Hai să vă mai împărtășesc din viața dă blogger a unui chinezu ca tot românu :D Adică să mă ofer singur, din nou, de cobai pe altarul științei blogosferice mioritice :D Căci, așa cum veți vedea, o chestia din asta prin care trec acum, când vă scriu aceste rânduri (nu când le citiți voi :D), se mai întâmplă și altora, că nu sunt io singurul fazan la faze de astea :)) Așa că m-am gândit că să mă dau în vileag singur, convins că o discuție pe această temă e un foarte bun, deși mărunțel, studiu de caz.
Se dau datele de mai jos:
– Primesc mail de la Starbucks (un brand care mi-e tare drag de când cu isprava ”Spune o poveste”) cum că din 8 ianuarie până pe 15 ianuarie, dacă mergi la proaspăt deschisul Starbucks din București Mall (ăla din Vitan) și completezi un talon, intri într-o tragere la sorți și poți câștiga cafea pentru tot anul, adică în fiecare zi din 2011 să bei câte o cafea la Starbucks.
– V-am spus mai sus că acest brand mi-a devenit brusc mai simpatic de când cu ”Spune o poveste” și vă mai spun încă o dată asta, dar numai ca să înțelegeți că citesc mailurile pe care le primesc de la ei cu mult mai multă atenție decât cele pe care le primesc de la alte branduri.
– Agenția care se ocupă de contul Starbucks e una care are niște tovarășe pe acolo, care nu numai că știu meserie, dar și bagă cărbuni la greu pe piața social media, așa că am respect și prietenie pentru ele :)
– Mailul cu pricina nu a avut nici o întrebare gen ”câți bani vrei ca să publici chestia asta?”. A fost doar unul informativ. Precizez asta ca să înțelegem că această postare e în afara oricărui buget.
– Am decis să public informația pentru motivele de mai sus și pentru că vreau să discutăm pe tema asta :)
Se cere:
– Să dați un titlu care vi se pare că se potrivește cel mai tare cu această postare. Întrebare ajutătoare: am scris despre Starbucks sau despre faptul că am publicat o informație comercială fără bani? :D
– Să discutăm dacă noi, ca bloggeri, ne discredităm teribila atunci când publicăm astfel de informații și dacă da, ne discredităm, de ce? Că io chiar vreau să înțeleg…
– Să ziceți orice altceva vă trece prin cap, căci știu că oricum o să faceți asta :))
24 thoughts on “Cine mă ajută să dau un titlu acestei postări?”
Pentru titlu n-am momentan inspiratie, ca-s abia la prima cafea :)
Dar referitor la publicarea unor informatii despre branduri, eu cred ca treaba sta in felul urmator: din moment ce nimeni nu considera gresit faptul ca orice blogger abia asteapta sa-l deranjeze vre-o firma, brand sau furnizor de servicii pentru a scrie un articol critic la adresa lor, nu ar trebui sa deranjeze nici daca publica un articol pozitiv despre acestea.
Daca mie imi place un brand sau sunt multumit de un serviciu, consider ca pot impartasi acest lucru fara a fi acuzat de reclama gratuita.
Parerea mea…
Faptul ca promovezi fara sa pretinzi avantaje arata ca esti om normal si nu un „afacerist” vesnic in cautare de oportunitati pentru a castiga un 50-100 lei. Tocmai din acest motiv mi se pare normal ca titlul sa vina in concordanta cu ideea pe care am mentionat-o.
Si nu cred ca te discreditezi.
Spune-i: „Sa dam sau sa nu dam cu brandul?”
Cat timp blogul e pe banii tai. pe patul tau si pe muzica ta poti sa postezi ce vrea muschiul tau indiferent de opinia celorlalti. Nervul deontologic e dezvoltat in Romania doar cand e vorba despre deontologia altuia. :)
La asta cu brandul promovat din placere esti recidivist. Se pun astfel o multime de intrebari:
O faci din placere sau e vorba de un apropo subtil catre fetele care au uitat sa puna politicos intrebarea despre bani?
Chiar o faci fara bani sau e pe bani si da mai bine sa spui ca e gratis din punct de vedere al impactului reclamei?
Lansand discutia despre discreditare, nu cumva indirect faci reclama brandului si cu aceasta ocazie raspandesti reclama si la altii in mod viral sau chiar e un subiect care te pasioneaza?
Sunt prea multe intrebari pentru luni dimineata.
Si eu am simtit nevoia, dar foarte rar, sa scriu de bine pentru cate ceva sau cineva dar e mult mai usor si mai credibil sa injuri pentru ca nu e nevoie de prea multe argumente. :)
Titlu: „Promovez un brand, pentru ca imi place, nu pentru bani”.
E simplu si asta pare a fi intentia ta. Sincer cred ca mai multi ar trebui sa ia lectii cand vine vorba de promovare branduri sau alte lucruri. Nu mereu trebuie sa scoti bani, de cele mai multe ori esti mai castigat cand faci o promovare benevolent, pentru ca astfel spui ca esti o persoana cu cap si nu una ahtiata dupa bani. Nici o firma nu va alege sa fie promovata de un om care nu are pic de interes pentru brand-ul care vor sa-l promoveze si doar interesul banilor. Intotdeauna il va alege pe cel care va pune pasiune in promovarea respectiva, chiar daca este mai putin influent.
O zi buna.
Sen-ZA-țional: la Starbucks chiar au cafea! Pentru tot anul! Dacă te cheamă Chinezu.
Ăsta era titlul :-)
Cafea la tăt cartieru” , pe tăt anu” !
„Sfat gratis chinezesc: treceti pe la Starbucks!” – titlu sugerat
Nu te discreditezi daca faci promovare gratuita unui lucru care tie iti place cu adevarat, in fond teritoriul chinezo-blogului e la suverana ta discretie, nu? Te-ai discredita in cazul in care ai face-o in cazul unor produse/servicii care sunt general recunoscute drept bullshit, parerea mea!
ah, doua chestii. Una offtopic, sau ma rog, relativ. Starbucks-ul din mall vitan stiu ca exista de vreo trei ani jumate. Sau e vorba de altul?
Si doi, ontopic de data asta, nu stiu cat conteaza ce credem noi. Pana la urma trei persoane pot sa vada complet diferit problema. Una vede o informatie utila si iti multumeste in gand, una vede reclama si se gandeste ca vinzi spatiu publicitar si una nu te mai citeste, pentru ca vrea originalitate si nu transmitere de informatie. Si iti mai gasesc inca vreo zece stereotipuri, care vor avea cu totul alte pareri si reactii.
Eu personal am ales pana acum sa fac reclama doar la produsele in care cred si doar in mod gratuit. Am primit oferte de genul „uite iti dam asta, daca scrii si tu o recenzie despre noi” si am refuzat pana acum. Dar asta tine exclusiv de persoana mea, si nu generalizez la restul bloggerilor, doamne fereste.
Ba chiar, toata stima si tot respectul pentru cei care au reusit in tara asta sa obtina niste venituri din blogging
„Starbucks pe linmba lui Chinezu”
Eu cred ca nu o facem fiindca postam ce ne pofteste inima… si in cazul de fata daca tu esti dependent de cafea(eu nu), e normal ca inima sa i ia la sanatoasa auzand ca s-ar putea iubi cu cate o ceasca de cafea timp de un an si nu pe „interese”.
Nu stiu ce imi mai trece prin cap…abia m-am trezit, poate doar un tiuit!
Titlu: Cum „pescuie” agentiile in „marea” de blogeri
Titlu: Starbucks – free comercial or good coffee?
Referitor la promovarea unor brand-uri care sunt pe plac blogger-ilor, imi trece prin minte urmatoarea intrebare: Unde e libertatea? In mintea mea mi s-a implementat ca blog-ul e un spatiu al tau in care te simti liber, de care ai grija, pe care-l cresti si in care iti pui ideile tale, informatiile si noutatile trecute prin filtrul intereselor proprii.
Blog-ul e mediul tau, te defineste, esti tu.
Iar alegerile pe care le face fiecare, atunci cand alege sa scrie un post prin care sa transmita o informatie, ii apartin in totalitate. Si cum nu putem fi pe placul tuturor e important sa stim a accepta acest lucru, iar criticile sa le privim intr-un mod constructiv, atunci cand este posibil.
PS: I love Starbucks Coffee!
Deontologie si cafea! – Starbucks – Deontologia bloggerului vinovat de succes.
Cred că asta ar fi scopul nedeclarat al oricărui brand: să fim atât de mişto încât să avem parte de publicity. Să ne placă oamenii şi să ne promoveze fără să alocăm buget special pentru asta. Gestul tău mi se pare un gest firesc. Dacă vine şi remuneraţie pe lângă faptul că oricum eşti deja oarecum captat de brand-ul respectiv, mi se pare doar o răsplată în plus şi-un extra motiv de respect pentru compania respectivă.
„Îi vreun blogăr să nu-i placă Starbucks?” ar fi un titlu cu accent băimărean :)
Propunerea me de titlu: ” Ce ai face cu 365 de cafele?” sau ”365 de povești. Gratis? ”
Despre discreditare sau nu cand povestim gratis despre un brand.
In primul rand, te discreditezi doar daca targetul tau nu vede o relatie onesta intre brandul tau personal si brandul de care vorbesti. De exemplu pe blogul de campanie al lui Obama se mentiona ca nu se desparte de Blackberry, ar fi fost aiurea sa se cenzureze brusc in campanie o asociere care era deja de mult construita si utila lui.
In al doilea rand, conteaza cum iti selectezi aceste branduri dar mai ales trebe sa stii ca si cititorii stiu ca Starbucks are campanii si se asteapta sa te influenteze si pe tine. Sa incepi sa spui ca pe tine nu te influenteaza nici un brand drag, decat daca te plateste, chiar ca este neproductiv pentru brandul personal.
Tertzo, la nivelul de maturizarea pe care il ai pe brandul personal, asteptarile targetului cam iti ingusteaza optiunile, nu prea mai ai cum sa eviti prin anonimizarea acele elemente care se asociaza in mintea unora cu notorietatea.
Mai Chinezule, tu vrei sa superi pe cineva si nu stii cum?:D Acum revenind la problema, fiecare publica ce vrea, cand vrea, cum vrea si pe cati bani vrea. Daca are succes, publicul il aplauda, toata lumea e multumita…atunci asa sa fie…Ce atatea probleme si intrebari, dentologii si alte chestii/trestii.
365 de cafele pentru a ajunge in 2012! :-)))))
Titlul – „Cin’se ia cu mine bine …” (ii dau blogu’ de pe mine ? nooooooo …) :)))
Cine ar fi atat de mercantil incat sa ia bani pentru a publica o informatie a celor de la „Special Olympics ?” si cine nu ar „vamui” pe un „donald trump” autohton pentru a-i pune o vorba buna pe blog ?
Cu putina diplomatie stii exact cand este cazul sa iti aduci aminte de exemplul Maicii Tereza sau cand este cazul sa uiti de asemenea „comportament pagubos”.
Sau cand ai pur si simplu simpatii, care nu insemna neaparat ca „ti-ai vandut condeiul” (tastatura).
„A Starbucks a day keeps the sleep away!” :D
De ce sa te discreditezi? Poate multi cititori nu stiu de concurs si le faci un bine ca le zici…
1. Titlu: Cafeaua care te face Star un an întreg!
Explicaţia: Star printre cunoscuţii tăi, evident. Star -Bucks. :)
2. Nu există discreditare. D-aia e blog, ca să pui o părere personală, cu sau fără bani. Atâît timp cât este etică, postarea nu discreditează.
3. Nu-mi mai trece nimic prin cap, trebuie să fug. :D Dar dacă-mi mai vine vreo idee, revin.
Când dai de o chestie care-ţi place mi se pare normal să o pui pe avizier.
La fel ca atunci cănd dai de una care nu-ţi place.
Fără atâtea disclaimăre.
Aşa că:
„Formular la Starbucks Titan şi te poţi face cu o cafea gratuită, zilnic, timp de un an!”
„Merită şi să primiţi mailurile PR-ului lor.
multumesc tuturor, sunteti de treaba
si simpatici
si destepti
si frumosi
si va multumesc :)
Te putem intreba si noi? Tot de dragul discutiei… care titlu l-ai alege din cele sugerate si de ce?
@BogdiP
desi mi-au placut mai multe, l-as alege pe cel al lui @domnulsix
“Sa dam sau sa nu dam cu brandul?”
:)