O mică observație despre declarația mea pentru ”Adevărul”

Ieri m-a sunat Ana-Maria de la Adevărul. Făcea un articol despre vedete și facebook și mi-a pus câteva întrebări. I-am zis eu una, alta (în stilul meu, de la peluză :D), printre care și faptul că, citez din memorie, ”costurile de intrare în social media sunt aproape de zero”. Adică mă refeream la faptul că oricine își poate face un cont de facebook sau un blog, ceea ce, firește, este adevărat. Căci aceste costuri sunt aproape de zero. Doar că ce a apărut în articolul din ziar este puțin diferit. Căci acolo apare ”Față de un site, pe rețelele de socializare artiștii își pot crea o comunitate mult mai ușor. Costurile sunt aproape de zero”. Ceea ce, vă dați seama, este sensibil diferit față de ce am declarat eu.

Vă dați seama că eu aș fi printre ultimii din lumea asta care să zic că e de ajuns să ai o pagină de facebook și gata, succesul te lovește de te rupe în două :)) E nevoie de foarte multă muncă și foarte multă investiție (de bani, de timp, în resurse umane) până să ajungi să atingi niște obiective cu acea pagină. Ca să nu mai vorbesc că dacă nu ai o strategie/plan editorial e foarte greu să îți măsori traseul și să bifezi etapele parcurse. Bref, costurile nu numai că nu sunt aproape de zero, dar chiar cresc considerabil în funcție de cât de mărețe sunt obiectivele pe care ți le-ai propus.

Recapitulăm: costurile de intrare în social media sunt aproape de zero; costurile de prezență în social media sunt o cu totul altă poveste :)

Am ținut să fac această precizare pentru că declarația mea, așa cum apărea în ziar, a contrariat mai multă lume din zona de agenții și din blogosferă. Adică exact oamenii care trag la jugul 2.0 și știu că o fi social media cum o fi dar numai gratis nu sunt :))

10 comentarii la “O mică observație despre declarația mea pentru ”Adevărul”

  1. sorin Răspunde

    Ca in presa…una spunem si alta se scrie!:)

  2. irina Răspunde

    ar trebui cerut dreptul la rectificare / replica :)

  3. Cristian China Birta Răspunde

    Nu cred ca a fost cu intentie, doar ca asa e cand vorbesti pe telefon, se mai scapa :) De aia sunt fan de mail, pentru ca acolo ramane ce zici si iti si aduni gandurile mai bine cand scrii :)

  4. cotos Răspunde

    Acuma, daca au scris asa, si cei care s-au contrariat putea sa isi de-a seama ca tu nu ai putea spune asa ceva..

    • Cristian China Birta Răspunde

      Pai tocmai de aici nedumerirea lor, caci stiau ca nu aveam cum sa zic asa cum a aparut :))In fine, se mai intampla :)

  5. Catalin Răspunde

    Eu as fi interesat de „prezenta aproape gratis” a celor de la Adevarul in social media. Cred, de asemenea, ca este la fel de intetrsant de urmarit reactia Adevarul la reactia ta la artocolul lor… m-am facut inteles, nu? Personal, mi se pare ciudat sa scrii fara un minim de cercetare, in adevaratul sens al cuvantul.
    PS: Fa ceva cu varianta de mobile a facelift-ului chinezesc. ;)

    • Cristian China Birta Răspunde

      Io zic in continuare ca nu a fost cu intentie. Ocazie cu care am luat decizia sa nu mai zic nimic pe telefon, doar pe mail :)
      Cat despre varianta mobile, am inteles ca este in lucru. Cat de in lucru, habar nu am, caci io ma pricep pe stil varzones la de astea :))

  6. gabi Răspunde

    E ceva normal ca cei din presa sa scrie ceea ce vor. Sunt pe langa adevar mai tot timpul

  7. Valentin Palconi Răspunde

    Bine ca ai spus ca la inceput costurile sunt aproape de zero. Pana la urma sunt ceva costuri insa nu foarte mari.(un nume de domeniu, un abonament de hosting, realizarea unui blog)

    • Cristian China Birta Răspunde

      Cele pe care le zici tu nu sunt costuri, alea sunt maruntisuri. Basicul, daca vrei. Caci abia dupa aia urmeaza greul. Si asta inseamna strategie/plan editorial, investitie in marketing, monitorizare, corectie, crossuri, conversii din toate partile si inca jdemii de chestiuni pe care le poti face :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *