Advertorial pe blog contra servicii. Pro sau contra?

Am scris de mai multe ori acilea pe blog despre ceea ce eu numesc (mai poetic decâtar fi cazul, desigur, dar îndeajuns de expresiv pentru a înţelege toată lumea) separarea apelor în blogosferă. Adică într-o parte să fie cei care au decis că au blog şi nu le este frică să îl folosească pentru a obţine benefecii (şi aici intră mult mai multe decât banii) şi cei pentru care blogul este încă (ceea ce numesc eu, poate la fel de neinspirat, dar deloc conotativ) poezie. Şi este normal să se întâmmple aşa ceva, este o etapă din curgerea firească a fluviului 2.0 (ah, câtă poezie în dimineaţa asta pe mine…). Este chiar necesar. Şi are şi componenta de fair play, adică e bine să fii cinstit cu tine, cu cititorii tăi, cu blogosfera în general când şi dacă iei o astfel de decizie. O să revin asupra subiectului.

Şi ca să nu rămânem la nivel teoretic, hai să vă dau un exemplu concret despre ce înseamnă să ai un blog şi nu îţi fie frică să îl foloseşti. Şi să îl scoţi pe piaţă, cum ar veni, pentru a face un deal fair. Bogdan m-a întrebat, în particular, dacă ştiu pe cineva în Bucureşti care are un apartament pentru închiriat în regim hotelier şi care ar acceptat un advertorial pe blogul lui pentru găzduirea timp de o noapte. I-am spus că habar nu am, căci nu cunosc piaţa asta, dar că aş vrea să scriu pe blog despre asta, ca să îl dau de exemplu. Ceea ce, după cum vedeţi, fac :D

Mie mi se pare fair propunerea lui Bogdan şi dacă ştiţi pe cineva care ar putea bate palma cu el, daţi de ştire.

Închei cu invitaţia de a, fireşte, discuta asupra chestiunii cu advertoriale pe blog contra servicii.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

24 thoughts on “Advertorial pe blog contra servicii. Pro sau contra?”

  1. asta chiar ca e noua :)
    apartamente in regim hotelier sunt destule, insa nu accepta decat 50 lei pe noapte. nu le zice ceva de blog ca-ti da cu ceva in cap. oamenilor le e frica de ceea ce nu inteleg.
    ca si cum mi-ai arata mie niste integrale…

    1. Si pe piata asta cu apartamente in regim hotelier sunt oameni si oameni. Unii inteleg faza cu blogurile si ar vrea sa intre in joaca asta, altii nici nu stiu ce sunt alea. Immportant este sa reusim cumva sa ii punem in legatura cu bloggerii :)

  2. :))
    Scrie ma articole pentru biciclisti… de ce numai pentru bloggeri :))
    maine te astept cu un articol special pentru oamenii cu mustata. pai nu se mai poate!

  3. Stiu un caz cand un blogger a facut o intelegere cu o agentie de turism si o televiziune locala.
    Televiziunea avea nevoie de continut pentru stiri iar agentia de turism de reclama.
    Bloggerul a obtinut o vacanta de sapte zile din partea agentiei de turism, in schimbul unui mic „reportaj” despre oferta agentiei.
    Televiziunea a facut rost de continut pentru stiri, astfel ca toata lumea a fost multumita. :)

      1. Nu pot sa spun numele, iti dai seama. Asta si din cauza ca eu i-am dat astfel de idei. :)
        Firmele mici sunt deschise catre astfel de „schinburi”, doar ca abordarea trebuie sa fie mai „sofisticata”. Nu merge sa le abordati direct: „Iti pun reclama ta pe blog si-mi dai produsele/serviciile tale”.
        E nevoie si de un concurs/sondaj pe bloc, cu ceva premii. Chestii de felul acesta. :)

  4. Poate fi partea asta cu apartament in regim hotelier sau hotel de cateva stele. Stiu ca mai facea Hotel IBIS asemenea combinatii si erau chiar ok. Sa incerce!

    Din pacate nu am cunostinte cu apartamente in regim hotelier si care vor sa le inchirieze!

  5. Este buna ideea. Ar iesi un site bun din asta. Un fel de troc: iti dau x ca sa pui un articol despre y.
    Sa puna companiile ofertele si cerintele.
    Apropo, de ce nu faceti un astfel de site. Nu toti bloggerii sunt cunoscuti sau nu isi permit sa faca munca de agent de vanzari.

  6. Daca il ajuta, ii pot oferi eu o camera dubla la mine in apartament si nu doar pentru o noapte. Si fara advertorial, ci facand o simpla fapta buna, ca sa e omenesc si firesc :)

  7. Eu acum câteva zile am încercat cu o pensiune din Cluj … Nici măcar nu a pomenit de promovarea pe care doream să o fac. Mi-a zis preţul pe cameră şi disponibilitatea doar :(

  8. Ideea este că pentru cel care are un apartament lucrurile sunt ceva mai simple: el vrea bani. Poate trăieşte de la zi la zi din închirierea aceea. Ideea de a-l închiria contra câtorva cuvinte pe un blog nu-i măreşte şansa de a câştiga mai mulţi bani în viitor. Nu de alta, dar clienţii unor astfel de apartamente nu prea au activitate pe blog. Acolo se tratează cu alte surse, anunţurile de pe site-urile de profil fiind prima resursă folosită.

    1. Stiu pe cineva din Sibiu care are peste 50 de apartamente inchiriate in regim hotelier.
      Sigur ar fi interesat de o astfel de „combinatie”, probabil cu bloguri axate pe turism sau ceva asemanator.

      1. Aştept să văd că se întâmplă asta şi atunci am să spun că se poate şi aşa. Personal nu aş face nici măcar un singur pas către a ajunge să vând ceva pe cuvinte. Cuvintele nu ţin de foame, iar pe domeniul acesta nu se lucrează în cuvinte :)

  9. Ganditi-va ca promovarea celui cu apartamentele sta in online, o cautare pe google „apartamente in regim hotelier bucurest” poate creste si astfel beneficiile cresc. Asta e ideea de barter ideala.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top articole din această secțiune

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)