Cine se bagă să mă critice pe bune?

Cum știu că, din păcate pentru voi :D, puțini sunteți cei care mă vedeți live la diferite evenimente, m-am gândit să profit ca un nemernic ce sunt de filmarea celor de la Universul Lumii cu prestația mea de la NetCamp, pentru care le mulțumesc corespunzător :), și să vă provoc să mă criticați. Dar la modul constructiv, vă rog, nu doar să îmi spuneți că sunt rotofei și creț, merci, mă uit și io în oglindă și mă văd :D

Serios vorbind, aș aprecia dacă mi-ați spune părțile mai puțin slabe din modul meu de a prezenta și ce aș putea îmbunătăți. Și vă adresez mulțumiri în avans :)

30 comentarii la “Cine se bagă să mă critice pe bune?

  1. DaneZu Răspunde

    Am fost si eu in sala si pot sa zic ca a fost super! M-ai determinat sa imi fac si eu un blog(wordpress of course :D)

  2. Ionut Răspunde

    Multumesc pentru ca ai pus filmarea pe blog, astfel si noi, cei care ne aflam la kilometri departare ,avem sansa sa invatam lucruri noi, n-ar strica sa repeti isprava

  3. Alina Rad Răspunde

    Legat de promovare as fi vrut sa te intreb, fiind multi la departare, ar trebui sa incepem sa o facem local si pe urma sa extindem aria? :)

  4. Valentin Palconi Răspunde

    Cu placere. Multumesc pentru mentionarea site-ului in articolul tau si felicitari pentru prezentare.

  5. gaben Răspunde

    mere si cu in juraturi? sau doar critica din aia ”constructiva”?

  6. Amon Răspunde

    Băi, tu ești un zmeu. Fără nici un fel de glumă! Bravo ție! Ești un fel de ambasador al blogosferei, te ocupi de media așa cum poți mai bine. Bravo ție! îmi place că pui accent pe calitate :D.

  7. Ramona Răspunde

    ar trebui sa „inveti” prezentarea. sa stii ce urmeaza.faci mici pauze intre slide-uri si nu crezi impresia de continuitate.
    in rest,esti maret:) nu te schimba.te-am vazut live si mi-ai placut la nebunie.acum te si citesc.numai bine

  8. Tiberiur Răspunde

    Foarte tare! Imi place mult modul asta mai comic de prezentare.

  9. rivi Răspunde

    ai fost cel mai fain maaa… la netcamp

  10. chinezu Răspunde

    @DaneZU
    no asa, sa imi dai pe mail linkul cand ii dai drumul :D

    @Ionut
    facem sa fie bine :)
    @Alina Rad
    amandoua in acelasi timp si incepand chiar de acum :) cu conditia sa ai ce vinde, ca daca nu, atunci n-am facut nici o treaba :))

    @gaben
    mere cu injuraturi, dar numa daca te injuri singur :D

    @Amon @Ramona @Tiberiur @rivi
    xoxo, mah, xoxo :D

  11. Alina Rad Răspunde

    @Chinezu: eu vand ganduri bune si vesele, cate-o poezie… e tare restransa piata pentru asa ceva :)

  12. Tre3i Răspunde

    1. esti cret si rotofei;
    2. min. 1.08 – „care o pune in aplicatie” corect este : care o pune in aplicare. ( sper ca greseala de explrimare se datoreaza emotiilor );
    3. excesul de glumitze dauneaza asupra credibilitatii unei prezentari;
    4. P.R.-ul nu iseamna sa promovezi ceva cum ca este „ceva mai bun ca in realitate”. ( Relațiile publice reprezintă funcția managerială distinctă care ajută la stabilirea și menținerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă și la cooperarea dintre o organizație și publicul ei; ele implică managementul problemelor, ajutându-i pe manageri să fie informați asupra opiniei publice și să răspundă cererilor opiniei publice; ele definesc și accentuează obligațiile managerilor de a anticipa tendințele mediului; ele folosesc ca principale instrumente de lucru cercetarea și comunicarea bazate pe principii etice. ). Eu as pune accent pe cuvintele: „principii etice”;
    5. Contradictii : iti trebuie o echipa vs. singurul pe care te poti baza esti tu;
    6. Intr-o prezentare care se vrea profesionista, nu se folosesc expresii de genul : „bag picioarele” sau „mancati-as”;
    7. Pentru ceea ce ai avut de spus, mi s-a parut ca lunga prezentarea ( cred ca 5-6 minute erau de ajuns ).
    8. Esti cret si rotofei.

