O mică observație despre declarația mea pentru ”Adevărul”

Ieri m-a sunat Ana-Maria de la Adevărul. Făcea un articol despre vedete și facebook și mi-a pus câteva întrebări. I-am zis eu una, alta (în stilul meu, de la peluză :D), printre care și faptul că, citez din memorie, ”costurile de intrare în social media sunt aproape de zero”. Adică mă refeream la faptul că oricine își poate face un cont de facebook sau un blog, ceea ce, firește, este adevărat. Căci aceste costuri sunt aproape de zero. Doar că ce a apărut în articolul din ziar este puțin diferit. Căci acolo apare ”Față de un site, pe rețelele de socializare artiștii își pot crea o comunitate mult mai ușor. Costurile sunt aproape de zero”. Ceea ce, vă dați seama, este sensibil diferit față de ce am declarat eu.

Vă dați seama că eu aș fi printre ultimii din lumea asta care să zic că e de ajuns să ai o pagină de facebook și gata, succesul te lovește de te rupe în două :)) E nevoie de foarte multă muncă și foarte multă investiție (de bani, de timp, în resurse umane) până să ajungi să atingi niște obiective cu acea pagină. Ca să nu mai vorbesc că dacă nu ai o strategie/plan editorial e foarte greu să îți măsori traseul și să bifezi etapele parcurse. Bref, costurile nu numai că nu sunt aproape de zero, dar chiar cresc considerabil în funcție de cât de mărețe sunt obiectivele pe care ți le-ai propus.

Recapitulăm: costurile de intrare în social media sunt aproape de zero; costurile de prezență în social media sunt o cu totul altă poveste :)

Am ținut să fac această precizare pentru că declarația mea, așa cum apărea în ziar, a contrariat mai multă lume din zona de agenții și din blogosferă. Adică exact oamenii care trag la jugul 2.0 și știu că o fi social media cum o fi dar numai gratis nu sunt :))

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

10 thoughts on “O mică observație despre declarația mea pentru ”Adevărul””

  1. Eu as fi interesat de „prezenta aproape gratis” a celor de la Adevarul in social media. Cred, de asemenea, ca este la fel de intetrsant de urmarit reactia Adevarul la reactia ta la artocolul lor… m-am facut inteles, nu? Personal, mi se pare ciudat sa scrii fara un minim de cercetare, in adevaratul sens al cuvantul.
    PS: Fa ceva cu varianta de mobile a facelift-ului chinezesc. ;)

    1. Io zic in continuare ca nu a fost cu intentie. Ocazie cu care am luat decizia sa nu mai zic nimic pe telefon, doar pe mail :)
      Cat despre varianta mobile, am inteles ca este in lucru. Cat de in lucru, habar nu am, caci io ma pricep pe stil varzones la de astea :))

    1. Cele pe care le zici tu nu sunt costuri, alea sunt maruntisuri. Basicul, daca vrei. Caci abia dupa aia urmeaza greul. Si asta inseamna strategie/plan editorial, investitie in marketing, monitorizare, corectie, crossuri, conversii din toate partile si inca jdemii de chestiuni pe care le poti face :)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top articole din această secțiune

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)