10.12.2016

Test drive cu Renault Zoe. Plus considerații personale despre scopul și durata mașinilor electrice

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Am fost tare curios să văd cum se simte la pedală, ca să zic așa, noul Renault Zoe, 100% electric. Știam din pozele oficiale și din ce am mai văzut pe net cam cum arată, dar când vine vorba despre mașini noi e ca la bere: degeaba o vezi pe laptop dacă nu o guști :D

Prima impresie a fost că e mult mai mare decât am crezut. Căci, nu-i așa, când ne gândim la mașini electrice avem în minte niște cașcarabete de alea mici, care să nu sugă multă baterie sau ceva. Dar Zoe, pe partea de ”fierătanie” este cam cât un Clio. Adică de dimensiuni corespunzătoare pentru unul la 1.83 m, așa ca mine. Plus că, mno, nu-s cel mai suplu personaj din lume :D

Înainte de a face test-driveul cu Zoe, am fost brifuiți despre ce înseamnă mașinile electrice versus mașinile cu motoare termice (adică alea clasice). Așa, pe scurt, vorbim despre o creștere de 50% ca vânzare în 2014 față de 2013 la nivel mondial. În Norvegia, ca să vă dau un exemplu de ăla la care ne uităm ca la bibeloul din vitrină de pe vremuri, 16% din parcul auto înseamnă mașini 100% electrice. Desigur, norvegienii au câte o stație de încărcare pentru ele cam la 1.000 de locuitori. Cică și la noi, în România, există ceva program european, care presupune construcția a 10.000 de astfel de stații de încărcare electrică. Promisiuni sunt că se vor face. Acuma știți cum e cu promisiunile. Faptul că UE ne cere acest lucru s-ar putea să fie ce trebuie. S-ar putea zic.

De ce vă spun despre aceste stații de încărcare (echivalentul benzinăriilor clasice) pentru că aici e buba în acest moment în România. Pentru că ele există în sensul că sunt niște rarități masive. Iar fără astfel de ”benzinării” evident că o mașină electrică cam dă cu virgulă. Pentru că autonomia mașinii este de vreo 150 de km în termeni reali. Desigur, există și varianta în care poți să încarci bateria mașinii la priza de acasă, doar că durează vreo 11 ore. Mai ai și variante de niște kituri de încărcare, ce pornesc de pe la 600 E în sus și la care, în funcție de cât sunt de performante, timpul de încărcare scade. Doar că acestea sunt la punct fix, cum ar veni, iar tu ai nevoie de niște stații de încărcare profi răspândite prin oraș, unde bateria se încarcă 100% în cam juma de oră. Adică bei o cafea și mănânci un croisant și gata, ești good to go.

V-am spus cele de mai sus, despre absența stațiilor de încărcare, pentru că faza asta este cea mai nașpa la noi când vorbim despre o mașină electrică. Pentru că, altfel, Renault Zoe este foarte tare. Și ca mașină, dar și ca feeling auto, ca să zic așa. După cum vă raportez mai jos.

În timp ce conduceam Zoe, am pățit un fel de epifanie. Mă rog, nu chiar așa, dar pe acolea. Rulam cu vreo 95 km pe oră, cu radioul oprit. Și era o liniște desăvârșită în mașină. Doar așa îți dai seama cât confort îți oferă de neauzire a motorului, cum ar veni. Și am simițit – nuș cum să vă explic mai direct de atât – că ăsta este viitorul. Clar ăsta este viitorul. Motoare electrice silențioase, care nu poluează, care reacționează instant la pedală (specificul motoarelor electrice) și care sunt, bref, perfecte pentru orice tip de condus sau de șofer. Și v-o spun eu, care fac parte din catetgoria de șoferi care o cam calcă pentru că vreau să și ajung undeva, nu doar să mă duc înspre :)) Așa, ca o paranteză, dacă luăm 5 oameni aceeași mașină și o conducem, eu categoric scot consumul cel mai mare. Deci ați înțeles cam cum sunt :D

Mi-a plăcut foarte mult să conduc Renault Zoe. Nu mă întrebați chestiuni tehnice, căci pe mine nu ma pasionează așa ceva. Deloc. Eu mă urc în mașină, în dau pedală și vă raportez cum mi s-a părut. Nu ridic capota să văd cum să îi fac schimbul de ulei :)) Oricum aveți mai jos fișa tehnică a mașinii și alte informații oficiale, citiți voi și înțelegeți ce vreți. Eu fac doar mențiunea că în România, Renault ZOE este disponibil în două versiuni: ZEN și LIFE. Prețurile de lista pornesc de la 16 855 € (fără TVA) pentru versiunea LIFE și 17 742 € pentru versiunea ZEN, la care se adaugă costul lunar de închiriere al bateriei, undeva în jur de 80 E.

Și chestiunile tehnice promise.

Fisa_produs_pret_Zoe_Mai_2015

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

La standul AN-TAN-TE din Cărturești, un copil vrea să îți vorbească. Răspunzi?

Cine sunt adevăratele superstaruri ale covorului roșu

Un comentariu

  1. luni, 14 septembrie 2015, 10:50

    […] p.s. Vezi un Test Drive de acum 2-3 zile, pe blogul lui Chinezu. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *