De ce avem, ca bloggeri, rețineri când vine vorba de sponsori?

În timp ce băgam io cărbuni la prezentarea pe care am ținut-o la SMS Timișoara, am avut la un moment dat un slide cu ”Momentul sponsorului”, la care am zis că dacă tot ești prezent la un eveniment la care sponsorii au contribuit, ar fi așa de obraz să îi menționezi, măcar în treacăt. Și am văzut pe fețele unora din sală (puțini, e drept) niște strâmbături. Moment în care am știut că a doua zi o să scriu această postare :D

În care vă invit să discutăm despre reținerile pe care le avem, ca bloggeri, în a menționa sponsorii atunci când participăm la un eveniment. Și vă propun să procedăm așa, ca să fie mai clară discuția și în ce ”tabără” vă situați:
– când postați comentariul bagați un ”DA” la începutul comentariului dacă sunteți din gașca celor cărora li se pare ok să menționăm sponsorii când scriem despre un eveniment
– când postați comentariul băgați un ”NU” la începutul comentariului dacă sunteți în gațca celor cărora nu li se pare ok să menționăm sponsorii când scriem despre un eveniment
– argumentați-vă poziția, evidamont :D

31 comentarii la “De ce avem, ca bloggeri, rețineri când vine vorba de sponsori?

  1. andrei cismaru Răspunde

    da, pentru ca asa mi se pare fair. e o relatie de win-win, asa cum tu vrei sa obtii un beneficiu de pe urma lui si el doreste expunere.

  2. Papa Răspunde

    da, pentru simplu fapt că mi se pare de bun simţ să-i amiteşti, chiar şi aşa în treacăt :D

  3. ioana Răspunde

    da, e normal sa scrii despre cel care a sponsorizat evenimentul.

  4. silvy Răspunde

    N-am cum să îți dau un DA sau un NU din următoarele motive:
    – pe de o parte, sponsorii sunt oricum menționați de cei care prezintă evenimentul și, cel mai probabil, au amplasate bannere și logo-urile lor pe mapele de prezentare și nu numai;
    – cred că opțiunea mulțumirii sponsorilor de către invitați rămâne la liberă alegere (asta nu scuză strâmbăturile din sală; e, până la urmă, un semn de respect față de cei care au făcut posibil acel eveniment);
    – totul e să nu sufoci publicul cu asta: gândește-te câți speakeri ați fost și ce ar fi ieșit dacă fiecare dintre voi ar fi menționat sponsorii la sfârșit, cu mulțumirile de rigoare; oare nu ar deveni deranjant?

    • chinezu Răspunde

      @silvy
      hai sa iti dau elemente ajutatoare: evenimentul despre care vorbim si la care bloggeri participanti se aleg cu ceva este gratis, iar sponsorii l-au facut posibil. eu vorbesc despre ce scrie bloggerul pe blog, nu despre mape si nu stiu ce :)

  5. Cristi C. Răspunde

    Da. Cred ca este ok sa vorbesti si despre cei care te-au ajutat ca evenimentul sa aiba loc. As spune un „da” mai mic atunci cand conferinta e pe bani. Daca eu ca si participant am platit sa te aud, atunci nu-mi povesti despre sponsori, e pe banii mei :D.

    Totusi, cred ca lumea inclina sa spuna „nu” dintr-un complex de tipul „noi nu ne vindem tara”, este o obsesie pe care iese la iveala din cand in cand, grimasele fiind rezultatul acestui complex.