    • chinezu Răspunde

      @Tre31
      multumesc ca mi-ai spus ce inseamna PR-ul
      m-ai luminat de nu ma mai pot intuneca niciodata =))

  13. Tre3i Răspunde

    @chinezu
    am considerat ca este oportun sa-ti spun, avind in vedere definitia data de tine. ai cerut o critica sincera si constructiva.eu asta am avut de comentat referitor la prezentarea ta. sunt mai ok comentariile de mai sus, care iti spun cat de frumos si destept esti ?

    • chinezu Răspunde

      @Tre3i
      io am crezut ca ai glumit cand mi-ai bagat definitia aia a PR-ului…
      dar acuma vad ca ai fost serios, asa ca imi retrag reactia anterioara si iti multumesc din sufletul meu rotofei si cret pentru critica constructiva pe care mi-ai adus-o
      iar legat de PR sunt sigur ca ai practicat aia cu functia manageriala si de acolo ti-ai dat seama
      iar eu am zis ce am zis ca sunt rau nu ca am neste ani in domeniu in spate, desigur

  14. Roxana Răspunde

    Hmm, eu am ajuns la o conferinţă acum câteva zile, cu manageri de top şi directori de companii internaţionale. Şi se glumea, se zicea de exemplu cât de „bitchy” poate fi o profesie etc. N-a omorât pe nimeni gluma. Şi nu văd folosul unui ton extrem de serios şi a unei prezentări lipsite de zâmbete. Asta referitor la ce se vorbea în ultimele comentarii.

    Iar referitor la ce ai rugat tu, critică şi păreri sincere: (asta in general, nu musai la prezentarea ta) Oamenii din online sunt extraordinari, au iniţiativă, creativitate, işi folosesc bine resursele cognitive. Dar ar fi tare fain dacă li s-ar atrage atenţia că dând tweet-uri non-stop cu ce se prezintă şi cum se prezintă, s-ar putea să omită detalii care „fac diferenţa”.

    Şi pentru că sunt om de statistici şi analiza datelor, o să spun în continuare că cercetările (până şi alea din România) arată că omenirea stă prost cu atenţia distributivă: orcât ai încerca să le faci pe toate bine (să fii atent la prezentare, să scrii pe twitter, să reţii + să filtrezi informaţia şi să generezi noi idei pe baza a ceea ce ai învăţat/ţi s-a prezentat), nu le poţi face, aşa că una dintre practici are de suferit. Ştiu, e greu să te abţii din real-time tweeting când eşti la un event, dar pe plan strict individual fiecare are de câştigat.

    Asta a avut de zis psihologul statistician din mine. Mai e şi bloggerul ascuns pe-acolo care nu vrea însă să iasă la înaintare. :))

    • chinezu Răspunde

      @Roxana
      foarte buna observatia ta si da, categoric, este valabila pentru cei mai multi din online
      multam :)

  15. Tre3i Răspunde

    @chinezu
    deh … tot romanul se pricepe la forbal, politica si .. P.R. Tu ai cerut o critica constructiva asupra prezentarii tale. Eu asa am considerat ca fac. Nu ai mentionat ca numai specialistii au voie sa se exprime. Criticile nu au fost facute cu rautate. Doar niste observatii de pe margine. Ti-am dat definitia aia, pentru ca definitia ta e profund incorecta.

    • chinezu Răspunde

      @Tre3i
      definitia mea e mult mai putin profund incorecta pe langa cat de profund ireala e definitia ta =))

  16. Tre3i Răspunde

    @chinezu banuiesc ca iti dai seama ca definitia nu imi apartine. este cea mai cunoscuta si mai acceptata definitie a relatiilor publice. ii apartine lui Rex Harlow. daca nu stii cine este … google it ! ;)

    • chinezu Răspunde

      @Tre3i
      ma dau batut, esti prea citit pentru mine, cel care dau cu sapa nu cu mapa :D

  17. Tre3i Răspunde

    @chinezu :) cum zici tu ! daca vrei, mai am critici. :) dar, pot sa spun si despre punctele bune ale prezentarii tale. ;) oricum, tu ai cerut o critica sincera si eu asta ti-am dat . doar suntem oameni faini ! :)

  18. fanel Răspunde

    @Tre3i: Cu definitia aia a PR-ului ai bagat in ceata 90% dintre PR-istii online :)) + alte 75% de procente dintre managerii care angajeaza PR fara sa inteleaga fisa postului.

  19. Mihai Răspunde

    Cand sunt aduse critici cred ca trebuie tinut cont si de subiectul si contextul prezentarii.

    Asta nu e un curs predat unor studenti la ASE ci o impartasire a unor experiente proprii in fata unei audiente interesata mai mult de informatiile practice decat de o forma academica a exprimarii.

    As spune chiar satula de prezentari light ca iaurtul 0% (ingrediente: 0.1% continut, 20% reclama, 79.9% excipienti PowerPoint).

    Aaa.. daca era la o decernare a premiului Academiei de PR din Afganistan (editia 1980) s-ar fi trezit cu pantofi aruncati in el.

    Insa in 2011 (a se citi twitter, facebook, blogging, instant messaging etc) asa se face PR-ul. Mai relaxat, mai uman si mai transparent. Cu cat dai ocazia publicului sa te cunoasca mai bine cu atat esti mai credibil. Si din punctul asta de vedere mie mi se pare ca exprimarea libera si degajata da un plus de autenticitate si credibilitate = ceea ce vrei de la un om de PR.

    PS: am googalit si eu Rex Harlow ca habar nu aveam cine e (stiu, sunt rusinat) si am o observatie in plus. Omul a fost un geniu dar a profesat de prin 1920 pana spre 1990 iar definitia lui este academica si are probabil vreo 50 de ani vechime deja. 2 motive ca sa nu fie citata in acest context.

    PPS: a fost omis punctul 4.5 (1. spune-le ce o sa zici, 4.5 spune-le, 8. spune-le ce le-ai spus) :P

  20. Tre3i Răspunde

    @Mihai Acea definitie este si acum in aproape toate manualele de genul „Fundamentele P.R.-ului”. Metodele de a face P.R. s-au schimbat, s-au adaptat, dar ceea ce inseamna P.P. nu s-a schimbat. Mentionez ca ceea ce am citat eu este doar una dintre multele definitii, dar este cea mai acceptata si ma raspandida.
    Mai este o problema ( dar s-ar putea sa ma insel ) : aici se confunda P.R.-ul cu promovarea. Sunt doua lucruri total diferite.

  21. Ionut Dragu Răspunde

    `Neşte dicţie nu ar strica :))

  22. Mihai Răspunde

    Eu am spus ca „nu trebuia citata” definitia in acest context. Asta nu pentru ca ceea ce inseamna PR s-a schimbat ci pentru ca dupa 50 de ani forma definitiei ar trebui actualizata ca sa reflecte niste schimbari majore fata de ce era atunci:

    1. PR-ul nu mai este al companiilor. Nu mai este controlat de management care verifica ce scrie in comunicatul de presa si il aproba. Sau da o declaratie de presa
    2. Mesajul si comunicarea de PR nu mai sunt sub controlul managerilor. Ele se intampla fie ca vor acestia fie ca nu.
    3. Oricine din firma iti face PR fie ca vrei si stii sau nu. Si de obicei PR-ul care rezulta din asta e negativ si tu afli ultimul de el pentru ca daca e de bine nu prea e subiect de raspandit.

    PS: promovarea (unul din cei 4P de marketing – sau 5 dupa altii daca incluzi si packaging-ul) include si PR-ul. Cred ca vroiai sa spui publicitate ;)

  23. Tre3i Răspunde

    @Mihai Promovarea include P.R.-ul ! Deci … inseamna ceva mai mult decat P.R. Oamenii de P.R. sunt angajati de catre management si raspund in fata managementului. In functie de marimea companiei, mesajul si comunicarea este aprobata/ sau nu de catre management. In cazul in care compania se foloseste de serviciile unei agentii, modul de comunicare, precum si metodele de punere in practica se aproba de catre compania care a angajat agentia.
    P.S.: Cunoastem cum este cu mix-ul de marketing ;) Unii includ packaging-ul la produs. Sunt diverse viziuni. :)
    P.S. 2: e o discutie muuuuuuuuuuult prea ampla pentru a fi „rezolvata” aici. :)

  24. Bogdan Pater Răspunde

    Ai talentul de a fi atat de amuzant si de a avea prezentari asa creative ca devine totul prea subtil de la un moment incolo. La fiecare prezetare care am prins-o live am dezbatut cu cei de langa mine cateva puncte din ea sa fim siguri ca am prins ce ai vrut sa zici. Poate un slide extra la final cu recapitularea ideilor ar ajuta. :)

  25. Dragos Răspunde

    Iti balansezi prea mult greutatea de pe un picior pe celalalt si asta iti tradeaza emotia. Incearca ori sa te plimbi pe scena, ori sa stai fix. Pari mult mai sigur pe tine atunci cand stai relaxat. Si e mai usor pentru public sa se concentreze pe prezentare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *