca ce este prea mult strica….peste tot vezi doar reclame cu Ghita, toata lumea se inghesuie sa faca poza cu Ghita, sa-l aibe la prieteni pe Facebook, sa dea like la Ghita…..