Premiile în PR şi mărimea nu contează, desigur

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați. Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise. Contact: cristi@kooperativa.ro

De fiecare dată când apare câte un top, fie că e este unul la care au luat parte exprimându-şi opţiunile aprximativ 238056758 de oameni şi făcut cam pe 324 de variabile, fie că este unul făcut pe criteriul „aşa am vrut io, puteţi să mă pupaţi pe portofel”, tot stârneşte comentarii şi respingeri. E normal să fie aşa, nu am nici o problemă, fiecare e liber să interpreteze topul ăla cum vrea şi cum crede de cuviinţă, corespunzător feng shuiului său.

Io altceva vreau să zic aici: faptul că există în anumite cercuri de PR ideea asta cu „premiile nu contează”. Care idee, după părerea mea, este ca aia că mărimea penisului nu contează, pardon my French. Vorbă spusă, desigur, de cele care nu ştiu, de fapt, ce e ăla penis, de cei care se simt cu mărimea pe căciulă (cum ar veni…) şi de cei pentru care politically correct înseamnă nu că ăla o are mică, ci că nu o are chiar aşa de mare.

Cum adică nu contează premiile, tovarăşi? Ia să vă dau eu doar câteva argumente, colea mai jos.

Simţiţi invidie că agenţia X a luat premiul ăla şi nu voi? No? Deci cum? Contează, deci, căci simţiţi.

Simţiţi că v-aţi simţi bine să simţiţi trofeul ăla în mâna voastră proprie şi personală? No? Deci cum? Contează, deci, căci simţiţi.

Simţiţi că ar fi fain să daţi un mail tuturor celor pe care îi aveţi în baza de date (şi aia de firmă şi aia personală) să vă lăudaţi cu premiul cu pricina? No? Deci cum? Contează, deci, căci simţiţi.

Există, desigur, unele agenţii şi unii PRişti pentru care premiile chiar nu contează. Din două motive mari şi late:

1. Ştiu că nu o să le câştige niciodată, aşa că nu are rost să se agite.

2. S-au obişnuit să facă atât de mulţi bani şi atâta succes fără premii încât li se rupe (cu varianta că sunt superstiţioşi şi nu vor premiu că li se schimbă norocul…).

Au fost discuţii de genul ăsta când cei de la Revista Biz au lansat Topul agenţiilor de PR? Nu ştiu, nu îmi mai amintesc.

untitled

 

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

8 thoughts on “Premiile în PR şi mărimea nu contează, desigur”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)