Prima dată când am auzit de la un tovarăş că cei de la Skoda vor lansa un nou model, m-am întrebat în ce zonă o să îl poziţioneze, căci aveau deja acoperite toate segmentele. Plecând de la numele „Rapid” mă gândeam că o să facă ceva gen maşină cu muşchi sau ceva de genul. Dar m-am înşelat într-un mare fel, fireşte :D Şi am putut să văd asta la modul cel mai abrupt când am primit maşina în teste. Şi ca să fiu foarte direct cu voi, o să vă spun etapele pe care le-am parcurs până am început să ne cunoaştem mai bine. Adică eu cu Skoda Rapid.
La prima vedere nu mi-a spus nimic. Căci designul este unul corect şi atât. Nu îţi ia cu nimic ochii, nu îţi face pulsul să calce pedala de acceleraţie a inimii (duamne, ce metafore mai ai şi eu în torpedoul 2.o… :D), dar nici nu îţi displace. Când m-am aşezat la volan, impresia de nimic spectaculos s-a păstrat. Adică interiorul este unul sec, fără nici un briz briz, toate la locul lor, nimic nu iese în evidenţă.
Şi apoi îi dai prima cheie. Şi ridici sprânceana. Căci motorul de 1,2 litri şi 105 cai putere sună într-un mare fel. Nu mă întrebaţi de ce mi-a atras asta atenţia, poate că am ureche muzicală sau ceva de genul, dar mi-a plăcut cum m-a salutat. Am pornit la drum. Cutia de viteze răspunde corect, frânele sunt coresunzătoare, suspensiile un pic cam rigide, stabilitate bună, ţinută de drum fără probleme. Începeam să ne împrietenim, cum ar veni.
Ştiţi, însă, care a fost momentul în care i-am spus „Auzi, Rapid0, ştii că îmi placi?„? Când am avut nişte porţiuni de drum în care am turat motorul înspre 5000 şi când acesta m-a încântat din toate punctele de vedere. În primul rând iar vă spun despre cum sună. Splendidă „muzică” face motorul ăsta :)) Apoi cei 105 cai pe care ţi-i livrează la marele fix, fără nici un cusur şi fără nici o virgulă lipsă. O plăcere să îl forjezi un pic, vă spune un chinezu bătrân :D
După această împrietenire subită, a urmat, aşa cum urmează în orice relaţie, un fel de stat la taifas ca să aflăm mai multe unul despre altul. Aşa am aflat că la nivel de băgat bagaje în maşină (scuzaţi vorbirea de la peluză, dar v-am spus că prefer să fiu direct) este una din cele mai promiţătoare maşini din clasa ei pe care le-am condus vreodată. Hai să vă spun altfel: am fost să ducem cadourile din iniţiativa ShoeBox2012 cu ea şi ne gândeam că o să facem vreo 3 drumuri, aşa de multe erau. Dar nu a fost cazul, căci portbagajul şi ce am mai pus pe locurile din spate ne-a scos din necaz, cum ar veni :D
Apoi am mai aflat că pe partea de securitate a primit 5 stele EuroNCAP, ceea ce pentru un familist ca mine înseamnă enorm. Căci, ca să punctez şi acest aspect, Skoda Rapid îmi pare foarte bună pentru o maşină de familie.
Am aflat că nu e nici foarte pofticioasă, dar nici una care să ţină cură de slăbire :)) Am făcut un consum mixt de 8,1 la sută (am prins zilele alea de maxim frig, aşa că am băgat pe foc la greu pentru încălzire), ceea ce pentru mine e puţin, căci sunt din acea categorie de oameni care nu reuşeşte nicicum să scoată un consum bun. Adică văd oameni care iau aceeaşi maşină în teste şi raportează un consum de mi se face mie ruşine, nu alta… :))
Ca preţ, am înţeles că varianta pe care am condus-o eu – Rapid Ambition TSI – este pe la 12.500 de euro fără TVA. Dar cel mai sigur ar fi să întrebaţi un dealer ce şi cum dacă vă interesează.
