Ia să particip și eu la un concurs online

De când cu Blogal Initiative, unul din interesele mele era să înțeleg de nu participă unii bloggeri la concursuri, care este motivația lor. Și din numeroasele discuții cu mulți dintre ei, am tras o concluzie (parțială, e drept, dar cât de cât valabilă): mulți simt un fel de rușine dacă se bagă la concursuri de astea. Cum ar veni, lumea se uită ciudat la ei că sunt atât de ”materialiști” și că ”se vând” pentru niște premii. Oricât de surprinzătoare mi s-ar părea o astfel de atitudine, pe undeva încep să o înțeleg. Și mi-am propus să încerc să ”negociez” cu cei care se află în poziția asta pentru a le schimba atitudinea. Dar până la a ajunge să discut cu ei, cred că cea mai bună variantă este puterea exemplului.

Așa că voi încerca să particip la cât mai multe concursuri. Care mă coafează, care îmi spun ceva, care mă inspiră. Adică să le aleg în funcție de niște criterii personale, dar să particip. Nu am participat până acum nu din mândria despre care vă spuneam mai sus, ci pentru că, simplu spus, nu am avut timp. Și nici nu era o miză pentru mine așa ceva. Dar acum este. Miza: să arăt că nu e nici o rușine, ba dimpotrivă, e o provocare din care orice blogger iese câștigător. Vom mai discuta despre subiectul ăsta.

Bun, primul concurs la care particip este cel organizat de Okian.ro. La care mă bag chiar acuma :D

20 comentarii la “Ia să particip și eu la un concurs online

  1. Dani Răspunde

    Concursurile-campanie sunt o tampenie . (punct)

    • chinezu Răspunde

      @Dani
      cum si Blogal Initiative merge pe sistemul de ”tampenie” cum le zici tu te-as ruga sa imi dai o alta varianta de lucru.
      Pentru ca doar asa sa arunci cu tampenii si atat este, desigur, o tampenie. La care eu nu reactionez prea bine. Punct.

  2. Haotik Răspunde

    Dani, permite-mi sa te contrazic. Intr-un articol bineinteles.

  3. sorin neagu Răspunde

    Chinezule imi cunosti interesul pentru concursuri, in special cele organizate sau jurizate de tine :))
    dar sa vin si cu o explicatie, ca tot atingi un subiect delicat aici ;)

    de obicei nu particip la concursuri care-si declara castigatorii prin noroc (trageri la sorti), desi asa am castigat tableta la autovot :)) imi plac doar concursurile care-ti stimuleaza creativitatea, care-ti promit ca, in schimbul unor idei bune si putin din timpul tau, te pot rasplati, fie cu premii fie cu notorietate

    le consider a fi un fel de olimpiade 2.0, unde doar cei mai buni castiga, iar castigul atrage pe urma lui si notorietate… asa ca, de ce sa nu participi?! poti arata ca esti mai istet decat ceilalti, poti sa fii mai bogat cu un premiu decat ceilalti si poti sa-ti atragi mai multi interesati de persoana ta, blogul tau, brandul tau

    nu-i nicio rusine sa participi, din contra, te masori cu ceilalti si vezi care dintre voi iese in fata :D

    PS: vezi ca-ti iau si premiul BIZ :)) am eu un feeling >:))

  4. Valy Răspunde

    Singurele concursuri enervante sunt cele pe sistem de vot/like. Adica cum ar veni sa imi stresez eu prietenii sa ma voteze/sa imi dea like. O stiu din experienta OVI :-). In rest, alea care cer creativitate, care cer alte nebunii, alergari, scheme, figuri sunt mereu bine venite, mai ales daca premiul ma coafeaza cum ar veni :)

  5. Dani Răspunde

    @chinezu Un sistem corect ar fi ca bloggerii care sunt de acord cu o campanie sa aplice la ea. De aici sa se aleaga x bloggeri relevanti (in functie de cerintele campaniei) care sa fie platiti pentru munca lor (calitate,reactii,influenta) etc. Asta ar fi o chestie normala si corecta

    Concursurile campanie sunt o tampenie pentru ca 3,4 bloggeri sunt platiti (de fapt castiga niste premii) pentru munca a 50 (poate) mai multi bloggeri. Mi se pare incorect. Mi se pare ca se profita. Cand BI prezinta rezultatele campaniei prezinta ce au facut toti cei 50 de bloggeri sau ma insel ? Prin concursuri campanii nu responsabilizezi pe nimeni. Lasi doar un gust amar.

    • chinezu Răspunde

      @Dani
      in continuare imi spui ca ce fac eu si colegii cu Blogal Initiative este o tampenie
      moment in care eu ma retrag (caci nu accept limbaj de asta) si iti spun ca ma opresc din a povesti cu tine
      o viata frumoasa iti doresc sa ai

  6. Dani Răspunde

    Cand am spus tampenie m-am referit strict la conceptul de concurs-campanie. Daca tu ai inteles altceva e problema ta.

