05.12.2016

Cine vrea să petreacă Revelionul în Londra, doar că din… România? (P)

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

O să vă rog să aveţi puţintică răbdare şi să citiţi rândurile de mai jos nu doar în spiriul #deSărbători (deşi, desigur, „cârligul” principal este cam cum vă spun în titlu, legat de Revelion), ci într-o cheie mai largă. Pentru că iniţiativa Vodafone Firsts mi se pare foarte, foarte faină şi de urmărit de pe termen lung. Aşa că voi aborda mai jos chestiune pe două paliere, ca să zic aşa.

vdf_3Revelionul de la Londra

Ideea este pe atât de drăguţă pe cât este de simplă: dacă descarci aplicaţia Vodafone New Year’s Eve (din App Store şi din Google Play), poţi să îţi petreci Revelionul la Londra, în direct de la celebra London Eye, indiferent în ce colţ al României sau al lumii te afli în acele momente la trecerea dintre ani.

Care este şmecheria: aplicatia foloseste camera si display-ul telefonului pentru a oferi utilizatorilor o experienţă de realitate augmentată sincronizată cu evenimentele care vor avea loc la miezul nopţii, la Londra – un foc de artificii multisenzorial, primul de acest fel din lume. Detalii aveţi aici, vă recomand să urmăriţi clipul de prezentare, ca să zic aşa, o să vă stârnească niţel curiozitatea.

Ce trebuie să faci: Să descarci aplicaţia Vodafone New Year’s Eve, evident, după care începe numărătoarea inversă până la sfârşitul anului. Dacă mişti telefonul, poţi să identifici locul unde se află London Eye. Asta este important pentru că în noaptea de anul nou, de la ora 23.59.40 trecute fix, trebuie să localizezi din nou London Eye, pentru a activa aplicaţia. Fix din acel moment o să pleci în zbor deasupra Londrei (:D) şi o să poţi vedea numărătoarea inversă a celebrelor deja 10 secunde până la deschiderea şampaniei. La ora 00.00, vei asista la simularea 3D a artificiilor ce vor avea loc live deasupra London Eye. Mai mult, prin augmented reality vei putea simula show-ul de lumini în locul în care te afli de Revelion. Este o premieră mondiala, dezvoltată în parteneriat cu Primăria Londrei şi cu“arhitecţii” culinari Bompas & Parr, vă recomand din nou să intraţi să vedeţi filmuleţul cu pricina.

În mare cam asta este. Evident că şi eu sunt foarte curios să văd despre ce este vorba, căci n-am cum să nu fiu curios, mă înţelegeţi :D Aşa că ne vedem la Londra de Revelion #cumarveni!

vdf_1Vodafone Firsts

Îmi place foarte tare iniţiativa*! Vodafone Firsts este o campanie globală, axată mult pe social media, din care Vodafone New Year’s Eve este un prim pas, dacă vreţi.

Ce îmi pare că merită urmărit (şi analizat, după fiecare etapă) este faptul că Vodafone încearcă astfel să aibă o abordare mai directă cu clienţii săi, doar că – şi aici îmi place masiv chestiunea – nu neapărat în calitatea lor de clienţi (cam 400 milioane worldwide), ci de oameni cu extensii tehnologice 2.0 :) Adică, nu pe sistemul rece şi clasic gen „asta este factura, hai merci„, ci mai mult pe ce înseamnă relaţionarea brandului cu apetenţa consumatorilor pentru experienţele tehnologice noi, la care altfel nu prea ar fi avut cum să ajungă, mă înţelegeţi. O să revin asupra chestiunii, căci – v-am spus deja – mi se pare foarte interesant de urmărit şi de studiat.

Vodafone Firsts se bazează pe exemplele unor oameni care fac lucruri extraordinare pentru prima dată, cu ajutorul tehnologiei şi al serviciilor puse la dispoziţie de Vodafone. Asta se va întâmpla în 30 de ţări, printre care şi România. Ce înseamnă de fapt „firsts” (hai să le zicem româneşte „premiere”)? Se va merge pe trei coordonate de bază, după cum vă raportez mai jos:

Premiere globale, adică evenimente care vor marca o premieră la nivel mondial, pornind de la experienţe care vor atrage şi implica clienţi din mai multe ţări, în mod simultan. Cam ce o să se întâmple, aşa ca prim pas, cu Vodafone New Year’s Eve.

Premiere locale, adică evenimente unice şi de mari dimensiuni, relevante pentru fiecare ţară în parte (profit de ocazie ca să îmi exprim speranţa că o să se întâmple nişte isprăvi faine şi pe plaiurile noastre mioritice :D)

Premiere personale, adică experienţe ale unor oameni de peste tot din lume, care fac lucruri extraordinare pentru prima dată. Şi aici cred că România are nişte „propuneri” de făcut, căci am avut şi o să avem onoarea de a fi compatrioţi cu nişte oameni senzaţionali :)

Aşa, ca teasing, vă pot spune (căci mi s-a şoptit în cască…) faptul că printre proiectele deja selectate în campanie se numără povestea unei sportive celebre, care le va oferi femeilor vulnerabile sfaturi despre cum să se apere de agresiuni fizice, un muzician va realiza prima înregistrare cu sunete provenite din locaţii îndepărtate (deci cum?!), un dirijor va dirija o orchestră la modul revoluţionar (nu ştiu mai mult, atât mi s-a spus, deci vă daţi seama că am încruntat deja sprânceana dreaptă a curiozitate), precum şi povestea unui surfer profesionist, care o să îşi vadă îndeplinit visul.

Cam asta este ce am avut să vă raportez în mare despre Vodafone Firsts. Cu precizarea că voi reveni asupra chestiunii imediat ce am mai multe informaţii. Pentru că, repet, mi se pare foarte, foarte interesantă.

Până atunci, însă, apucaţi-vă şi descărcaţi aplicaţia Vodafone New Year’s Eve, ca să ne ciocnim şi noi artificiile virtual la Londra, cum ar veni :D

vdf_2

*Sigur, aţi putea spune că sunt obligat să îmi placă, din moment ce fac parte din campania de promovare. Doar că – spre liniştirea coraconistică a unora – fac semeaţa precizare că în 98% din cazuri (restul de 2% înseamnă că mă bag să ajut un prieten) că nu mă (mai) implic în campanii care nu îmi plac. Pentru că nu se (mai) pupă cu feng shuiul meu. În plus, aşa între noi fie vorba, are vreo importanţă dacă este postare publicitară sau nu atâta vreme cât şi eu, dar şi (unii dintre voi) câştigă câte ceva din asta? Adică, altfel spus, dacă aş fi scris despre Vodafone Firsts fără să fie parte a campaniei (cum fac, de altfel, cu multe alte iniţiative ale brandurilor) ar fi fost de mai puţin interes? Vă las să vă gândiţi un pic la asta. Căci vom discuta muuuuult pe astfel de chestiuni în 2014.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Una din activităţile lucrative executate #deSărbători

Singura victorie care contează este cea în care toată lumea câştigă

5 comentarii

  1. luni, 30 decembrie 2013, 12:45

    Partea cool e ca (yeeey) vor fi ora si Anul Nou al Londrei – ca eram, totusi, ingrijorat ca prind spectacolul din Londra, dar pierd pupaturile si sampania din Bucuresti :)
    De asemenea, de acum voi sti intotdeauna in ce directie se afla Londra. Sigur ca, tot cu ocazia asta, am descoperit ca am niste ferestre esentiale spre nord – dar o sa sufar in tacere…

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  2. luni, 30 decembrie 2013, 17:15

    Eu la etajul 13 la birou, nu am semnal bun pe Vodafone, asa ca nu stiu cum vor ei sa uneasca lumea prin tehnologie. Totusi, initiativa lor e o premiera, sper sa le tina reteaua.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. marți, 31 decembrie 2013, 00:01

    Nu-mi vine să cred! Când în sfârșit credeam că voi avea și eu ce face de revelion… aflu acum că nu pot instala aplicația :(( Ce porcărie. Nu merge în țara în care mă aflu :(

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. vineri, 3 ianuarie 2014, 19:59

    La multi ani, Cristi!
    Un 2014 asa cum iti doresti! Ba nu, mult mai bun si mai fain decat atat!
    Best wishes!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 25 iulie 2014, 09:17

    […] această ispravă face parte din conceptul #FIRSTS (despre care eu v-am raportat la momentul cuvenit), din care mie îmi place la modul corespunzător iniţiativa “Pitch Your […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *