Cazierul social media

Să luăm întâi definițiile celor două concepte.

CAZIÉR, caziere, s. n. 1. Dulap cu mai multe compartimente sau sertare, în care se clasează acte, dosare etc. ♦ (Tipogr.) Dulăpior cu rafturi în care se păstrează literele. 2. (Jur.; în sintagma) Cazier judiciar = fișă de evidență în care organele judiciare consemnează toate condamnările penale ale unei persoane. ♦ Serviciu care ține evidența acestor fișe. [Pr.-zi-er] – Din fr. casier.
Sursa: DEX ’98

The term Social Media refers to the use of web-based and mobile technologies to turn communication into an interactive dialogue. Andreas Kaplan and Michael Haenlein define social media as „a group of Internet-based applications that build on the ideological and technological foundations of Web 2.0, and that allow the creation and exchange of user-generated content.”[1] Social media are media for social interaction, as a superset beyond social communication. Enabled by ubiquitously accessible and scalable communication techniques, social media substantially change the way of communication between organizations, communities, as well as individuals.[2]
Sursa: wikipedia 

Și hai să încercăm mai jos să le combinăm și să discutăm despre acest nou concept: cazier social media. Și chiar să încercăm niște definiții. Cum ar fi ceva de genul ”dulapul virtual în care se păstreaza tot ce spui tu despre tine și, mai ales, tot ce spun alții despre tine în veci pururi amin indiferent dacă ție îți place sau nu și pe care îl poate accesa oricine, oricând, oriunde folosind aceste informații pentru a-și face o părere despre tine”.

Dar sunt sigur că voi puteți găsi definiții mult mai bune :)

PS. Am auzit prima dată termenul la Legal Conference, dar zău dacă mai știu cine l-a spus…

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

5 thoughts on “Cazierul social media”

  1. Cine a gandid conceptul „cazierul social media” este un mare om. Din punctul meu de vedere se potriveste perfect pentru ceea ce reprezinta social media, avand in vedere ca termenul cazier are in genere un sens juridic-negativ.
    Parca vad pe viitor la angajare pe langa cazierul judiciar se va cere si cazierul social media :)
    Totusi, cine l-a spus?

  2. Nu știu dacă e o idee chiar atât de bună. Cazierul judiciar e foarte simplu de stabilit: ai făcut boacăne, rămân scrise, n-ai făcut boacăne, ești curat. În schimb, în Social Media oricine își poate da cu părerea în mod gratuit și absolut subiectiv. Dacă mie nu-mi place de tine (dau și eu un exemplu, că știi că nu-i cazul) mă apuc să scriu numai gunoaie. Și după asta un viitor angajator/colaborator te trimite la plimbare că am avut eu chef să te umplu de gunoi.

    Nu cred că există în Social Media o entitate suficient de obiectivă încât să poată ține lucrurile sub control la capitolul cazier.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.