De când cu aventura mea frumoasă în 2.0, am întâlnit două categorii mari și late de oameni când vine vorba despre citit literatură de specialitate. Hai să îi spunem altfel, ca termen generic și ca să ne definim termenii, după cum zicea cineva mult mai deștept decât alții, cărți de business.
Prima categorie este formată din oamenii care citesc teribil de multe astfel de cărți. Și îți pot spune citate din el și să facă paralele între autori și să scrie niște texte teoretice memorabile pe baza a ceea ce au citit. Frumos, categoric, frumos. Numai că aceiași oameni, când vine vorba să aplice ce au citit, adoptă una din pozițiile următoare: ”încă nu, nu mă simt pregătit să dau drumul unui business” sau (iar asta nu pot să o pun în gura lor, căci, firește, nu o spune nimeni) dau chix când vine vorba de a face business la modul real, în lumea reală.
A doua categorie este formată din oamenii care zic ”nu îmi trebuie mie cărți de astea, practica e mama înțelepciunii în business”. Frumos, categoric, frumos. Numai că atunci când citești astfel de scriituri, înțelegi mai multe despre businessul tău și despre încotro ar fi bine să mergi. Adică îți oferi singur oportunitatea de a-ți oferi businessului tău oportunitatea de a evolua, dacă îmi permiteți acest joc de cuvinte. Altfel spus, mai de la peluză, te mai cizelezi și tu.
Sigur că există și alte categorii de oameni, care se raportează altfel la cărțile de business. E subiect de discutat aici, firește. Eu vi le-am spus pe cele două de mai sus căci sunt mai apetisante, cum ar veni :)
Înainte de a vă da cuvântul, precizez că ideea acestei postări mi-a venit de la informația conform căreia Fundaţia Post-Privatizare (FPP) anunță parteneriatul cu Editura Publica, prin care recomandă colecția de Leadership tuturor celor interesați de domeniul de business. Ocazie cu care am aflat că primele 5 titluri din această colecție sunt: ”Drive” de Daniel Pink, ”Arta povestirii în afaceri” de Stephen Dening, ”Adjudecat” de John P. Kotter și Lorne A.Whitehead, ”Ești de neînlocuit” de Seth Godin.
Ați citit vreuna din ele? Recomandați vreuna?
15 thoughts on “La ce te ajută să citești cărți de business”
N-am citit niciuna inca, dar tot mai des aud de Seth Godin si de „Esti de neinlocuit?”… semn ca o fi buna, nu?
Din nefericire nu am citit niciun titlu din cele menționate de tine, însă cred că aș lectura cu interes cartea lui Seth Godin. Îi urmăresc blogul și are un stil de scris aparte. Îndrăznesc chiar să o recomand chiar fără să o fi citit. :)
Si daca as face un fel de concurs acilea in RCC (e naspa spus concurs, ca nu aia vreau sa fie) si dau premii cartile astea, te-ai baga sa zici ceva? De curios intreb :)
Aș intra cu plăcere în horă. :)
Chinezu’ iti prezinta doar cele mai relevante comentarii. Daca doresti sa vizualizezi inclusiv mesajele ce prezinta continut asemanator celor publicate, ia legatura cu administratorul sitului. Multumim!
chinezu prezinta toate comentariile. Chiar si cele puse la misto si care au intrat in spam. De ce au intrat ele in spam, asta tine de alte chestiuni, care nu sunt de competenta mea, desigur.
Uite, Chinezu…eu am 18 carti de biznis de la Publica, cumparate in ultimul an. Nici una dintre ele nu este enumerata de tine ca, deh, topurile se mai schimba… De toate sunt insa mandru (incerc sa le si citesc pe toate, deocamdata am reusit doar vreo 5-6). Mai am cateva zeci (sau sute?) de la alte edituri. Tot de biznis, tot bune…
My point is: au aparut ca ciupercile dupa ploaie, multe concepte sunt „molfaite” din nou, fiecare autor crede ca a descoperit gaura din macaroana… Cum le alegi?
Faza cu topurile imi spune ca nu ai citit atent ce am scris eu in postare. Cartile enumerate de mine sunt cele scoase de FPP in colaborare cu Publica, nu toata colectia de business de la Publica.
Cat despre faza cu alesul… asta e grea de tot :D
Nu am citit din pacate nici eu nici una dintre cartile mentionate de tine..Dar sunt convinsa ca fara o baza teoretica nu poti face nimic..fie ca e vorba de business sau altceva. pana la urma cine stie ce idee wow iti vine citind o astfel de carte?
Io exagerez un pic si le spun ”necredinciosilor” doar atat: cum ar fi fost viata ta daca nu ai fi citit cartea ta preferata? Si reusesc de multe ori sa ii pun pe ganduri :)
:)) Pai si ce te faci daca iti spune vreunu ca pentru el cartea preferata e vreo carte de basme de Fratii Grimm??:)))
I-as raspunde ca fiecare dintre noi avem ”basmele” noastre, care ne inspira si care ne-au cioplit un pic coraconul :) Si ca pentru unii aceste ”basme” sunt chiar cartile de business :)
:) foarte frumos gestul tau de a oferi aceste carti unor dornici de lectura..sper sa ii prinda bine celui/celei ce va intra in posesia lor..si sper sa le citesc si eu in curand..luand notitecu pixul in agenda..
Am citit ”Arta povestirii în afaceri” de Stephen Dening, mi s-a parut o carte interesanta, se porneste de la greseli pe care liderii le fac atunci cand isi doresc schimbarea si se ajunge pana la discutia despre limbajul nonverbal al leadership-ului. Urmatoarea pe lista este ”Ești de neînlocuit” de Seth Godin.
Pingback: Business plan pentru blogul tău • Republica Culturală Chineză