La începutul anului îmi exprimam, mai pe şestache aşa, surprinderea că multă lume mă endorsează pe Likedin (adică zice că mă pricep la neşte treburi). De atunci, însă, lucrurile s-au înrăutăţit masiv. În cazul meu, desigur, nu ştiu la voi cum este. Să mă explic.
Cum v-aş putea face să mă înţelegeţi că nu numai că nu îmi pasă că mă endorsaţi pentru skilluri precum Google Analytics (duamne, ce greşeala, cred că şi bunica ar putea înţelege mai multe decât mine după un crash course de vreo juma de oră) sau affiliate marketing (aiaiaiaiaiaiaiaiai, ce aţi putut zice…) sau pentru web design (really, măh, really?!). Şi că de fiecare dată când mă endorsaţi pentru skilluri cu care nu am nici o legătură, o pană dintr-o aripă de înger se transformă într-o gheară de şobolan de apă?
Poate că unii o face cu bună credinţă, nu zic. Dar puţini sunteţi în această situaţie. Restul o faceţi 1. ca să vă băgaţi în seamă 2. ca să îmi cereţi să vă endorsez şi eu la schimb pentru nişte skilluri pe care le-aţi găsit doar pe net.
Mai sunt şi cei pe care nu îi cunosc nici măcar după nume şi care îmi cer, totuşi, să îi recomand pentru nu ştiu ce. Aş face o scurtă precizare pentru ei şi pentru cei interesaţi de astfel de recomandări: nope.
Am recomandat extrem de puţine persoane în viaţa asta. Pentru că atunci când recomanzi pe cineva îţi pui obrazul în joc. Iar eu sunt un tip al cărui respect de sine este chiar enervant pe alocuri. Deci, pe cale de consecinţă şi spus pe româneşte, nu mă risc să recomand decât pe cea sau pe cel cu care riscul de a mă face de telecomandă este mic spre minuscul. Aşadar, cum aş putea să recomand pe cineva pe care ori nu o sau îl cunosc, ori am schimbat vreo 2 mailuri sau am dat o dată (bine, hai de 2 ori) mâna la o conferinţă?
Să nu înţelegeţi că Linkedin se transformă în HI5 sau nu ştiu ce. Această reţea este – încă – una foarte bună pentru cei care ştiu să o folosească. Doar că, în ciuda unor încercări timide de a mă împrieteni mai tare cu ea, nu am reuşit. Aşa că, cel puţin pe moment, mă declar înfrânt. Şi un pic iritat, după cum v-aţi putut prinde din rândurile de mai sus. O să îmi treacă, fireşte. Căci toate trec…
13 thoughts on “Mai uşor cu pianul endorsementului pe scările Linkedin”
intotdeauna sunt f atent pe cine pt ce endorsez (exista acest cuwant?)
chiar daca mi-e prieten bun, daca nu consider persoana respectiva un sepcialist/profesionist/expert in domeniul respectiv sugerat de LinkedIn, nu endorsez (ce cuvant oribil!)
deci toti cei care ati fost endorsati (damn!) de catre mine, e pe bune! :)
Poate te prind ca ma endorsezi pentru dezvoltare personala. Bere, inteleg, amandoi ne pricepem ca ma pricep. Dar atat :))
eu ma gandeam la ceva cu spiritualitate, energii, reiki, spirale etc :D :) :))
Care pe bune, nea’ Stefan, cand din cate-mi aduc aminte m-ai endorsat (pe vremea cand eram si eu pe LinkedIn) ca Web designer pentru simplul fapt ca te-am ajutat sa-ti bagi un WordPress. :D
Imi permit sa iti raspund eu, caci il stiu pe musiu Murgeanu. Explicatia este simpla. Stefan face parte din acea categorie de oameni (am fost si eu multa vreme inclus) pentru care instalarea unui plugin este minune cereasca. Din aceasta perspectiva, daca ai luat la pila o tema de WordPress apoi sa stii ca in ochii lui esti web designer… :))
Asta asa o fi, dar de la a ma crede Web designer, pana la (si-l citez, cu typo cu tot :D) „sepcialist/profesionist/expert”, e cale lunga. Si daca acum n-as nega ca sunt cel putin 4 din alea 3, pe-atunci nu cred sa fi fost mai mult de un biet pusti cu ceva pricepere in ale Photoshopului si HashTeMeLeului. :)
Dar prea analizez eu lucrurile, asa ca va rog sa ma iertati, domnu’ Chinezu, ca va poluez blogul. :D
Florin,
un client vede rezultatele
daca imi duc masina la service si un mecanic auto imi repara masina si sunt f multumit, il voi endorsa cu draga inima cand vine vorba de aceasta meserie, si il voi considera un specialist in domeniul ”Mecanica Auto”
daca el o sa-mi spuna ulterior ca de fapt nu e chiar asa, ca de fapt specialitatea lui este ”Suruburi metrice” si ”Roti dintate elicoidale” si ca repararea unei masini e doar o nimica toata, un hobby, nici nu merita amintit, atunci o sa-mi cer scuze si nu il voi mai recomanda in ceea ce eu cred ca e bun, ci poate cand ma va intreba un inginer de la NASA daca stiu pe cineva specializat in ”Suruburi elicoidale” il voi recomanda
sansele ca un client sa faca diferenta intre mecanic auto si mai stiu eu ce specializare sunt minime…
@Cristi,
oare in aceasta ordine de idei nu e posibil ca oamenii sa te fi endorsat aiurea pt ca nu stiau sa faca diferenta intre anumite domenii?
exemplul meu ar putea fi graitor
Teoretic ar fi un subiect de discutie ce spui tu. Practic nu este :)) Pentru ca tu ai interactionat cu Florin, chiar ti-a facut ceva pe partea de web design, adica l-ai vazut la lucru. Eu cu 90% din cei care ma endorseaza nu am avut nici o treaba in afara de a schimba cateva vorbe. Asta este diferenta :)
Habar n-am ce înseamnă a endorsa, deşi mă privesc cu respect când e vorba de limba română. Când o să preiei cuvinte şi din bulgară, să ne anunţi. Da, draghislitili?
Revenind la oile noastre, nu ştiu cum să relaţionez cu acest domn tovarăş Likedin. Mi se pare cam nesociabil…
Mah, ce javra esti… Adica te opui tu progresului evident care spune ca romgleza trebuie insusita si aplicata zi de zi, sistematic? N-ai cu cine, e clar, n-ai cu cine… :))
Sunt plictisit de tâmpenia asta. Sunt unii care habar nu ai cine sunt, dar bagă de voie la adăugat tâmpenii. O să ajung la punctul care-mi va fi ruşine de contul ăla.
poti elimina ce nu-ti convine din recomandarile altora ;)
Si eu care credeam ca numai eu sunt promovat pentru „negociere”, de la cineva care nu m-a vazut niciodata facind acest lucru.
In rest, sustin cele spuse. As fi vrut ca LinkedIn sa imi permita sa pun un pop-up mare cu un disclaimer de tipul ” ai grija ce naiba faci!” inainte sa imi acorde cineva o sustinere (aka endorsement). Chiar daca primesc mai putine….