Există bloggeri care vin degeaba la Webstock 2012

Poate că firele mai firave din 2.0 mi-ar spune că ar trebui să îmi cer scuze în avans pentru tonul dur al acestei postări. Dar nu o voi face. Pentru că am început să mă satur de cei care de ani buni de zile ard aceleaşi texte şi mestecă aceleaşi clişee şi fac acelaşi lucruri. O să mă explic mai jos de ce zic asta. Şi de ce am ales să leg acest subiect de un eveniment atât de important pentru 2.0 precum Webstock. Apropo, doar astăzi mai puteţi deveni ambasadori ai evenimentului (tărziu m-am trezit şi io să scriu, ştiu…).

Enervarea mea a început zilele trecute. Eram cu mai mulţi bloggeri. Şi îi întreb dacă vin la Webstock. La care mai mult de jumătate dintre ei mi-au răspuns pe sistemul „păi ce să facem acolo, că tot discuţiile alea sunt, le ştim deja”. Nu am zis nimic, dar am intrat pe blogurile lor. Şi enervarea mea creştea. Pentru că – şi asta le-am reproşat să audă toţi, poate pe un ton mai dur decât ar fi trebuit, recunosc… – faptul că au fost degeaba la evenimentele la care acum sunt prea plictisiţi să mai meargă.

De ce le-am spus asta? Pentru că mai mult de jumătate din ei nu aveau datele de contact trecute pe blog. În condiţiile în care, evident, la fiecare conferinţă, incusiv la Webstock, li se spune cât este de important acest aspect al existenţei în 2.0, asta dacă vrei să faci nişte purici pe acolo, fireşte. Pentru că mai mult de jumătate dintre ei nu scriseseră pe blog de mai bine de 3 zile. În condiţiile în care, evident, la fiecare conferinţă, inclusiv la Webstock, li se spune cât este de importantă constanţa în scrisul pe blog, asta dacă vrei să faci nişte purici pe acolo, fireşte. Pentru că aproape două treimi dintre ei nu aveau butoanele de share pe blog. În condiţiile în care, evident, la fiecare conferinţă, inclusiv la Webstock, li se spune cât sunt de importante pentru distribuirea conţinutul, asta dacă vrei să faci nişte purici pe acolo, fireşte.

Faptul că i-a cuprins acum plictiseala şi nu mai vor să meargă la evenimente unde au auzit acelaşi lucru devine, iertaţi-mă că o spun atât de direct (sau nu, nu mă iertaţi, lăsaţi-o aşa cum a căzut), ridicol. Pentru că au şi ei dreptatea lor, degeaba participă la 2342 de eveninente, dacă nu aplică nimic din ce se spune acolo.

De fapt, ştiţi ce? E mai bine să nu vină. Să lase locul pe care altfel l-ar ocupă unora care chiar vor să vină să înveţe ceva şi să şi aplice. Le spun doar acestor bloggeri plictisiţi că ar fi bine să se uite la ce au făcut acum 2 sau 3 ani şi la ce fac acum. Şi dacă sunt tot la acelaşi nivel din toate punctele de vedere le readuc aminte că una din opţiuni este să îşi închidă blogul. De ce să îl chinuie şi să se chinuie degeaba, serios acuma?

De ce am ales să leg acest subiect de Webstock? Pentru că apreciez enorm ce face Cristi pentru blogosfera românească. Iar cei care sunt prea plictisiţi să încerce să înţeleagă mai mult cât suflet pune el şi cât efort depune ca să – spusă pe româneşte – ajute bloggeri sunt rugaţi să facă ei mai mult decât face Manafu. Oh wait…

Ne vedem la Webstock.

23 comentarii la “Există bloggeri care vin degeaba la Webstock 2012

  1. timon Răspunde

    Presupun ca acest eveniment nu este doar pentru bloggeri, nu?
    Am fost anul trecut insa nu am reusit sa intru in contact cu alte persoane dat fiind faptul ca nu sunt cunoscut in online. Cums e intampla si pe Seopedia, cei mici nu sunt bagati in seama si nici nu sunt lasati sa intre in „cerc”.
    Nu sunt blogger insa lucrez la un proiect nu nuami cu mintea ci si cu sufletul!

    • Cristian China Birta Răspunde

      Sigur ca Webstock nu este numai pentru bloggeri,dar eu cu ai am treaba. Cat despre intratul in cerc, ma indoiesc ca nu te lasa lumea sa intri. Hai sa te intreb altfel? De cate ori ai incercat sa intri in cerc, cum zici tu?

