Cum se mişcă editurile în social media

Cei de la Editura ALL sunt preferaţii mei când vine vorba despre cum se mişcă editurile în online. Dau ca exmplu campania vALLuntar (tocmai aflu că 240 de bloggeri au participat la ispravă!) foarte des în evenimentele la care sunt invitat să vorbesc despre social media. Căci am ce mă lăuda, ca să zic aşa. Ultima lor ispravă este flash mobul de mai jos, pe care chiar vă recomand să îl vedeţi, măcar cu titlul de curiozitate.

Acestea fiind spuse, vă cer ajutorul şi vă rog să îmi spuneţi dacă ştiţi exemple de edituri care se mişcă lejer în social media. Căci chiar sunt interesat de subiectul în cauză şi – recunosc cu nervii de rigoare inculuşi ca TVA – nu am timpul necesar să fac research.

Şi pentru că nu e frumos să pui lumea la lucru fără o recompensă, ofer un premiu pentru cel mai util comentariu. Criterii de selecţie vor fi, desigur, subiective :) Cum ce premiu? O carte, fireşte :)) Pe care o voi alege atunci când voi vedea cine este câştigătorul :)

 

21 comentarii la “Cum se mişcă editurile în social media

  1. Laura Răspunde

    Fara aspiratii la premiu: nu exista alta editura care sa se miste prin meandrele social-media atat de sinuos ca editura All :-))) Si acum ca am glumit, serios, chiar nu exista. Eu colaborez cu foarte multe edituri, insa majoritatea inteleg prin social media sa posteze diverse chestii pe fb care se incheie cu „at like&share” si din an in Pasti sa mai dea cate o carte unui blogger. Nimeni nu are, la un asemenea nivel, ambasadori de brand bloggeri, campanii de responsabilizare sociala de tipul valluntar, intalniri exclusiviste intre bloggeri si autori (eu imi amintesc si acum prima invitatie primita de la All, o lansare cu public, m-am dus la eveniment si existau mese rezervate pentru bloggeri, am ramas uimita, nu mi se mai intamplase la alte evenimente) si o deschidere atat de mare spre public (CEO-ul grupului are pagina de facebook si chiar poti sta de vorba cu el, da share recenziilor si raspunde la provocari). Asa ca bravo lor, stiu sa faca si business din carti si se folosesc cu succes de social media in treaba asta.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Si mie mi se pare la fel, dar am zis ca poate sufar de sindromul camerei ecourilor si nu stiu ce se intampla pe piata. Dar pe tine te cred, caci esti pe felie rau, daca imi permiti aceasta exprimarea totalmente neacademica :))

  2. Lucian Branea Răspunde

    Peisajul nu arata grozav, intr-adevar – cu o serie de edituri majore avind o prezenta solida online, dar cu efortul concentrat elsewhere :) Humanitas a avut la conducerea diviziei online, pina la finalul lui 2011, un tip care ce se poate face si ce e de facut, dar s-a varsat. In acest moment, doar RAO, alaturi de All, mai incearca timid sa muste online din liderii de piata.

    • Cristian China Birta Răspunde

      RAO ce face? Nu intreb cu rautate, dar pur si simplu nu am vazut ceva campanii sau miscare. Tocmai de aia vreau sa stiu mai multe, s-ar putea ori sa nu aiba amploarea necesara (adica sa ajunga pana la mine, care, de altfel, sunt un atent observator pe miscari de branduri in social media) ori chiar sa imi fi scapat mie.

  3. Romina Răspunde

    Editurile din Romania sunt destul de active in online. Am vazut campanii de la Nemira care pe langa blog si wikiSF sustine cu continut si site-urile Revista Suspans, Revista Nautilus si Revista York (http://www.nemira.ro/). De asemenea, un exemplu demn de mentionat este Curtea Veche. Cu exceptia font-ului ingrozitor de pe blog (http://www.curteaveche.ro/blog/) articolele sunt bine documentate si variate (review-uri, interviuri si guest posts). Iar pagina de Facebook e highly interactive.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Corect! Blogul Curtea Veche e foarte bun, si mie imi place :) Dar as vrea sa vad mai multa miscare acolo, caci este si cine face asta si cu ce :))

  4. Alex Dragan Răspunde

    Editura herg benet stiu ca se misca bine in social media.

  5. Silviu Răspunde

    Nu neg ca editura All s-o misca bine in social media, dar ce ai prezentat tu mai sus e o activare de BTL. Ce treaba are cu social media?

  6. Florin Grozea Răspunde

    Eu caut editură pentru cartea mea despre muzică. Deci mă trimiţi la ALL? Sau editura e faină doar pentru cititori, nu şi pentru autori?

    • Cristian China Birta Răspunde

      Cum inca nu am scos nici o carte, habar nu am ce inseamna lucrul cu o editura din punct de vedere al autorului. Dar simt ca o sa imi spui tu ceva mai incolo, dupa ce iti iese cartea… :))

    • Loredana Modoran Răspunde

      Florin, te invităm pe la noi, să te convingi ;)
      Ne laşi un semn aici (loredana punct modoran at all punct ro) ?

      Loredana Modoran
      Online Coordonator Grupul Editorial ALL

  7. Silviu Răspunde

    Nu stiu cum e conceputa campania, ca nu am urmarit-o, insa strict linkul postat de tine, arata o activare de BTL, pe care probabil isi doreau sa o viralizeze. Din pacate, nefiind un clip cu sex, porcaieli si alte chestii care aduc audienta, nu au facut decat 1900 de vizualizari. La mai multe (campanii si vizualizari).

  8. nespusdemult Răspunde

    Daca intrebi 10 pe strada ce-i aia social media, daca nu te injura nimeni sondajul e reusit. La edituri, 1 din 10 daca spune „Buna ziua” e lucru mare. Social media exista, fireste, dar dincolo de noi. Probabil duce o lupta de guerrilla.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Avem 6 milioane de romani pe facebook, vreo 3 milioane citesc bloguri. Iar asta inseamna social media. Tu de care oameni de pe strada vorbesti?

      • nespusdemult Răspunde

        Oricare de pe strada. Chiar daca sunt „purtatori” de „social media” marea majoritate nu stiu.

  9. IanculescuHimself Răspunde

    Pe langa faptul ca cei de la All imi sunt prieteni, pot sa afirm obiectiv faptulc a nu-i intrece nimeni in online.
    Nu stiu de ce, dar editurile noastre nu prea se preocupa de social media si in general de online.

    @nespusdemult
    Social media prin definitie nu este pentru „oamenii de pe strada” care nu stiu ce inseamna.

  10. Natural Răspunde

    Nu stiu cat de lejer, dar am bagat de seama ca si Nemira se misca in social media. Am participat la sfarsitul anului la SuperBlog 2012 si am avut parte de 3 probe de la Nemira. Ca tot ai zis ca vrei exemple, iata-le:
    http://super-blog.eu/etapa-4-prima-carte-citita-de-la-nemira/
    http://super-blog.eu/etapa-15-cum-cuceresti-cu-o-carte-nemira/
    http://super-blog.eu/etapa-22-nemira-cartea-in-habitatul-natural/
    La Super Blog au fost peste 200 de participanti initial, dar finalisti au fost 88. Toti finalistii au primit cate un voucher Nemira, in afara de alte premii speciale ale editurii. Nu stiu daca asta inseamna ca se misca bine, dar poate insemna un bun inceput. Spor!

  11. Vilma Răspunde

    Ce am gasit eu la Herg Benet (cu una m-au gasit ei pe mine, la lansarea celor 92 de Povesti):
    – pagina librariei: https://www.facebook.com/LibrariaHergBenet?ref=ts&fref=ts
    – pagina editurii: https://www.facebook.com/HergBenet?ref=ts&fref=ts
    – pagina uneia dintre carti: https://www.facebook.com/92DePovestiCuCarti
    Din pagina librariei te trimit si pe paginile autorilor publicati (sau spre blogurile lor).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: