Așa mi-a zis un prieten care m-a întrebat dacă învăț ceva despre Facebook la conferințele de social media pe unde mă duc. Și după ce m-a lăsat câteva minute să îi spun ”uite, spre exemplu…”, s-a uitat la mine cu un aer de superioritate și mi-a spus ce v-am raportat în titlu. Cu mențiunea că ”mi se rupe mie de nu știu ce insights atatâ vreme cât mă râd la pozele pe care le văd acolo și pot povesti cu prietenii”. I-am spus că unii dintre noi trebuie să știm mai multe, căci, mă înțelegi, cu asta ne ocupăm. A dat din umeri și a zis doar atât: ”dacă vouă vă folosește, treaba voastră”.
Am stat și m-am gândit un pic la discuția cu pricina. Și mi-am dat seama că de cele mai multe ori suntem atât de prinși în lumea noastră de ”specialiști” (vorba vine, desigur) și vedem 2.0 atât de tehnic și atât de închistat, încât uităm că, de fapt, 2.0 este nu pentru noi, ci pentru ceilalți, muuuuuult mai mulți decât noi, care iau tot ce se întâmplă de-a gata, ca pe un dat firesc, fără să își bată capul de ce și cum și până când. Și atunci când o ”jucărie” se strică, pleacă înspre alta, fără regret și fără să se uite în urmă la noi, ăștialalți, care mai stăm juma de an să analizăm de ce s-a stricat prima jucărie.
Ambele lumi sunt perfect valabile. Funcționează după reguli și motivații diferite, având ca numitor comun social media. Doar că, după mintea mea, este foarte important ca zona de intersecție dintre cele două lumi să fie cât mai mare. În această ordine de idei nu m-aș baza foarte tare pe cei precum prietenul despre care v-am spus să își aducă masiv contribuția. Așa că ar trebui ca noi, ăștialalți, să facem pași în direcția asta. Cum? Păi degeaba mă întrebați, că pot doar specula în acest moment, așa că nu mă bag să vă răspund :D Dar, zic, nu ar fi rău să ne gândim la asta.
Până una alta, o să merg la conferința _AllThingsFacebook ca să găsesc mai multe argumente pentru partida asta de gândire. Ocazie cu care mă voi întâlni cu Rob Kiely, Account Manager EMEA, Global Marketing Solutions și Alessandro Petrilli, CEEMEA Client Partner, Global Marketing Solutions. O să vă raportez cu ce am rămas de acolo…
11 thoughts on “Nu interesează pe nimeni cum funcționează Facebook”
Chiar te rog sa ne spui. Bafta!
nu numai ca nu intereseaza pe nimeni cum functioneaza, majoritatea habar n-au sa utilizeze macar fara sa deranjeze, nu mai punem in balanta folosirea fb in scop productiv
Are si momente in care functioneaza prost, in sensul ca nu actualizeaza totul, motiv pentru care ratezi mesaje….
din punctul meu de vedere facebookul nu-i nimic altceva, decat o retea inteligenta de spionaj
Doar pentru ca interesul lui pe acest domeniu este unu foarte scazut, nu inseamna ca asta este reactia lui si la celelalte lucruri din jur. La urma urmei mai bine te concentrezi pe un singur domeniu, dar foarte bine, decat pe mai multe, cu interes scazut sau indiferent.
Asteptam opiniile dupa conferinta!
De obicei acele persoane interesate de ce si cum functioneaza sunt cei care doresc sa aiba o cat mai buna prezenta (a lor sau pentru paginile pe care le administreaza). Cumva adica, sunt in domeniu – cu inteles extins, cu alte cuvinte nu cu referire doar la cei din marketing/PR/social media ci si la toti cei care isi doresc sa castige vizibilitate (sa nu uitam ca Facebook aduce mult trafic). Insight-urile sunt clar pentru cei care merg mai departe – monitorizare, interes cu privire la ce e cel mai comentat, momente si asa mai departe. Sigur, mai sunt si alte persoane care doresc sa mai afle una-alta, dar rareori cei interesati de asemenea date sunt din afara celor amintiti – sau cel putin asa a fost cu cei cu care am discutat eu. Acum ramane sa ne spui si ce zic specialistii amintiti in post :)
Facebook e rezultatul muncii de ani de zile a unor specialisti in domeniul social media, ar fi bine daca ar fi pe intelesul tuturor, acest lucru insa nu se poate, e o utopie sa credem asta. Important e ca noi ca specialisti sa stim cat putem de multe despre Facebook.
Astept si eu cu interes ce s-a spus la conferinta!
Succes
Mi se pare ca facebook e un mega instrument de marketing care vinde date personale despre fiecare utilizator, nu observati ca vi se baga reclama in dependeta de locatiile unde ati fost. Incercati un simplu experiment , ducetiva in mall si porniti datele mobile pe telefon sau incercati sa va conectati la un free wifi din mall. Si o sa vedeti ca in moemtul cand ajungeti acasa o sa primiti reclame pe facebook de la magazinele din mall. Deci sigur suntem urmariti si datele astea sunt vandute cu bani grei companiilor de marketing.
Merci!
De parca spui mare lucru, se stie despre asta deja de mult timp.
Calm bro!
Cum a fost la conferință? Poți sa împărtășești si cu noi experienta?
Merci