  2. cotos Răspunde

    Pacat ca toate chestiile astea misto se fac asa departe de mine..Cu munca si alea mi-e imposibil sa ajung :(

  3. Liviu R. Răspunde

    Sincer mi se pare pueril sa tratezi ca blogger un eveniment cum este Webstock cu atat de multa indiferenta si parca superficialitate! Acum, pe bune, daca bloggerii ce merg acolo nu se implica, nu dezvolta, nu inoveaza, la ce bun toate astea?! Iar despre Cristi Manafu, tot respectul :)

  4. Kriogen Răspunde

    Bine zici tu, asa fac o multime de bloggeri, participa si nu aplica nimic din ce invata acolo, iar apoi stiu sa spuna ca se vorbesc aceleasi lucruri.
    Si daca se vorbesc, se face asta pentru a intelege si tantalaul care participa la toate si nu aplica nimic.
    In plus, la o conferinta de acest gen, nu te duci doar pentru speakeri, mergi si pentru networking, dar asta e alta poveste, pe care acei plictisiti nu o vad.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Pai cei despre care zic eu si-au facut deja networking. Dupa care si-au dat seama ca nu au ce face cu el. Pentru ca… eheeee aici este atat de mult dediscutat si eu am atat de multa treaba…

  5. gabi Răspunde

    Eu n-am mers la astfel de evenimente pana acum. Citesc bloggerii vechi si incerc sa invat cate ceva de la fiecare. Daca as avea posibilitatea as merge la fiecare eveniment de genul webstock-ului

  6. Ionut Bunescu Răspunde

    Anul trecut am fost acolo de la 9 la 21 si la petrecere am rezistat cat sa beau un suc, am fost pt prima oara la Webstock, iar acum imi pare rau ca nu voi ajunge decat la gala de premiere, pentru ca nu imi permite jobul.

  7. Monoranu Răspunde

    Nu te enerva Chinezule, blogul este pana la urma un jurnal personal. Aveam discutia asta ieri si cu Marius Sescu. Fiecare face ce stie cu gura, asta ca sa-l parafrazez pe unul dintre clasicii hip-hop-ului romanesc care momentan e in puscarie. :) Vorba ta, mai bine ca nu vin. Culmea asta venind din gura unuia care nu scrie cu saptamanile in anumite perioade si care nici nu are date de contact pe site. :))

  8. Radu Oncescu Răspunde

    Blogul e un hobby pentru mine.Unul de care nu ma plictisesc si care sa ma dezvolte.
    Restul – cum se spune – e istorie.

  9. cosmin Răspunde

    Firele mai firave? Ce inseamna asta?

  10. zet Răspunde

    nu asta e problema. Problema este ca exista webstock-uri la care oamenii se duc degeaba.

    • Cristian China Birta Răspunde

      Iti dai seama ca ar trebui sa fac eforturi masive sa iau in seama ce zici atata vreme cat stai in anonimatul care nu merita luat in seama.

  11. adizzy Răspunde

    am facut un mic checklist la blog – contact si sharing butoane exista ..fhiiu…nu ca ar avea neaparat rost intrebarea, dar pe bune ca nu reusesc sa gasesc pe site-ul conferintei unde se tine…presupun ca Bucuresti, dar eram curioasa unde :) finala conferinteti scrie unde …at least :)

    • Claudia Răspunde

      Cum s-a facut si anul trecut, cei ce au fost stiu deja, locatia este trimisa pe mail, odata cu invitatia. Nu s-a facut publica nici anul trecut inainte de eveniment. Dar presupun ca va fi tot Marriott, cum este traditia :)

  12. spanac Răspunde

    eu până acum n-am avut idee ce e webstock ăsta.
    dar mi-aş dori să particip, cred că toată lumea şi-ar dori să participe, măcat o dată. Să vadă şi ei ce e acolo şi să bage la cap. Dar vorba chinezului, dacă te duci de nşpe ori li după aia ăţi dai aere că e plictiseală şi că vai, de ce am numai 12 vizitatori pe zi, poate nu e de tine…

  13. travelgossips Răspunde

    In opinia mea acest fenomen se intampla din prea putina sau prea multa pasiune. Unii scriu cu 0% pasiune si isi pierd interesul cand vad ca partea financiara intarzie sa apara. Altii scriu cu 100% pasiune si sunt foarte putin tehnici sau nu ii intereseaza partea aceasta.
    Trebuie un echilibru, trebuie explicat de ce ai nevoie si de tehnica si de pasiune. Bine ca exista evenimentul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: