Eu dau din umeri când vine Halloweenul. Căci, fireşte, aşa cum apa sfinţită este un accesoriu de care mie nu îmi pasă, deci nu există pentru mine aşa cum există pentru alţii, aşa şi despre Halloween ştiu că există pentru alţii, dar mie nici că îmi pasă. Sau ceva de genul.
Am văzut, cu juma de coadă de ochi, multă zbatere pe tema asta pe bloguri şi facebook şi twitter şi alea, alea în ultimele zile. Unii criticând sărbătoarea asta sau ce este, alţii clamând dreptul oricui de a se simţi bine cum crede ea sau el că e mai bine (subscriu la aşa ceva, în tabără asta m-am plasa dacă m-ar forţa cineva să aleg o tabără), alţii pur şi simplu băgându-se în seamă pe un subiect hot şi trendy.
Pentru toţi cei de mai sus (dar nu numai, desigur) vă prezint analiza de mai jos, pe care tocmai am primit-o pe mail de la simpaticii de la Zelist Monitor. Şi pe care o redau integral. Nu de alta, dar nu-i aşa că e mult mai interesant să ştim pe cifre şi statistici cam care a fost faza cu Halloween în social media de pe la noi decât să discutăm despre Halooween ca şi când ar fi ceva despre care chiar merită discutat?
Halloween în Social Media
Pe 31 octombrie toţi se pregătesc de Halloween: îşi aleg costume, sculptează dovleci şi merg la petreceri. Pentru branduri, este ocazia perfectă de a realiza concursuri, promoţii şi, mai mult decât atât, ocazia perfectă pentru a crea conţinut personalizat pentru această sărbătoare.
1. Numărul de apariţii în ultima lună comparativ cu anul trecut
În ultimele 30 de zile, acest subiect a generat 35 000 apariţii, cu un viewership (impresii estimate) de 84 milioane de impresii.
Prin comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012, numărul apariţiilor şi al viewership-ului a fost mai mare în acest an. Astfel, între 4 octombrie şi 4 noiembrie 2012, subiectul Halloween a înregistrat 31 000 apariţii şi 71 milioane de impresii.
2. Facebook, principalul generator de discuţii
Cele mai multe discuţii au avut loc pe Facebook, atât pe paginile publice, cât şi în discuţii publice de pe profile personale. În perioada monitorizată, Facebook a generat 15 000 aparitii, având un viewership estimat de 70 milioane impresii. Apariţiile de pe Facebook însumează peste 40% din numărul total de apariţii.
3. Apariţii pe Instagram
Instagram a ocupat locul al doilea în topul canalelor care au generat cele mai multe apariţii despre Halloween. Astfel, în ultimele 30 de zile, pe Instagram au fost 6100 de postări referitoare la Halloween.
4. Portretul emitentului tipic
Cele mai active persoane care au scris pe bloguri sau Twitter despre Halloween au fost bărbaţii (62% din totalul emitenţilor), cu vârsta cuprinsă între 19 şi 24 de ani (35% din total), stabiliţi în Bucureşti (55%).
5. Postarea cu cele mai multe impresii
Cele mai multe impresii estimate din perioada monitorizată au fost aduse postării de pe pagina de Facebook Kiss FM. Aceasta a generat un viewership estimat la 124 de mii de impresii.
6. Ziua cu cele mai multe menţionări
Desigur, ziua cu cele mai multe apariţii a fost 31 octombrie, zi care a generat subiectului monitorizat un număr de peste 10 mii apariţii, cu un viewership estimat la 26 milioane de impresii.
7. Cum au comunicat brandurile în Social Media cu ocazia Halloween-ului
Promoţii, concursuri sau content dedicat acestei sărbători, brandurile şi-au costumat conturile din reţelele sociale.
Câteva branduri monitorizate de ZelistMonitor, care au avut viewership puternic în perioada monitorizată şi care au comunicat pe subiectul Halloween, au fost:
Kiss FM– 124 mii impresii
Radio ZU– 114 mii impresii
Lidl Romania– 102 mii impresii
Doncafe– 73 mii impresii
KFC Romania– 68 mii impresii
McDonald`s Romania– 68 mii impresii
Emag– 59 mii impresii
8 thoughts on “Cum s-au speriat românii de Halloween. Pe net, desigur”
După cum văd eu lucrurile, nu sunt sigur că anul viitor, dar în 2 ani parcă văd că publici așa ceva și despre Thanksgiving :))
Daca este analiza de asta la obiect, public si despre sarbatoarea scosului pufului de gasca din Insula Pastelui sau ceva :))
Absolut. Nu are ce să strice. Practic, trecând de implicația online și social-media, pentru unul ca mine sau ca tine, care văd ceva mai departe, treaba aia este un studiu sociologic perfect. Și vine gratis.
Mie mi se pare extrem de exagerate cifrele astea. Plus ca se cam bat cam in cap:
În ultimele 30 de zile, acest subiect a generat 35 000 apariţii, cu un viewership (impresii estimate) de 84 milioane de impresii.
Captain Morgan- 471 milioane impresii**
Sigur este o greseala pe undeva. Daca nu, sunt curios care este metoda de calcul care a dat astfel de sume. Poate ne ajuta Razvan cu un raspuns!
Bre, la Captain Morgan sunt mii, nu milioane. O sa intreb, oricum, la Zelist, daca vad ca ai anumite disonante, cum ar veni :D
Cu siguranta cifrele de la Zelist sunt mult peste reach-ul pe care l-a avut postarea de pe pagina Captain Morgan, dar Captain Morgan a multumit in stilul lui caracteristic, astazi in mod oficial pe pagina de FB – http://on.fb.me/1bUQQsG :D
La toate cred ca sunt mii sau zeci de mii, altfel nu iese socoteala. Trecand peste cifre, analiza asta este pe cat de interesanta, pe atat de funny. :)
Bre, stai ca io acuma imi dau seama ce zicea Bogdan :)) Eu va jur ca nu am vazut milioanele alea, caci mintea mea stia, in desteptaciunea ei :D, ca este vorba de mii!
Am modificat acuma, am confirmarea celor de la Zelist, a fost o scapare, Captain Morgan sper ca e multumit acum :))
Oricum, dincolo de aceasta regretabila eroare, analiza este interesanta si se pot trage anumite invataminte din ea.