Una peste alta, mi-a plăcut maşina. Chiar mi-a plăcut. Deşi, iarăşi zic, durează un pic să te împrieteneşti cu ea. Dar după ce aţi ajuns la acest punct, restul este doar o relaţie de aia de îmi pare că durează cât trebuie şi care este reciproc avantajoasă :)
[nggallery id=56]
23 thoughts on “Cum mi s-a părut Skoda Rapid”
sunt martora la: „Splendidă “muzică” face motorul ăsta :)) Apoi cei 105 cai pe care ţi-i livrează la marele fix, fără nici un cusur şi fără nici o virgulă lipsă. O plăcere să îl forjezi un pic, vă spune un chinezu bătrân :D”
Ce-ti mai place viteza :))
Nu stiu cum este Skoda Rapid, dar, in general, Skoda m-a impresionat „la nivel de bagat bagaje in masina”. :) Am introdus fara probleme o cada lunga de 1,90 metri intr-o Octavia mai veche. In plus, este atat de stabia incat un sofer incepator ca mine a putut sa mearga cu 120 km/ora fara emotii la viraje, moment in care am decis sa raman pe viata fan Skoda.
Foarte tare asta cu cada :)) Ai cumva o poza? Caci e de prea mare angajament ce zici matale aici :))
Din pacate nu am cu cada. Nici masina aceea nu o mai am de vreo trei ani. Acum am o Octavia 2, care este la fel de incapatoare ca si Octavia 1, masina din isprava cu pricina (cu banchetele din spate rabatate, se amenajeaza in ea in pat dublu de tot confortul :))). Dar ma dau peste cap sa aduc drept dovada poze cu actuala si completari cu dimensiunile, ca sa nu credeti ca vorbesc aiurea.
Arata foarte bine din exterior..Insa interiorul, nu doar la Skoda asta, mi se pare foarte rudimentar..Adica arata exact ca si la Polo meu din 2001 :)) In 11 ani nu cred ca nu puteau sa schimbe butonul pentur far sau butoanele pentru incalzire. Nici eu nu ma descurc cu consumul :))
Bine ca esti tu mare estet :)) Eu, fiind mai de la peluza, cum ma stii, nu ma prea coafeaza partea de beauty, ca sa zic asa. Altfel spus, daca ar fi sa compar splendidul motor de pe masina asta cu aspectul interior nici nu as face macar acest minim efort :))
am condus si eu SKODA rapid si mi s-a parut foarte ok chiar daca n`am putut s`o pun in valoare datorita zapezilor
Am avut si eu ocazia sa testez aceasta masina pe 19 decembrie cand orasul Iasi era un adevarat pationoar iar stabilitatea si siguranta au iesit in evidenta chiar daca am fost usor dezamagit de conditiile meteo si de faptul ca n-am putut sa vad cat de puternica e cand apesi acceleratia. Oricum masina nu este printre preferatele mele, de la Skoda preferand modelul Fabia… Cat despre partea de consum, pentru o masina de familie (asa spatioasa cum este Rapid) mi se pare destul de ok. Feedback’ul meu l-am scris atunci pe blog http://florinadamache.com/pe-gheata-cu-skoda-rapid/
Marca mea auto preferata ramane totusi Mercedes
Interesanta metoda de abordare pentru aceasta masina, din pctul meu de vedere masina se prezinta ok, se vrea ceva practic pentru oras si pentru omul de rand care se duce la piata si are multe de carat plus cand pleaca in vacanta cu masina, are loc sa-si puna toate bagajele familiei; la toate astea se adauga un motor de cilindree mica pentru a spriji consumul redus de carburant. Din punctul de vedere a dl.Cristian China Birta, iti sugerez sa mai lasi limbajul de peluza, chiar daca esti pe un bloc si stilurile sunt mai libere, totusi publici ceva; si „ca sa ” ma fac mai inteles, fratee, las-o la pctul mort cu „duamne” (corect Doamne, cu majuscula si OA) sau „estet” (corect istet , am vazut ca ai si diacritice , deci se poate) si cu stilul de peluza care n-are ce cauta intr-un articol. Acestea fiind spuse, as atrage atentia domnilor care inmaneaza masini spre a fi testate unor tabula rasa.
Multumesc pentru comentariu, mi-a luminat ziua =))
In contrapartida, as vrea sa incerc sa o luminez si eu pe a matale. Dupa cum urmeaza:
1. Atunci cand o sa renunt la stilul meu de a scrie pe blog, o sa te caut sa ma ajuti sa imi gasesc o slujba.
2. Suntem pe blog, nu pe bloc. Sau, ma rog, eu sunt pe blog, matale nu stiu la ce bloc stai.
3. Duamne este corect pentru ca eu vreau sa fie corect. Am si dictionar propriu. Iti trimit o copie?
4. *estét, -ă s. (vgr. aisthetés). Care ĭubește și practică frumosu.
5. Noi folosim tableta, nu tabula.
=)) =))
Ma bucur ca te-am mai luminat putin, in consecinta, n-am sa spun decat ca sper sa fii constient ca orice om care a facut 2 ore de latina stie ce inseamna expresia „tabula rasa” , care mi se pare ca ti se potriveste de minune; se pare ca faci parte din adunatura de oameni care nu sunt constienti de ceea ce sunt.
P.S.: esti subiect de bancuri!
Eu am facut latina cu profa de muzica, deci iti dai seama… Spune-mi si mie din bancurile alea, pleeeeeease, macar vreo 3. Caci mor de drag cand lumea vorbeste despre mine. Plus ca, ma intelegi, esti om serios, se vede clar din cum scrii comentariile, nu se face sa spui asa ceva fara probe.
Un chinez intra un bar si isi comanda o bere! Doar o bere!
pandutzu-le, asta-i blasfemie, nu banc! :D
Mno, haterii tai is mai ingramaditi decat ai mei =))))
Cei 105 cai sunt caluti chinuiti. Cam greu cu ei, dar masina e faina.
Cum adica sunt chinuiti? Ca nu inteleg… Am condus multe masini asemanatoare ca motorizare, dar Rapid se comporta excelent la acest capitol. Sau poate ai vrut sa spui altceva si nu m-am prins eu.
Sunt niste cai mai mici…..poney.
Acum am o Skoda Octavia Tour Sport (sport sunt doar cateva elemente de design iar in rest e o Octavia Tour normala – diesel cu motor de 1,9 litri) si pot sa spun ca imi place Skoda cam de prin 1977 cand am avut modelul 120L.
Am mers vreo 2 ani si cu o Skoda Superb … la finisaje si brizbrizuri niciun model nu staluceste dar sunt masini fiabile care nu te lasa la greu.
Frumusica masina la exterior, interioriul e … meh. Adica mna, nu e foarte impresionant. E fain ca la un motor de 1.2 au 105 CP, ar trebui sa mearga fain si pe exterior.
Insa din ce am vazut din imaginile de la tine, este foarte incapatoare si ai spatiu gramada in portbagaj. Ceea ce e un mare bonus.
Cu siguranta un Best-seller si o masina mai mult decat corecta in segment si gama de pret.Abia astept sa fac un drive-test cu ea.
Daca tot scrii „intentionat” gresit cuvintele macar scrie undeva mare ca este un text scris in limba „lu rejili ciuaba” si daca cumva vreun copil ajunge sa citeasca acest material sa nu creada ca ce ai scris tu este forma corecta a cuvantului doamne!asta, daca este adevarata sustinerea ta ca ai scris intentionat gresit! eu unul nu vad care este efectul comic sau de alta natura al scrierii cuvantului doamne in varianta gresita „duamne”!