  7. utopianangel Răspunde

    Hai sa ma bag si eu din postura de castigator la un concurs campanie BI. Ma gandesc ca fiecare om 2.0 poate discerne si poate alege la ce campanie concurs sa participe. Nu iti baga nimeni pe gat nimic. Nu iti place. Nu te bagi. Nu iti place conceptul BI pai nu te bagi si nici nu comentezi. Si aici lumea o sa afirme ca prin discutii in contradictoriu se ajunge la rezultate bune, fiecare invatatnd cate ceva din cele spuse de celalalt. Nu-i asa. Spre exemplu mie unul nu imi place campania concurs BI pentru revista BIZ. Cred ca acolo sunt destui oameni capabili care stiu sa creez o campanie buna si nu au nevoie sa „cumpere” ideea unui blogger. Plus ca o campanie ca la carte costa mai mult de cei 700 euro. :D In schimb campania concurs pentru LDIR in colaborare cu HP este foarte buna. Ajuta la awareness-ul campaniei. Dar cum spuneam si mai sus este vorba de optiuni si atat. Ma inclin! :)

    • chinezu Răspunde

      @utopianangel
      absolut corect ce spui tu
      numai ca, vezi tu, atunci cand se folosesc cuvinte mari precum ”tampenie” numai sa ne aratam cat de tari in bile 2.0 suntem, pe mine m-ai pierdut si chiar nu mai vreau sa discut
      poti ca contesti ceva si in alti termeni, mai politicosi
      asta, desigur, daca il respecti pe celalalt
      merci de comment :)

  8. Marius Răspunde

    Dani, chiar crezi ca 3-4 sunt platiti? La unele din cele mai mari campanii si concursuri din Romania banii se duceau doar la 1 om, maxim 2 (si asta rar). Asta venind din surse destul de sigure la multe evenimente din Romania pana acuma :)

    Daca tot am scirs, concursurile cu LIKE sunt cele care sunt o porcarie si promoveazaz spam-ul cum am spus de fiecare data. Un concurs care are orice fel de juriu, chiar daca e total subiectiv si ala, tot e mai bine si ai o sansa sa il impresionezi cu ceva. Au fost multe concursuri in Bucuresti in care premiile erau cumparate dar organizatorii nu au putut face altceva decat sa dea premiul cel mare corect din cauza calitatii mult peste. Orice concurs care stimuleaza creativitatea si care iti da o sansa reala sa castigi este un concurs la care merita sa participi.

  9. sorin neagu Răspunde

    @utopianangel eu te contrazic nitel :D
    ideea celor de la biz mi se pare fantastica, sincer ;) sa-ti spun si de ce
    in primul rand e o campanie la randul ei, care promoveaza revista prin blogosfera
    in al doilea rand, rar ti se ofera ocazia sa-ti pui ideile in ordine si sa participi la promovarea unui brand :) eu unul ma stiu capabil, dar cum experienta mea profesionala in domeniu este inexistenta rar mi se ofera ocazia sa ma desfasor, sa imi arat potentialul in domeniu… biz s-a pus la dispozitia creativilor , cu mult curaj zic eu ;) nu oricine apeleaza la fani pentru idei de marketing si prea putini te si recompenseaza
    si trei la mana… ce satisfactie mai mare poti avea decat ca un brand sa-ti adopte ideile si sa le mai si puna in practica.. sa nu mai zic ca eventualul castigator ar fi si observat zic eu ;) creativii sunt rari

  10. utopianangel Răspunde

    @sorin neagu
    revista este foarte bine promovata in blogosfera. intreaba un blogger, cat de cat relevant, despre revista biz si iti va raspunde. Nu cred ca asta e scopul lor. Cat despre recompensa, ehh, asta e lucrul care face atractiva aceasta oferta catre marea majoritate a celor care vor scrie. Sunt putini care vor scrie aasa cum spui si tu doar ca sa isi demonstreze ceva.. Iar in al treilea rand nu cred ca cei de la BIZ chiar vor adopta ideile castigatoare ci ii va inspira, vor avea un alt aspect al promovarii revistei pe care il vor imbunatatii. :)

  11. sorin neagu Răspunde

    tomatos – tomeitos
    amandoi avem dreptate, depinde cum privesti lucrurile

  12. sorin neagu Răspunde

    cat despre promovare, nu cred ca exista brand care n-are nevoie de promovare, sa vedem reclamele la coca-cola, pepsi si alte brand-uri arhicunoscute … there’s never too much publicity

  13. Robi09 Răspunde

    Hmm..rusine? Nu! DAr simt ca blogul meu este inca mic sa ma implic in astfel de concursuri si prea am cum ridica premiile :)

  14. eftimie Răspunde

    @utopianangel Cum te-ai simţi să câştig un concurs dedicat judeţului/localităţii tale? Eu produc mai multă conversie ca tine, am mai mulţi unici, pot să dau mai multe like-uri pe facebook. Poate ai optat şi tu pentru campania aia, şi te fac de fiecare dată la rezultate. Chit că, în context, părerile mele despre Vâlcea nu contează deloc.

    Şi eu sunt un blogger local.

  15. chinezu Răspunde

    @Robi09
    pai tocmai aia e ideea, sa profiti acuma sa iti faci mana
    pentru ca dupa aia intri calit in batalia pentru alea, alea :D

    @eftimie
    ia stai sa fac un pic de analiza pe text, caci, ma stii, uneori nu ma prind din prima si trebe sa studiez temeinic

  16. utopianangel Răspunde

    @eftimie ai fost prea pro-fund aici :) Felicitarile mele daca castigi. Tu vrei sa zici ca unicii tai nu au coloana vertebrala si voteaza asa cum dictezi tu? Si inca o intrebare.De ce te-ai baga la un concurs ca asta? Numai ca sa ma vezi pe mine ca plang? :P Crezi ca e vreun DC pe aici? :)) Scuze @chinezu ca mentionez alte bloguri pe aici. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: