03.12.2016

95% dintre pacienții români nu știu că au dreptul legal la a doua opinie medicală

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Chestiunea din titlu mi se pare de-a dreptul uluitoare. Adică faptul că aproape toți românii habar nu au că second opinion (sună mai bine în englezește) este un drept legal. Mi se pare uluitor… În această notă, eu vă recomand să stați cu ochii pe campania “Second Opinion Avizat, nu Improvizat” lansată de Intermedicas, prima clinică de second opinion din România, despre care v-am mai spus aici la mine pe blog în mai multe rânduri.

Potrivit Institutului Naţional de Diagnostic, în România unul din zece pacienți primește un diagnostic greșit. Totodată, peste jumătate dintre pacienții români se tem că ar putea primi un diagnostic incorect sau un plan de tratament ineficient.

Conform unui studiu realizat de olandezii de la Diagnose.me.com, second opinion reduce riscul unei erori de diagnostic cu 90%. Totodată, potrivit Google România, tendința de autodiagnosticare a românilor a ieșit în evidență – peste 550 de milioane de căutări despre sănătate într-un an, ocupând locul II în topul accesărilor pentru un anumit domeniu, fiind depășite doar de domeniul turismului.

Campania este rezultatul unor concluzii desprinse dintr-un studiu intern derulat de clinica, cu pacienții care au solicitat second opinion după ce au primit un diagnostic de boala gravă sau recomandare de chirurgie. Scopul studiului a fost identificarea motivelor pentru care pacienții au ajuns să solicite second opinion avizat în stadii avansate ale bolii și nu imediat după primirea primului diagnostic.

Rezultatele au indicat că:

95% dintre pacienții nu știu că au dreptul legal la a doua opinie medicală;
89% dintre pacienți susțin că nu apelează la second opinion din respect/frică pentru medicul care a dat primul diagnostic;
87% dintre pacienți apelează la internet ca sursă de second opinion;
78 % se bazează pe medicii care au dat rezultate bune in cazul familiei/al prietenilor.

Ana_Maria_Marian“A cere a doua, a treia, a patra opinie medicală mergând din clinică în clinică la medici specialiști, căutând pe internet sau la recomandarea unor prieteni este o improvizație. Nu ai certitudinea că medicul care a tratat o cunoștință și a funcționat se descurcă la fel de bine și în cazul tău. Acest demers poate să nu dea rezultatele asteptate și, în același timp, există și riscul cheltuielilor inutile, de timp și de bani, având ca posibil rezultat o soluție medicală incompletă sau un diagnostic eronat” a declarat Ana Maria Marian, CEO Intermedicas.

Cele două direcții, poveștile unor pacienți Intermedicas care au apelat la second opinion și vizualurile care prezintă diagnosticuri și alternativele lor de tratament, încurajează luarea unei decizii medicale informate. Materialele vor putea fi descoperite și preluate cu hashtag-ul #SecondOpinionAvizat.

Campania își dorește să familiarizeze pacienții români cu beneficiile oferite de second opinion avizat, pentru a preveni erorile medicale.

vizual_cazuri

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Invitație pentru părinți la un eveniment gratuit despre educația pozitivă

Patru din șase români se fac vinovați de omor prin indiferență

Un comentariu

  1. luni, 16 mai 2016, 11:14

    […] cei care nu știați că aveți dreptul la second opinion, vă recomand să citiți povestea Corinei, să vedeți cum a învins Vlad cancerul, care a fost […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *