Una din provocările pentru un blogger este să scrie pe un subiect greu, nu pe unul uşor

In acest an jumate de când bobinăm pe stil 2.0 cu Blogal Initiative (peste 140 de campanii, aproape 90 de clienti, vreo 40.000 de euro oferiţi bloggerilor în bani, produse şi servicii) am avut tot felul de discuţii cu bloggerii înscrişi în Campionatul Naţional de Blogging, dar şi cu cei care, din diverse motive, contestă ce facem noi. Aş putea scrie o carte, dacă aş vrea să scriu o carte :D Printre cele multe discutate, un subiect recurent este şi cel din titlu, adică dorinţa bloggerilor de a fi provocaţi întru a scrie despre subiecte care nu sunt chiar la îndemâna lor, pentru care trebuie să facă research, pentru care trebuie să muncească mult mai mult decât – să mă iau pe mine ca exemplu – aş scrie eu despre bere. Iar dorinţa asta de a fi challengiuiţi (oribil cuvânt, absolut oribil!) face de multe ori diferenţa între bloggeri, pe termen mediu şi lung.

Zilele trecute am avut discuţia asta cu câţiva bloggeri, care îmi spuneau că habar nu au cum să abordeze provocarea celor de la Royal Dent, adică să scrie despre implantul dentar. Îmi spuneau că nu sunt familiarizaţi cu subiectul şi că le este foarte greu să presteze. Le-am spus că, evident, este decizia lor, căci asta este una din frumuseţile Blogal Initiative, nu te poate obliga nimeni să participi dacă nu vrei, tu trebuie să îţi stabileşti strategia legată de punctele pe care vrei să le acumulezi  şi pe care le poţi schimba în produse în Gift Shop. Dar le-am spus, în acelaşi timp, exact ce am spus în primul paragraf: de multe ori diferenţa între bloggeri se face, în timp, în funcţie de cum reacţionează la astfel de provocări :)

 

21 comentarii la “Una din provocările pentru un blogger este să scrie pe un subiect greu, nu pe unul uşor

  1. Alex Bohariuc Răspunde

    Dacă e un lucru pe care l-am învățat în ultimii ani, nu doar din blogging, facultate sau job, este că principalul element care caracterizează succesul este…munca. Nimic nu se obține pe gratis sau făcând slalom printre lucruri, pur și simplu îți furi căciula. Dacă e un lucru care să mai fie respectat în ziua de astăzi și care nu poate fi atins de toată superficialitatea din lume, acela e munca. Ca să nu deviez de la subiect… Best things in life are free, but these things have more value if your work for them.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Cum, bre, o bagi pe asta cu munca? Pai tu nu stii ca exista pe net chestii gen cum sa faci bani din blog la greu, pe care platesti DOAR 9 euro sau ceva? Of, cat de putin te pricepi… :))

      • Alex Bohariuc Răspunde

        Era la un moment dat o vorbă pe net:
        Cum câștigi bani din online?
        Scriind despre cum câștigi bani din online.

  2. Paval Răspunde

    Faptul ca a mea consoarta lucreaza in domeniul stomatologiei si ca fratele meu e tehnician dentar (Laboratorul Pava Dent, partenerul Shoebox de la Bacau de anul trecut) m-a facut sa ma gandesc la ce si cu sa scriu. Incerc sa fac blogging cu cat profesionalism ma pricep, chiar daca concurenta pe respectiva campanie pare destul de „slaba”. Doar pare, caci sunt fel si fel de motivatii pentru a participa la Campionat.
    Pentru campania Royal Dent sunt inca in faza de research. Ce sa-i faci, asa ma misc eu, mai greu.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Dap, faza cu researchul este una despre care nu se prea vorbeste. Poate nu ar fi rau sa ma indemn sa scriu o postare mobilizatoare pe tema asta… :D

      • Paval Răspunde

        In mod indirect te indemn eu. :) Faza asta cu researchul am considerat-o de multe ori ca fiind ceva in plus, poate de multe ori ne-necesara. Asta pana am pierdut cateva campanii. Mi-am dat seama ca nu poti profesionaliza blogul prin articole scrise „pe genunchi”. De ceva vreme ii inteleg pe cei ce au postari in draft.

  3. Natural Răspunde

    Sincer sa fiu si eu cand am vazut subiectul nu prea stiam de unde sa-l apuc, mai ales ca mie imi place sa adaug si o tusa personala.
    Dar tot gandindu-ma ce-as putea scrie pentru ca n-am o experienta personala cu asa ceva, mi-am adus aminte de prieteni care au astfel de experiente. Asta ca sa vezi ca online fara offline (a apropos de Blog-Meet online) n-are nicio valoare. Iar dupa ce am scris articolul, din comentarii pe FB mi-au venit alte idei si unghiuri de abordare. Spor!

  4. Provocare pentru bloggeri:) |
  5. D-Petre Răspunde

    Campania Royal Dent putea fi tare interesanta dar are un minus … premiile oferite nu prea sunt tentante.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Ideea lor au fost sa dea premii pe profil, cum ar veni. Ei au decis, ma gandesc ca si-au asumat ce si cum :)

  6. IanculescuHimself Răspunde

    Fara sa sune nu stiu cum, mie mi se pare mai interesant sa scriu despre ceva „inaccesibil” pentru ca pe langa faptul ca aflu lucruri noi in urma documentarii, este si o chestiune personala.

    Succesul este mai dulce cand vine in urma unei provocari semi-imposibile.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Bre, lasa-ma cu citatate de manual, adica te bagi sau nu? :))

      • IanculescuHimself Răspunde

        Deja am articolul gata, dar stii ca unui om care-si doreste sa fie bun blogger ii sta bine cu planul. Nu pot sa-l pun oricand, il pun atunci cand trebuie :D

  7. Sabina Cornovac Răspunde

    Sa explic: am facut jurnalism pentru domenii ca: auto, oftalmologie, medicina, stomatologie, retail, farmacie. Si eu am absolvit sectia de relatii publice. Deci nicio treaba cu cele de mai sus. Si totusi am scris sute de articole de presa si de blogging despre aceste domenii. Deci se poate!

    • D-Petre Răspunde

      Sigur ca se poate dar trebuie sa si merite sa faci doua-trei zile documentare pentru un subiect care iti e total strain.

  8. nespusdemult Răspunde

    Domnule chinez, am ras cu toti dintii, te-am vazut si pe tine zambind cu jumatate de gura, in concluzie ne implantam!

  9. javra Răspunde

    Nu mi se pare greu să mscrii dspre nimic.
    Pentru un material m-am documentat o săptămână.
    Acum caut material documentar de 3 săptămâni pentru un alt articol.
    Atâta vreme cât nu ţi se cere să scrii un articol de specialitate, nu înţeleg de ce ar fi greu.
    A, că premiile puse la bătaie, vorba lui Petre, nu sunt atrăgătoare, e altă poveste. Pur şi simplu, refuzi să scrii ceva pentru care nu te atrage şi n-ai motivaţie.

  10. cotos Răspunde

    Nu stiu daca e neaparat dificil. Unele campanii sunt exclusiviste. Aici ma refer strict la zona geografica carei i se adreseaza. Acum eu chiar daca as vrea sa particip la campania asta si prin absurd ies pe primul loc, mi-e cam imposibil sa ajung la Bucale :)

    • Paval Răspunde

      Dar de ce ar trebui sa ajungi tu la Bucuresti? Pentru revendicarea premiului? Pai de ce sa nu-l folosesti drept premiu la un concurs organizat pe blogul tau, sau il oferi (premiul, nu blogul :) ) unui cunoscut.

  11. Iulia-Cristina Uta Răspunde

    Eu sunt blogger incepator, iar blogalinitiative este chiar spatiul si ocazia de a-mi exercita „muschii”, adica sa scriu pe un subiect dat. Sa fac documentare pentru Royal Dent a fost o placere, imi place in general sa fac documentare pe subiecte cu care n-am avut niciun contact anterior. Da, este o munca de 3-4 zile (strecurata in timpul orelor de job), dar cu folos, imi place in general sa scriu cu substanta, sa dau si informatii, nu numai tuse personale. Iar referitor la premiu: cine nu-si doreste dinti albi?

  12. omulvaly Răspunde

    faptul ca am vesnice probleme de natura stomatologica mi-a creat un avantaj, am cautat si m-am documentat cu dublu interes si ……………… am castigat ! Multumesc pentru astfel de provocari !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: