Later edit: Mulțumesc tovarășului Ovi pentru ajutorul dat acestui demers comunicational :D Și precizez ca vorbesc mai jos despre taximetriștii care nu sunt pe GPL :)) Căci io de ăia zic :D Pentru că înainte de a-i întreba de faza cu becul, evident că întreb și faza cu GPLul :D
Citind ce scrie musiu Ștefan acilea, mi-am adus aminte că am și io, rătăcită prin ungherele mnemotice pe care le posed agale, o nelămurire. Care, de fap, nu e nelămurire, ci așa mai mult o constatare: în 80% din taxiurile cu care îmi transpor augusta persoană este aprins becul ăla de arată că mașina nu mai are benzină. Dacă întrebi taximetristul o bagă pe aia că nu are bani să alimenteze, că abia se descurcă, știți voi. Numai că același taximetrist, când îți dă restul, vezi că scoate banii din buzunar și are acolo lejer măcar vreo 200 de lei, din care, firește, ar putea alimenta.
Îmi scapă mie ceva sau care e faza?
PS. Mă scuzați că ridic astfel de probleme care nu interesează pe nimeni, dar așa funcționez eu: dacă mi se pune ceva pe gârgălota creierului, apoi trebe să o zic :D
14 thoughts on “O întrebare (fără rost) despre taximetriști”
Sunt pe gaz, monşer.
Sau, ca să elaborez: în general, taximetriştii îşi iau Loganuri pe gaz sau îşi pun gaz pe maşinile lor. Becul roşu de la benzină e aprins pentru că chiar nu au benzină, decât 4-5 litri, care sunt folosiţi doar la pornirea motorului, şi care ţin două săptămâni.
Indicatorul nivelului de gaz se află altundeva. La Dacia mea, indicatorul de gaz e sub volan, în partea stângă. De obicei nu se vede din alt unghi decât din locul şoferului, de aia ai impresia că s-ar putea să rămâi în drum cu tot cu taxi :)
pai foarte des cu 3 l de benzina
@Ovi Sirb
m-ai facut sa bag un later edit, drept pentru care iti multumesc :))
Oricând :))
mda, am observat si eu, dar nu m-am deranjat sa-i intreb…
@Stefan Murgeanu
io intreb aproape de fiecare data
ca vreau sa inteleg de ce se lasa asa pe ultima suta de metri cu alimentatul
si toti o baga pe aia cu nu am bani, abia ma descurc…
da, imi vine sa plang de mila cand aud ca nu au bani… de aceea refuza anumite curse, probabil :P
Aia sunt pe gaz.Data viitoare spune-i taximetristului ca vrei sa ajungi undeva la 50 km departare.Vezi daca alimenteaza :)
@Parazitul
buna sugestia, chiar ca o baga data viitoare :))
Asa sa faci :)
Eu ma gandeam sa le spui ca-si freaca injectoarele aiurea si ca alea costa cam 500 euro. Dar nu cred ca ii intereseaza prea tare… asa ca baga faza cu 50 km. :) Si neaparat fa inca un upgrade sa vedem si noi rezultatul.
„…când îți dă restul, vezi că scoate banii din buzunar și are acolo lejer măcar vreo 200 de lei, din care, firește, ar putea alimenta.
Îmi scapă mie ceva sau care e faza?”
Iti scapa dumitale ceva: ca taximetrist (responsabil si respectabil), cand pleci „la produs” cu doar 200 lei la tine te simti cam „dezbracat”: nu sunt rare cazurile in care (pt curse de cativa lei fiecare) primul client iti plateste cu o bancnota de 100 lei (nu discut cazul in care se supara ca n-ai sa-i dai rest de la 200 sau chiar de la 500), al doilea sau al treilea cu una de 50 lei si incepi sa te rogi in sinea ta ca urmatorii sa vina cu bani mai apropiati de cei „potriviti”. (Eu nu sunt bucurestean, dar in general nu simt ca „am bani” decat atunci cand – la plecarea „la produs” – suma imediat disponibila trece de ordinul de marime 4-500 lei – sumele mai mici consider ca nu sunt disponibile DECAT pt dat restul, si apelez la (o parte din) aceste sume „mici” doar in cazuri de forta majora.)
Daca din aia 200 initiali pe care ii mentionezi in articol mai si alimentezi inainte de a „produce”…
N.B. Si mai este un aspect: daca iti este furata masina (fie in absenta ta, fie fiind fortat – fizic – sa parasesti masina**) parca e mai bine ca faptuitorii sa nu se poata indeparta prea mult inainte de a ramane in „pana prostului” – si unde mai pui SI faptul ca poate, daca vede ca masina n-are decat putin combustibil, renunta sa te atace pe tine si incearca la alta masina…
** In general, taximetristii sunt supusi unui risc (in acest sens – si nu numai) mai mare decat media soferilor de autoturisme fiindca de regula permit de bunavoie unor necunoscuti sa li se urce in masina (cam oricand) si pt ca mai des ajung la cele mai ciudate ore in zone cu care nu sunt familiarizati in detaliu.
@VictorCH
excelente precizari
multumesc tare mult pentru ce ai zis
chiar nu stiam lucrurile astea..
si pentru ca stiu ca mai sunt multi atlii ca mine care nu stiu multe din dedesubturile meseriei
ce ai zice daca ai scrie un articol pe tema asta pe care sa il public aici pe chinezu.eu? :)
daca esti interesat da-mi un mail pe cristi.china pe gmail.com
merci