Revin mai repede decât aș fi crezut, dat fiind programul meu cam încarcat zilele astea, nu din alte motive :), cu câteva cuvinte despre primul album al trupei Voodoo, care se numește tot așa, Voodoo. Zic revin pentru că ieri am scris despre ei, ocazie cu care v-am lansat și o provocare. Și zic mai repede decât aș fi crezut pentru că am reușit, într-o pauză de server :D, să ascult albumul de pe trilulilu.ro.
Piesa care m-a determinat să vreau să ascult tot albumul este foarte reușita ”Reach for the Sky”. Dar la ascultarea lui am descoperit că mai mult îmi place ”Self Distruction”, pentru că e mai zbuciumată, ca să zic așa, mai pe gustul meu. Dar vă recomand să ascultați tot albumul, pentru că doar așa veți înțelege că trupa are acel ”ceva”, care se simte din toate piesele și care, așa cum stă bine unui ”ceva” de genul acesta, nu prea poți să îl definești. Ce îmi place este că băieții sună omogen și că se înțeleg bine unul cu celălalt, iar asta se simte atunci când asculți muzica și cu creierul, nu doar cu inima :)
Mi-am propus să îi urmăresc pe cei de la Voodoo. Pentru că (și aici mă risc să fac un pariu :D) dacă reușesc să se mențină în branșa asta extrem de dificilă, atunci cam pe la al treilea album o să vorbească multă lume despre ei… Și poate reușesc să îi văd și eu o dată (măcar) live, pentru că, mă înțelegi, așa îți dai seama cu adevărat care e faza cu o trupă :)
Mai jos ”Summer Day”, care este cea mai ”baladă” dintre piesele lor, dar făcută pe stilul Voodoo :)
12 thoughts on “Voodoo – Voodoo”
Am fost la lansarea oficială din Silver Church. Ştiu că în cronică am spus că au forţa de a veni din spate, dar că le mai trebuie ceva exerciţiu. Show-ul a fost bun, setlist-ul a fost făcut să ajute publicul să intre rapid în joc, şi singurul lucru pe care l-am reproşat a fost întârzierea de peste o oră. Na, vedete de mici :)
@BogDan
Asta cu intarziatul am inteles ca se practica la cerinta clubului, ca sa mai bea lumea o bere, doua pana incepe showul :)) Asa am auzit, nu bag mana in foc :D Ia stai ca il convoc pe George sa ne spuna daca TSC face asa ceva sau nu :))
Trupele străine văzute acolo au intrat la ora promisă. A excelat UDO, care la şi 44 era pe scenă, ora anunţată fiind la şi 45 :)) Na, neamţul-neamţ. În schimb, nu-mi aduc aminte să fi văzut concert românesc să înceapă la timp :))
@BogDan
Daca e asa cum zic eu, apoi cum sa ii explici tu lui UDO ca asa e jocul pe la noi? :)) Dar la ai nostri, vorba aia, oameni suntem, intelegem :D
Cam aşa, cam aşa :)
Aşa, acum venind şi eu cu mintea întreagă după o pauză de masă, mulţumesc despre includerea în discuţie. Discuţie care se pune ca 2 probleme din care derivă a treia pentru orice club în care cântă o trupă românească. De la început fac delimitarea asta, pentru că uite cam aşa stă treaba. Ne-au trecut pragul o grămadă de formaţii străine (şi nu numai la Silver Church) iar concertul s-a ţinut în termenii normali: dacă la ora aia se zicea pe afiş că începe, apăi la ora aia se puneau pe cântat (au fost doar unele excepţii în care au început cu o jumătate de oră întârziere sau în deschidere era o trupă românească :)) ). Am avut la un moment dat o situaţie de criză în care trupa Anathema a întârizat pe drumul Cluj – Silver Church (autocarul e şi el totuşi o maşină capricioasă). Întârziat e mult spus, toată problema a durat 15 minute. Într-o viteză anormală, Anathema a făcut pe scenă cu mişcări de ninja cea mai profi pregătire pe care mi-a fost dat s-o văd vreodată. Iar la sfârşit şi-au cerut mii de scuze pentru întârziere. Şi publicul, săracul, încă mai căsca gura şi se întreba: „Bă, când au ajuns ăştia pe scenă??” A fost de vis concertul, fără nici un fel de problemă. Start to finish.
E, acum pe baricada cealaltă, pot să zic pe şleau că trupele româneşti nu prea ştiu ce e aia concert în străinătate. Ei sunt obişnuiţi cu concertele de oriunde de prin ţară în care se permite orice întârziere „asta e, e artist, pana mea” (fapt pentru care noi, echipa de la Silver Church şi Kulturhaus am scos puţin colţii nemţeşti la înaintare, şi am văzut că trend-ul ia o amploare foarte bine primită, adică am pus pe afiş ora de intrare şi ora de începere, să ştie tot omul cam de la cât să intre să-şi ia buchetul de beri şi de la cât să numere întârzierile, ca să ştie unde să arunce cu buchetul de beri, dacă e cazul. Câteva formaţii de la noi au înţeles aluzia şi se comportă aşa cum s-a cerut.)
Problema 2. Odată ce publicul a fost obişnuit mult timp cu începerea cântărilor mai târziu, atunci mi se pare logic şi normal să devină şi el mai comod. Nu mici au fost tristeţile când şi la concertul UDO pomenit de Bogdan şi la alte concerte cu trupe străine pe care noi le anunţam clar de la ora 19 veneau clienţi la ora 22.00 cu biletele eventim şi rămâneau cu privirile în privirea omului de serviciu care dădea cu mopul. „Păi, cam a avut loc concertul/festivalul, na…”. Un defect pe care formaţia şi organizatorul evenimentului nu-l comunică, ceea ce iarăşi e trist şi educă publicul aiurea. Şi de asta îmi place să cred că ideea comunicării orei de intrare şi de începere e una de continuitate în toate cluburile ce vor să adere la tactica asta. Să nu fie loc de cale întoarsă, să nu se mai dea vina pe club (chiar nu avem de ce să-i ţinem în backstage pentru câteva băuturi în plus, până la urmă publicul e cel care hotărăşte când să-şi ia berea şi când nu) şi fiecare să se ţină de treabă fix pe felia lui.
Iar problema 3 derivă fix din cele două combinaţii. O înţelegere perfect invizibilă între formaţie şi publicul său. Formaţia vine, face pregătirile, îşi scoate puţin capul pe uşa de la backstage şi vede un număr de oameni. „A, mai stăm, să se mai strângă”. Iar problema asta nu se va rezolva în veci cu, iar îmi e nu ştiu cum, formaţia românească. Pentru că văzând cum se comportă cele două fronturi de luptă (muzica străină-muzica românească) mi-am făcut o idee şi tot pe minus ies ai noştri. Şi culmea, sunt atâtea review-uri pe site-uri de muzică şi de evenimente care atacă problema asta a întârzierilor încât e cam greu să le treci cu vederea.
Dar poate în timp s-o rezolva şi situaţia asta. Sper, că până la urmă, dacă nici un eveniment nu ştim să-l ducem de la un capăt la altul, atunci nuj ce ne mai miră că nu ne ies nici dezorganizările. :))
@georgestoica
Dau RT cu mare respect la ce a spus @BogDan :)
Si da, ne vedem la baciu Tony!
@georgestoica – E unul dintre cele mai directe şi sincere răspunsuri citite vreodată. În acelaşi timp, al naibii de logic şi adevărat, şi spun asta din punctul de vedere al individului care în ultimele 2 luni ale anului trecut mai avea puţin şi devenea rezident de concerte :) Drept pentru care nu am ce să adaug în afara respectului :)
Aştept proxima revedere, conform programului pe care-l am…la Tony MacAlpine :)
Ne place Tony, sper să-i placă şi lui la noi. Iar cu mine sigur vă vedeţi la God Is An Astronaut pe 12 martie. Acolo vreau să vă văd cum gestionaţi spectacolul ce va fi :)
@georgestoica – Poate sosesc din punctul de vedere al unui simplu privitor, nu se ştie niciodată. Nu e chiar pe parcela mea, dar sunt sigur că dragii mei colegi vor acoperi evenimentul :)
I-am vazut ieri la „Dracula Revolution” – mi s-a parut ca suna foarte bine (in ciuda set-up-ului destul de „grabit” din Parcul Lumea Copiilor), iar acum ascult albumul si nu pot decat sa confirm ce zici tu. Sper sa ajunga departe, au cu siguranta acel „ceva”.
:)
Au cam dat-o-n bară la No Woman, No Cry, a fost departe de a fi bine, dar trecem cu vederea. Eram pe-acolo :)