Bloggerii sunt foarte neserioși. Da’ lasă că și agențiile…

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Am foarte mulți prieteni prin agenții. Și și mai mulți amici. De aceea ar fi tembel să credeți că ce zic mai jos e o generalizare. Pe de altă parte nici nu o să dau nume. Cel puțin nu încă. Data viitoare când o să mă mai enervez, o să o fac. Deocamdată (da, sunt arogant ca un nemernic) aș vrea să considerați ce zic mai jos un avertisment. Doar pentru UNELE agenții care sunt nesimțite. Și îmi asum când zic acest cuvânt.

Am decis să scriu asta pentru că toată lumea vorbește pe la colțuri, se bârfește de se rupe, dar public nu se spune nimic. Bloggerii nu prea zic nimic pentru că, nu-i așa, de la agenții vin banii, așa că lasă, chiar dacă sunt cam de caca unele, mai bine tăcem. Numai că zău dacă vreau să trăiesc într-o blogosferă care este infestată (și îmi asum când zic acest cuvânt) de unele practici ale unor profesioniști de pe la noi.

Agențiile nu plătesc la timp. E chestie deja știută. Și acceptată. Căci trăim niște vremuri mai nașpa și înțelegem că anumite înțelegeri trebuie respectate și în spiritul lor, nu doar în litera lor, adică să mai lăsăm de la noi o perioadă de grație, ca să zic așa. Asta până se depășește o limită a bunului simț. Asta până când ori trece anul de când bloggerul nu și-a primit banii sau când trece juma de an de când tu, dacă lucrezi pe firmă, ai făcut factura – ”trimite factura, nicio problemă, o plătesc mâine, ce dracu, mă știi” -, când nu ți se răspunde la telefon sau la mail, de astea, practici de ”profesioniști”.

Astfel de agenții o dau pe varianta cu ”e criză, mă înțelegi”. Nu, nu înțeleg. Sau, mă rog, înțeleg contextul. Dar nu pot înțelege nesimțirea. Nu pot înțelege de ce, dacă îți plătește clientul, tu nu plătești mai departe bloggerul. Am pățit eu situații în care un VP sau un director de comunicare de la ceva firmă mare care se face ca racul când aude că bloggerii prinși în campania pentru ei nu au fost plătiți căci ”am trimis banii către agenție acum 3 luni…”. Nu pot înțelege cum de o atât de mare agenție (cum se țin unele) nu reușește să aibă o sumă tampon din care să plătească bloggerii și apoi treaba lor să își recupereze banii de la clienți, că doar ei au semnat cu clienții ăia neserioși, nu bloggerii. Faptul că o bagă pe aia ”știi, nu a plătit jegul ăla de client, nu am banii” nu face altceva decât să certifice că o asemenea agenție este doar un comisionar-căpușar. Care nu sunt sănătoase pentru piață și nu o să fie niciodată.

O agenție care se respectă nu stă la negocieri cu bloggeri post-campanie. Își asumă prevederile contractuale și plătește. Treaba ei de unde face rost de bani, treaba ei cum a negociat cu clientul. Restul sunt povești. Basme de astea de prost gust cu agenții care sunt, de fapt, niște comisionari cu nume bombastic și siglă mișto. Buticăreala 2.0.

La urma urmei, totul se reduce la relația umană. Dacă ești om cu mine, pot înțelege multe din probleme prin care treci. Discutăm și rezolvăm. Omenește. Bărbătește. E foarte simplu. De ce aleg unii varianta aburelii și a fugii de responsabilitatea pe care, oricum o dau, și-au asumat-o, mă depășește.

Și eu am de recuperat bani de la unele agenții. Că și asta trebuie să faci ca blogger, să fii recuperator. Și o să-i recuperez, stați liniștiți. Dar nu despre mine e vorba. Căci cu sau fără banii ăia eu sunt bine, merci fain. Dar la nivel de piață (ceea ce vreau eu să văd cât mai repede pe la noi) practica asta e o mare mizerie. Drept pentru care eu o să fiu ăla buhai și rău care strigă în gura mare ceea ce alții șușutesc pe la colțuri și apoi ieșim ca reprezentanți ai blogosferei să aburim clientul și cititorul cu tot felul de statistici și pe la tot felul de manifestări, când, de fapt, copilul 2.0 nu mai e șters la cur de vreo 5 ani.

Vaaaaaai, ți-ai dat foc la valiză, nu mai pupi bani de la agenții, veți spune unii. Așa și? De astfel de agenții nici nu mai vreau să aud. Iar celelalte sunt sigur că vor înțelege ce zic eu aici.

Hai pa, că m-am enervat.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

44 thoughts on “Bloggerii sunt foarte neserioși. Da’ lasă că și agențiile…”

  1. din pacate unele agentii fac bani cu banii clientului / furnizorului. asa cum spui si tu chinezule, nu e treaba furnizorului daca agentia si-a incasat sau nu la termen banii de la lcientul final. agentia are un contract cu furnizorul, blogger, tipografie, orice, iar acel contract trebuie respectat si neconditionat de alte intelegeri ale agentiei cu tertii / clinetii.
    din pacate insa, in Ro se poarta smecheria asta de 2 bani, in care unii omanie fac bani prin nesimtire si pe spinarea altora. 5 le ide colo, 5 de dincolo, mai o interziere mica, mai o teapa mica si uite asa ne facem businessmani peste noapte :))

  2. Exact de asa ceva ma lovesc eu acum. Am semnat cu o agentie care brusc a uitat sa mai dea vreun semn de viata. Trist ! De acum ma enervez si eu, fac ca taranu’ : banii inainte !

  3. Cand vine o agentie mai serioasa la mine, le fac discount ca na aduce niste bani poate ii aduce constat. Dar doar atat. Le las mai ieftin dar bani in maxim o saptamana. Daca nu la revedere. Pana cum nu am avut probleme ca sa stiu cum as reactiona dupa. Dar intodeauna ajung ei la mana mea inapoi.

  4. Eh, ai dreptate. Am participat si eu la o campanie prin vara, si am primit banii dupa revelion…
    Intradevar, este aiurea. Insa daca voi astia mari nu comentati si nu incercati sa schimbati ceva, noi astia mici putem doar sa inchidem ciocu si sa jucam jocul lor.

  5. eu cred ca agentiile serioase nu mai fac asa ceva. si mai cred ca un blogger care se respecta trebuie sa isi gaseasca o agentie care sa ii reprezinte interesele. de aceea nu mai am eu grija, de cand am exclusivitate cu standout. dar si agentiile cu care lucrez pe chestii mici, gen the practice, republika sau V+O sunt extrem de paroliste cand e vorba de bani.

  6. @Arhi
    ma bucur ca esti multumit de standout, serios, esti un fericit
    nu am vorbit de toate agentiile, dupa cum ai vazut, ci doar de unele
    faptul ca tu nu ai probleme de astea de care zic eu ma bucura, dar nu e foarte relevant
    dar, dupa cum banui, nu despre noi doi, ca indivizi este vorba aici, ci despre ce face acest comportament pentru piata

  7. Cristi, sper ca articolul asta pe care l-ai scris sa puna multi dintre bloggeri pe ganduri. Cum zicea Cabral anul trecut la workshop-ul dinaintea Roblogfest. Daca nu exista unitate intre bloggeri sau daca mereu va fi unul care va accepta orice pret, orice conditii pe orice suma de 2 lei + tva, avem deja precedent si restul bloggerilor nu mai fac nimic, chiar daca incearca sa se impuna.

    Asadar, UNITATE si hai sa dam mana cu mana, sa ne tragem o asociatie… asociatia bloggerilor din Romania (ca e cul), poate chiar un partid si sa ne vindem singuri serviciile, sa negociem noi cu clientii etc :))

  8. e o problemă când agenţia şi-a primit banii şi „a uitat” să îi dea mai departe. altfel, sunt ca farmaciile, prizonieri ai sistemului. sigur, uneori poţi negocia plata la 30 de zilei sau mai devreme. depinde doar de cât de multă nevoie au de tine în campanie.

    altfel, alt articol super de inutil. aşteptăm să fie rescris cu ceva nume în el, pentru a-i conferi greutate.

  9. V+O – Super OK. Parolişti şi serioşi.
    Standout – Aveam o impresie mai bună. Post-prima-campanie nu mai răspund la telefon. Clickio spune că e ocupat şi nu poate vorbi la telefon deşi twittereşte banalităţi de zor.
    ARBOmedia – mi-au trimis un contract pe email ca şi cum: „Semnează, târfă!” fără nici un fel de discuţii, oferte. Habar nu am cu cine vorbesc de acolo. Hai, sictir!

    Mă revanşez faţă de nesimţiţi cu anti-reclamă. Clientul de la care au încasat îi va suna pentru mine. Garantat.

  10. Pingback: Microblogging: Manifest | Eu sunt nebun sau ceilalti ?

  11. zoso, comentariul tau este „super inutil” pentru ca tu in sine esti un blogger de nimic.
    andre crivat: e mai ok sa fii anonim avand in vedere ca unii au nevoie de bani iar aparand public cu un asemenea comentariu te mai trezesti cu un sut in fund si cu banii neprimiti!

  12. Celelalte vor înţelege ce zici tu? Celor care practică nesimţirea nu le dai nicio şansă? Crezi că vor continua să îi ia la mişto pe bloggeri sau vor realiza că treaba nu mai poate funcţiona şi că tre să-şi regleze şi ei comportamentul? Io întreb, că nu le am cu lucrul cu agenţiile.

  13. ana, esti incredibil de proastă. ştiu că n-o să iti dai seama de ce zic asta, dar presimt că viitoarele tale comentarii vor fi mai siropoase. si la fel de proaste, desigur. succesuri.

  14. @Ana @zoso
    daca va rog io frumos, asa-i ca incetati cu dialog de asta care, zau, e super-inutil?
    hai va rog io, e casa mea si nu imi place ce vad
    multumesc frumos pentru intelegere

  15. Fii suparat. Dupa munca si rasplata, nu? Mai demult scriam articole pentru bani de nimic, acu cer ceva mai mult. Cine vrea bine, cine nu – hai pa. :D Imi place ca vad ca bloggingul incepe sa fie vzut cat mai serios. Zi-le in continuare pe romaneste, ca asa mai invatam si noi ceva :D

  16. Pingback: Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita : Pagina personala Marius Matache

  17. 1. Pe la sfârșitul anilor 90 am lucrat jumate de lună la o revistă veche și cu renume; și, între altele, m-au rugat să racolez niște nume grele din domeniu și să le conving să scrie în revistă / moca. Pentru că, mă-nțelegi, spune-le că e o onoare să îți apară numele în …
    2. Când am decis să plec din România lucram într-o redacție cu publicații de nișă. Prin martie ne-a rugat să îl înțelegem că trece printr-o perioadă dificilă și – temporar – trebuie să strângă din buget. Pentru că făceam parte din gașca celor care a moșit câteva dintre revistele cu pricina, m-am simțit solidar. Prin mai a început să ne roage să-l mai așteptăm două săptămâni cu leafa. S-au strâns două luni fără leafă așa că mi-am strâns viața într-un portbagaj și am plecat în lume. Au trecut niște ani, de atunci, patronul umblă brambura ba prin Australia, ba prin safari – însă restanțele pe vreo două luni (nu mult, vreo 2000 și ceva de euro, dar ai mei) nu le-am văzut încă. Sunt în instanță dar mica reformă a justiției e pentru dulăi, nu pentru căței…
    Domnule, or fi oamenii, dar e contagios, să știi, la nivel de – cum le zice un prieten – gogoșării

  18. Prin ceea ce propui tu cu fonduri tampon cu care sa fie platiti oamenii si blocarea banilor ai lasa in piata doar niste firme mamut si ai juca tu si altii doar dupa regulile lor si crede-ma ca nu ai vrea sa fie asa.Da , sunt de acord ca atunci cand se primesc banii de la client si nu se fac platile catre subcontractori trebuie fututi in gura cei de la agentie dar in momentul cand se chinuie sa recupereze trebuie sprijiniti ca nimeni nu gaseste 100 euro sub perna cand se trezeste. Banii se invart intr un cerc

  19. cu un om ca zoso nu se poate mentine un dialog :) are probleme mari cu articularea cuvintelor..and yet, he’s still a blogger..
    @ Bodu, majoritatea agentiilor (daca nu chiar toate) isi primesc banii la timp de la clienti.
    Agentiile sunt cele care intrerup cercul..

  20. Pingback: PR Forum 2011 – Cu ce (nu) se mănâncă social media? | Business Cover

  21. Pingback: Sunt agentiile o problema in blogosfera? | refresh.ro

  22. Pingback: Cercul vicios client – agenţie de media – publicaţii. De ce nu se plătesc campaniile la timp » »subiectiv.ro

  23. Pingback: Publicitatea pe bloguri | M A N A F U *

  24. Pingback: Despre agenții și plata campaniilor pe bloguri

  25. Pingback: Pahomi.ro » publicitatea pe bloguri

  26. Pingback: Nu îngropaţi Standout! « Un blog intr-un pahar cu apa

  27. Pingback: Explicatii « Blogul oficial STANDOUT

  28. Pingback: Proprietatea digitala in Romania – Buciuman Mihai | Fishington Post

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top articole din această secțiune

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)