Da, ştiu, v-am tot spus despre Heineken aici la mine sau pe blogdebere.ro. Şi o să vă mai spun. Pentru că sunt excelenţi când vine vorba despre marketing. Şi pentru că şi-au construit un brand beton, original, inovativ. Şi pentru că nu lasă garda jos nici o clipă. Şi pentru că abia aşteptăm, mereu şi mereu, să vedem la ce trăznăi se mai gândesc.
Ce vedeţi mai jos este un fel de declinare a excelentei campanii Heineken Dropped. Uitaţi-vă la filmul de mai jos, intitulat Departure Roulette, şi apoi discutăm.
În România, campania The Voyage a fost câştigată de un blogger. Dar, pe stilul Heineken, isprava nu se opreşte aici, căci acum se caută un blogger din România care să fie trimis într-un program de space training, în cadrul campaniei “Călători legendari din Social Media“. Dap, de space training. Adică de antrenament spaţial, cum ar veni.
Hai să stăm un pic şi să cugetăm. Şi să încercăm să înţelegem cât de departe gândesc cei care se ocupă de marketingul Heineken. Şi cât de departe este această abordare cu space training de codurile de pe capacele sticlelor de bere şi de promotiile PET la 43 litri. Hai că nu trebuie să ne gândim foarte mult, se vede de pe Lună, cum ar veni, că vorbim despre un brand care a înţeles că atunci când tu, ca brand, te respecţi, şi ceilalţi te vor respecta la rândul lor.
Mie mi se pare o ocazie fabuloasă pentru un blogger român să ajungă să se antreneze ca un astronaut. Mi se pare o oportunitate excelentă pentru blogosfera românească să îşi arate sprijinul pentru o astfel de iniţiativă, pentru că nu se întâmplă de multe ori ca un brand, din indiferent ce industrie, să ofere un astfel de premiu exclusiv pentru un blogger.
Aşa că, dragi bloggeri – fără să îmi pese câtuşi de puţin de răcnetele unora care în afară de a răcni degeaba nu reuşesc să facă nimic altceva în viaţă – vă adresez rugămintea colegială să promovaţi această campanie cum puteţi mai bine. Ca să arătăm că blogosfera românească apreciază când un brand arată o asemenea deschidere, să arătăm că ştim să funcţionăm ca un ecosistem care ştie să privească în viitor, să arătăm altor branduri că ştim să răspundem aşa cum se cuvine unor astfel de provocări. Pentru că, dacă ne gândim la viitorul nostru ca bloggeri, trebuie să ne gândim şi la astfel de chestiuni, trust me.
Hai să vă spun altfel: nu-i aşa că blogosfera românească ar fi mai săracă fără astfel de isprăvi care i se adresează direct şi exclusiv? Atunci de ce să nu arătăm că ne interesează, că ne pasă, că ne place? :)
Încă ceva: habar nu aveţi cui puteţi face un bine promovând campania Heineken. Poate aveţi un blogger amic sau prieten care nu a auzit de campanie şi se potriveşte la fix cu ea. Poate pentru el, a participa la un space training este ceva fabulos. Poate, zic, ai un astfel de prieten. Pe care, desigur, nu ai dori să îl dezamăgeşti :)
Poate îmi veţi reproşa – unii – că e cam lacrimogen ce am scris eu mai sus, inclusiv apelul ăsta cam desuet, recunosc. Dar v-aş invita să îmi ziceţi cum aş fi putut scrie altfel? Chiar cred că e o ocazie teribilă pentru noi, ca bloggeri, să arătăm că blogosfera, ca ecosistem, reacţionează la astfel de stimuli.
Poate că unii mi-o veţi arunca pe aia „bine, măh, că bagi texte de astea, doar tu eşti plătit pentru campanie„. Aţi avea dreptate, da, sunt plătit pentru a promova campania. Dar nu aş fi acceptat să participa la campanie dacă nu mi-ar fi plăcut teribil şi dacă nu aş fi înţeles – repet, repet, repet – că este o ocazie excelentă pentru blogosfera românească de a arăta ce poate.
Plus că – dacă mă credeţi bine, dacă nu, nu, treaba voastră – am ajuns în momentul în care să fiu plătit pentru astfel de campanii pentru că atunci când eram aşa cum sunteţi cei mai mulţi dintre voi (adică la început sau încercând să înţelegeţi ce vreţi să faceţi cu blogul) săream cu entuziasm să pun umărul la astfel de iniţiative, ştiind că, în timp, această investiţie se va întoarce. Şi, după cum puteţi vedea, s-a cam întors. Bine de tot. Ceea ce vă doresc şi vouă :)
PS Încă îmi mai caut colegă/coleg de blog pentru chinezu.eu.
6 thoughts on “O rugăminte colegială către blogosfera românească”
Eu am scris aici http://www.hapi.ro/calatorie-initiatica-exista-sau-nu/ am pus si linkurile necesare dar din motive personale nu pot insista mai mult pe o campanie la orice bautura alcoolica din lumea asta . Ma rog, nu asta conteaza altceva vreau sa zic.
Domnilor (aka marketingu de la Heineken sau cin se ocupa, nu va suparati, faceti ceva cu pagina aia care nu se incarca!)
Acum pe bune, eu am mai zis si acum cateva zile. Uite , exact 3 minute am lasat deschis PDFul cela dar dupa „sa posteze pe blogul si pe pagina” e noapte totala. Pai…se poate? Adica tu le trimiti multi cititori , da aia se enerveaza dupa 15 secunde ca de fapt ce-i mai important nu se deschide
Zic si eu……
Ce versiune de browser folosesti?
Mozilla…
Dar eu cred c-ar trebui sa functioneze independent de browserul cu care ruleaza fiecare
nici la mine nu se deschide. adica cu chrome nu se deschide. cu explorer, da.
am scris :)
Nu aveam cum sa ratez asa ceva. Iar articolul meu e…. legendar…
Bafta celorlalti inscrisi in concurs. Acum ca Dascalescu e ocupat poate am sanse. Ca doar de el imi era frica. :)
Sa-ti fie frica de mine, nu de el :D