Aş face două cuvenite precizări.
1. Când spun „am fost înfrânt” nu înseamnă că am ceva cu cei care au scris, scriu sau vor scrie despre Black Friday, adică să mă uit superior la ei pe sistemul „scriu pentru trafic, ca să se bage în seamă, alea alea„. Căci, fireşte, vinerea închisă la culoare este un subiect de mare interes, aşa că ar fi culmea ca lumea să nu scrie.
2. Eu personalmente nu aş fi scris despre asta în alt context decât cel prezentat mai jos pentru că – mai simplu de atât nu pot să vă spun – nu mă interesează. În sensul că nu aştept promoţiile astea, nu îmi bugetez bănişori pentru ele, nu particip la frenezie. Pentru că aşa sunt eu, mai comod, ca să o zic blând :D Aşa că, evidamont, nu aş fi avut ce să scriu, fireşte.
No bun, acum să trecem la chestiunea pentru care, de fapt, scriu aceste rânduri. Căci vorbim despre studiul de mai jos. Realizat de 1424.ro (vedeţi mai jos care e ideea cu siteul ăsta, foarte interesant). Din care aflăm nişte foarte interesante informaţii despre gradul de interes al nativilor digitali pentru participarea la Black Friday/Vinerea Neagra din 2013.
Recomand să citiţi cu atenţie concluziile studiului. Să nu vă rezumaţi doar la chestiunile evidente, care vă sar în ochi (par egzamplă tulburătorul procentaj de 11% dintre tineri care habar nu au de chestiunea în cauză). Pentru că e păcat să avem astfel de studii şi să nu le citim cu atenţie, să nu ne rupem măcar 15 minute să stăm să cugetăm un pic. Nu de alta, dar dacă lucrăm în câmpul muncii 2.0 bine ar fi să facem să fie bine să nu fie rău şi prin atenţia pe care o acordăm unor astfel de studii #numazic
Intentia de cumparare in randul nativilor digitali de Black friday / Vinerea Neagra 2013
In ceea ce priveste participarea la evenimentul Black Friday din acest an, cei mai multi dintre tineri, reprezentand 46% din respondeti prezinta o atitudine indecisa, nu stiu daca vor cumpara ceva, dar vor vizita siteurile pentru a evalua ofertele. 24% dintre respondeti declara ca nu intentioneaza sa cumpere de Vinerea Neagra din acest an, 19% declara ca o vor face, iar 11% nu stiu ce reprezinta conceptul Black Friday / Vinerea Neagra.
Cele mai dorite produse de cumparat de Black Friday / Vinerea Neagra 2013
Top 3 al celor mai de interes itemuri de cumparat de Black Friday 2013 in randul Digital Natives: computere, laptopuri si accesorii computer (25%), gaming si console (24%), telefoane (18%), moda si accesorii fashion (5%), tablete, notebookuri (4%), aparatura audio (playere si playere portabile) (3%), electronice diverse (3%), aparatura foto / video digitala (3%).
1 din 4 nativi digitali care intentioneaza sa cumpere de Black Friday 2013 si declara ca au deja o lista cu lucruri de cumparat sunt interesati de computere si accesorii pentru computer.
Care sunt principalele surse de unde vor cumpara tinerii de Black Friday / Vinerea Neagra 2013
Cei mai multi dintre nativii digitali care intentioneaza sa cumpere de Black Friday 2013 doresc sa utilizeze mediul online pentru acest eveniment (47% – magazine online). 37% din magazine specializate (offline) si 12% din supermarket/hypermarket.
Care este bugetul alocat de catre tineri pentru cumparaturile de Black Friday / Vinerea Neagra 2013
Tinerii care si-au alocat deja un buget pentru Black Friday 2013 intentioneaza sa cheltuiasca in general intre 501 si 1000 lei pentru aceste cumparaturi. In ceea ce priveste bugetul alocat pentru cumparaturile de Black Friday 2013, 35% dintre tinerii interesati sa cumpere declara ca au pregatit peste 1000 lei, 30% – intre 101 si 500 lei, 18% – intre 501 si 1000 lei, 17% – maxim 100 lei.
Care sunt motivele principale pentru care tinerii nu doresc sa participe la Black Friday / Vinerea Neagra 2013
Dintre tinerii care stiu sigur ca nu vor cumpara nimic de Black Friday 2013, 45% declara ca au tot ce le trebuie si nu au nevoie de nimic in plus. 24% declara ca nu au bani pentru acest eveniment, 13% sunt de parere ca de Black Friday nu gasesc brandurile care ii intereseaza, 8% spun ca nu se ocupa personal de cumparaturi, altcineva face cumparaturile in familie, 6% cred ca reducerile de Black Friday nu sunt considerabile, 4% cred ca de Black Friday, produsele oferite sunt lichidari se stocuri, nu sunt game actuale ale brandurilor.
Insight-uri 1424.ro:
In cele ce urmeaza sunt prezentate asocieri dintre variabile, cu mentiunea ca variabila buget este foarte detaliata, cuprinzand 6 segmente.
Din date se observa ca:
– tinerii care pentru Black Friday 2013 au buget alocat de maxim 100 lei sunt mai interesati sa cumpere telefoane, imbracaminte, incaltaminte, ceasuri si bijuterii, dar si jucarii decat ceilalti tineri.
– tinerii care pentru Black Friday 2013 au alocat intre 101 si 300 lei sunt mai interesati sa cumpere aparatura audio (playere, iPoduri), muzica si filme decat ceilalti tineri.
– tinerii care pentru Black Friday 2013 au alocat intre 301 si 500 lei sunt mai interesati sa cumpere telefoane si computere decat ceilalti tineri.
– tinerii care pentru Black Friday 2013 au alocat intre 501 si 1000 lei sunt mai interesati sa cumpere gaming si console decat ceilalti tineri.
– tinerii care pentru Black Friday 2013 au buget alocat de peste 1000 lei sunt mai interesati sa cumpere computere, laptopuri, accesorii pentru cumputer decat ceilalti tineri.
– in randul tinerilor care declara ca nu au un buget precis, dar se vor decide in functie de ofertele magazinelor se observa un interes de cumparare pentru aparatura foto/video digitala mai mare decat in randul celorlalti nativi digitali.
– tinerii care intentioneaza sa cumpere gaming si console de Black Friday 2013 prefera sa cumpere offline, de la magazinele specializate mai mult decat ceilalti tineri.
– tinerii care doresc sa cumpere electrocasnice de Black Friday 2013 prefera sa cumpere mai mult de la supermarket/ hypermarket decat ceilalti tineri.
– tinerii care doresc sa cumpere jucarii de Black Friday 2013 tind sa cumpere mai mult de la supermarket/hypermarket decat ceilalti tineri. – exista un interes de cumparare de Black Friday 2013 pentru gaming si console mai mare in randul barbatilor decat in randul femeilor.
– exista un interes de cumparare de Black Friday 2013 pentru articole de moda (imbracaminte, incaltaminte si accesorii fashion) si pentru carti mai mare in randul femeilor decat in randul barbatilor.
– exista un interes de cumparare de Black Friday 2013 de la magazinele online mai mare in randul barbatilor decat in randul femeilor. Adica, barbatii intentioneaza sa cumpere de Back Friday 2013 de la magazinele online mai mult decat o fac femeile.
Despre 1424.ro
Www.1424.ro este cel mai nou instrument de masurare online a atitudinilor, opiniilor si obiceiurilor Digital Natives (tineri avand varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi in mediul online). Metodologia 1424.ro este bazata pe sondaje online folosind ca bazin de esantionare cel mai consistent panel de tineri 14-24 ani din onlineul romanesc, cu peste 27.000 de utilizatori activi in fiecare luna. Principala sursa de recrutare a tinerilor din panelul 1424.ro o reprezinta siteul www.TPU.ro (2.318.601 vizitatori unici, 5.758.059 vizite si 12.677.590 de afisari in luna octombrie 2013), site prezent in TOP 15 siteuri din onlineul romanesc si siteul Nr 1 ca afinitate pe segmentul de varsta 14-24 ani din cele mai traficate 20 de siteuri din Romania.
Core-ul metodologiei 1424.ro consta in prezentarea insight-urilor din perspectiva asocierilor/corelatiilor dintre variabile. In prezent in www.1424.ro exista 152.322 de insight-uri.
Selectarea participantilor la fiecare dintre sondajele 1424.ro este aleatorie, simpla. Redresarea esantioanelor se realizeaza folosind ponderarea post-stratificata (in celula), in conformitate cu statisticile oficiale Sati.ro. Poderarea post-stratificata se realizeaza functie de variabilele varsta si gen biologic.
Despre Metodologia sondajului Black Friday 2013
Studiul prezinta opiniile a 778 de tineri cu varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, ce au facut parte dintr-un esantion cuprinzand 1027 de tineri extrasi aleatoriu, simplu din panelul 1424.ro, cel mai extins panel online din Romania dedicat cercetarii generatiei digitale. Datele sunt ponderate post stratificat, in functie de statisticile oficiale Sati.ro, in functie de variabilele varsta si gen biologic. Aceasta cercetare s-a desfasurat in mediul online si se supune limitarilor tuturor cercetarilor desfasurate astfel, generalizarile fiind valabile la panelul respectiv.
Infograficul si analiza pot fi utilizate sub licenta CreativeCommons Attribution.
8 thoughts on “Fraţilor, am fost înfrânt! Scriu şi eu despre Black Friday…”
Romanul este mort de foame in casa da el asteapta vinerea neagra…
„Romanul” nu exista asa ca specie. Exista Vasile, Grigore, Ioana si Eufrosina. Iar dintre astia 4 studiile spun ca aproape 2 au posbilitatea sa isi cumpere cele trebuincioase si moderne.
Pai se stie ca 50% se zbat in saracie si restul de 40% au un trai aproape spre decent. Mai raman 9 % care compun clasa medie si 1% bogatii. Sau ceva de genul!
de fapt ai scris despre 1424.ro :)
Daca asa ai inteles tu, io ma retrag spasit. Ce ai fi vrut, sa nu dau sursa? Oamenii aia au muncit, deci este de un firesc devastator sa apreciez ce au facut. Pe bune acuma…
Hold your horses! Nu a fost repros! :)
Black Friday 2013, anul ăsta sper să am mai mult noroc, anul trecut nu am reușit nimic, nimic. Multă sănătatr
Buna idee asta a lui 1424.ro, de urmarit :)
Inclusiv, pe tema, daca fac follow-up pe Black Week – caci inca ne paste Black Friday la mama lui…
Dincolo de asta, eu o sa tot sustin sintagma ‘bastinas digital’ in loc de ‘nativ digital’ pe care o folosesc ei (am rulat-o intr-un proiect european mai mare inca din perioada 2008-2010) – pentru ca, lasind englezismul deoparte, miza sintagmei initiale era pe o dimensiune spatiala (nu temporala) a ‘nativului’ cu pricina :)