  6. Marius Matache Răspunde

    DA
    In cercetare, ai prevazut in contractul de finantare obligativitatea sursei de fnantare a cercetarilor tale pe toate materialele proiectului, inclusiv prezentari. Si pana la urma, e normal sa fie asa, pentru ca, la randul lor, organizatiile care finanteaza au nevoie sa arate „mai sus” cum s-au cheltuit banii dati

  7. marius Răspunde

    salutare
    nu stiu daca este chiar locul potrivit sa fac publicitate acestui eveniment sau daca esti interesat (pentru ca pasionat de rugby stiu ca esti :))
    m-am gandit sa organizam o data pe saptamana un meci de rugby non contact intre cei care iubesc acest sport si care nu au avut sau nu mai au posibilitatea sa-l practice. ‘apelez’ si la tine pentru ca stiu ca ai contactele necesare pentru a ajuta si in plus de asta iti citesc blogul si mi-ar face o mare placere sa participi :)
    inscrierile se fac aici : http://www.forum.rugby.ro/viewtopic.php?f=14&t=1070

    iti prea multumesc pentru sprijin

  8. silvy Răspunde

    Ma refeream la bucata asta: „Am avut la un moment dat un slide cu ”Momentul sponsorului”, la care am zis că dacă tot ești prezent la un eveniment la care sponsorii au contribuit, ar fi așa de obraz să îi menționezi, măcar în treacăt. Și am văzut pe fețele unora din sală (puțini, e drept) niște strâmbături.” pentru ca asta te-a determinat sa scrii despre subiect in prima faza si s-ar putea lungi discutia pe tema.

    Cat despre mentionarea lor in momentul in care scrii despre evenimentul respectiv, mi se pare absolut de bun simt.

  9. D-Petre Răspunde

    DA daca evenimentul e oferit de sponsori
    Nu daca evenimentul este cu plata.
    Pentru acest tip de eveniment e treaba speakerului sa promoveze sponsorul pe blogul personal si nu pe timpul invitatilor.

  10. Ionut Răspunde

    Da, cei care merg gratis la astfel de evenimente ar trebui sa fie constienti ca nimic nu pica din cer

  11. Matei Răspunde

    Da, altfel ar fi nevoie de sponsori noi (diferiti) in fiecare an. :)

  12. Nelida Mustafa Răspunde

    DA. Mi se pare normal ca, atunci cand faci un anume lucru cu ajutorul unui sponsor sa il mentionezi. De altfel, si tu daca ai sponsoriza ceva (ca insititutie, ca persoana juridica) ai pretentia minima sa ti se mentioneze firma, ori numele cu multumirile de rigoare.
    Si da, sunt de acord cu @Ionut si @Matei. Macar daca mergi gratis la un eveniment, ai bunul simti sa vezi si pe carca cui ai mers tu gratis la acel eveniment.

  13. Şamanul Răspunde

    Da, deoarece fără sponsori nu există eveniment.

  14. Ciprian Mihalache Răspunde

    Da pentru ca altfel nu ar mai exista sponsori…

  15. Valy Răspunde

    DA, pentru ca e absolut normal ca atunci cand scrii despre cat de buna o fost berea la Mamaia sau ce gust a avut popcornul la avanpremiera nu-stiu-carui-film sau …sau …sau.

    Sponsorul iti da ceva, pune ceva la bataie de pe urma caruia bloggerul beneficiaza de ceva (bere, mici, shaworma, muzica, film, baie, transport, cazare -etc). Sincer nici nu cred ca are rost intrebarea ta, monsieur. Asa e natura, asa e logic si normal sa mentionezi sponsorul macar in viteza, fara el nu erai la eveniment sau nu aveai berea aia moca…

    Daca vorbim insa de speakeri si altele, acolo e mai greu ca nu prea se cade ca fiecare sa stea la final sa multumeasca bicicletei care l-a adus acolo. Dar repet, daca e vorba de scris e NORMAL sa mentionezi sponsorul.

    El a dat, tu ai beneficiat, tu tre’ sa dai inapoi. E ca intr-o campanie… Zic eu.

  16. AndreeaEyya Răspunde

    Da!

  17. eftimie Răspunde

    DA. Bine mă, da nu-i normal? Dacă reuşeşti de unul singur nu mulţumeşti lu mama şi lu tata? Ăia nu-s sponsori?

  18. Soacra Răspunde

    DA… cineva trebuie sa plateasca si masa… e normal sa fie mentionat

  19. ruxa Răspunde

    Depinde.

    De obicei, oricum cineva de la sponsori spune ceva despre companie in cadrul evenimentului si daca postezi despre eveniment de obicei incluzi si momentul sponsorului (unii chiar spun chestii misto)

    Altfel, daca sponsorul nu spune nimic dar participarea mea e free, da, il mentionez, e firesc ca sponsorul sa primeasca recunoastere daca a fost alaturi de un eveniment misto, la fel cu primeste si organizatorul. Daca nu e free participarea mea, revenim la depinde :)

  20. ruxa Răspunde

    *la fel cum

  21. Parazitul Răspunde

    Da, pana la urma datorita lor are loc evenimentul sau mai stiu eu ce

  22. mihai Răspunde

    da, dar ar fi cateva conditii. exista sponsori care sponsorizeaza evenimentul si sponsori de care beneficiaza doar anumiti participanti. daca vrei parteneri oficiali si ceilalti., aia principali merg peste tot de restu se ocupa fiecare in parte… cum am facut la mures. toti au mentionat sponsorii , dar fiecare a scris mai detaliat doar de serviciile de care a beneficiat :P. sponsorii trebuie rasplatiti pe masura contributiei… ca asa e corect. nu e totuna 5000 de lei sau 50 de lei

  23. Monica, Spada Răspunde

    DA :) Nu e evident?

  24. Haotik Răspunde

    NU, desi nu am retineri in a ii promova sau a le da numele. Dar evenimentul era organizat de Revista BIZ, deci am grija in articole despre eveniment sa promovez pe cel ce organizeaza, Pentru ca el imi da invitatiia la eveniment consider normal ca el trebuie sa fie promovat. Sponsorii evenimentului platesc pentru promovarea si reclama din cadrul evenimentului si nu pentru promovarea pe bloguri. Bineinteles cand pun link catre webstock.ro apare Vodafone scris acolo deci promovand siteul evenimentului automat promovez si sponsorii acelui eveniment.

    Daca Vodafone (mergem pe acelasi exemplu) scoate la concurs 5 invitatii si eu sunt beneficiarul uneia din ele mi se pare foarte normal sa promovez si Evenimentul dar si Sponsorul care mi-a dat invitatia.

    Si nu mi-e nici greu sa multumesc sponsorilor, as zice ca merge un DA pentru un set de multumiri pe twitter sau chiar mentionarea lor intr-o postare, dar de obicei uit pur si simplu sa le mai multumesc si lor.

    Si acum iti pun o intrebare legata de TV dar care se preteaza ca exemplu. Am fost de cateva ori in studiouri la Cronica Carcotasilor. Bineinteles ca am scris despre asta dar trebuia cumva sa pun linkuri si catre reclamele difuzate in timpul emisiunii? Eu zic ca NU.

    Daca evenimentul e cu bani, si imi platesc intrarea, atunci teoretic pot sa nu scriu pe blog nici macar ca am fost la eveniment, ca o sa scriu intoteauna chiar daca imi platesc intrarea e cu totul altceva.

    Daca organizatorul imi cere sa mentionez si sponsorii nu am nici o retinere sa spun un mare DA.

    Nu am strambat din nas cand ai spus de momentul sponsorilor si l-am considerat FOARTE NORMAL, dar oare mai era normal daca vedeam acest moment in fiecare prezentare? Nu ar fi fost putin cam agresiv?

  25. Ionut Dragu Răspunde

    Evident ca da. Cine plateste … primeste.

  26. Danii Răspunde

    Da, cu conditia sa nu fie totusi prea multi . Nu de alta, da se plictiseste lumea :)

  27. Bogdan Pater Răspunde

    Da.

    De multe ori am auzit ca nu ar fi frumos sa ne promovam noi intre noi. Sa fac eu ca organizator reclama celorlalti organiztori. Cica ar fi reclama fortata.
    Eu intreb: daca nici noi intre noi nu ne promovam, de ce am promova pe altcieva? Omul/firma X ne ajuta. De ce pe ea sa nu o promovam iar pe omul/firma Y care nu ne ajuta sa o promovam?

  28. Momentul sponsorului | Haotik Note-Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: