28.06.2016

Se găsesc din ce în ce mai puține postări mișto pe bloguri

Am auzit în ultima vreme din ce în ce mai des exprimarea din titlu. Și, culmea sau nu, cei mai mulți care spun asta sunt și ei bloggeri. Căci tocmai de asta mi se pare ciudat să aud așa ceva. Mai ales că, firește, nu sunt de acord cu un astfel de verdict, dat cu mult prea multă ușurință și ale cărui mecanisme intime, cu voia dumneavoastră, voi încerca să le speculez mai jos colea.

Blogosfera românească a crescut și a crescut bine de tot. Această creștere aduce cu ea, însă, și niște chestii care nu sunt la îndemâna oricui și care duc toată daravera spre zona (la care io doresc să ajungem cât mai repede) de profesionalizare. O chestie este că nu reușim să citim decât ceea ce alegem să citim. Și ne stabilim niște criterii (sau nu) după care alegem ce bloguri să citim, le mai schimbăm, le mai adăugim, dar tot ”câteva” rămân. Ceea ce, oricum o dăm, reprezintă o limitare a înțelegerii pe care o putem presta când vine vorba de ce zic în titlu. Altfel spus, prin alegerile pe care le facem, ne construim singuri o cameră a ecourilor. Adică în care auzim doar ce se întâmplă în această ”cameră” în care noi am ales să ne închidem, nu mai vedem dincolo de pereții ei și credem că, de fapt, aceasta este lumea adevărată. Dar, firește, suntem într-o masivă eroare.

Ar trebuie să privim un pic mai din perspectivă (vorba lui Caragiale, dacă vrei să îți placă ce vezi, du-te mai la distanță) ce se întâmplă acum în blogosferă pe la noi și să înțelegem că s-au schimbat și așteptările cititorilor de bloguri, ba chiar s-au schimbat și cititorii. Zic așteptările, pentru că față de acum câțiva ani, când omul intra pe un blog și i se părea reconfortant stilul de acolo raportat la stilul clasic, de media tradițională, acum cititorul s-a familiarizat cu ce înseamnă blogosfera și vrea mai mult, e mai pretențios, știe care e faza. Și zic că s-au schimbat cititorii pentru că unii dintre ei au devenit la rândul lor bloggeri, ceea ce aduce cu sine o schimbare de optică fundamentală, desigur.

Unii fac referire (apropo de ce ziceam în titlu) doar la bloggerii așa ziși mari, cărora le pun în cârcă faptul că nu se mai scrie atât de bine cum se scria pe vremuri. Am înțeles. E clar. Când vine vorba de înjurat, tot pe ăia îi înjurăm, iar când vine vorba de lăudat, tot pe ăia îi înjurăm. Faptul că și tu, cel care acuzi că nu se mai scrie bine în blogosferă, ești blogger nu are nici o importanță, desigur. Căci tu scrii așa, de joacă, pentru tine, deci nu serios, cum fac alții. Și ar fi culmea, ce dracu, să ajungi să te înjuri pe tine, când îi ai pe înjurații 2.0 de profesie la dispoziție. Bravo, dă-i înainte, așa o să faci masive succesuri.

Eu citesc foarte multe bloguri. În timp mi-am dezvoltat un sistem care să mă ajute să parcurg cât mai multe și să aflu ce mă interesează. Folosesc și sisteme de monitorizare și de search, atunci când vreau să mă țin la curent cu anumite teme. Adică, s-o scurtez, încerc să fiu profesionist la faza asta. Și, atâta cât contează, vă pot spune că se scrie mult mai bine în blogosferă decât se scria în urmă cu ceva vreme și că sunt din ce în ce mai mulți oameni care scriu din ce în ce mai bine.

Numai că, desigur, și în blogosferă ca și în viața noastră de zi cu zi (am vrut să zic presa tradițională, dar iar mă acuzau unii că îi cânt prohodul, ceea ce de un fals fâsâitor), există un zgomot teribil care ne deranjează, ne distrage atenția de la blogurile care contează sau care ar trebuie să conteze. Numai că a da vina pe acest zgomot este ca și cum ai da vina pe Pro TV că îți livrează știrile de la ora 5, nu pe tine că tu ești fraierul care se uită. Dacă înțelegi ce vreau să zic, desigur…

Apropo de postarea asta și de ce discutăm aici. E ceva de capul postării pe care o citiți acuma? Sau e încă o postare slabă, care nici nu mai știu de ce dracu am scris-o?

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Ce argumente îmi dați voi ca să particip la Mobile Marketing?

Titlurile zilei din Republica Culturală Chineză

37 comentarii

  1. vineri, 25 februarie 2011, 09:05

    So true :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. vineri, 25 februarie 2011, 09:09

    Faptul ca unii se iau de altii despre cum scriu, nu o fac decat pentru trafic probabil. Prea putini au si argumente cand vine vorba de acuzatii.
    Cel mai simplu este sa nu ii bagi in seama :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. vineri, 25 februarie 2011, 09:15

    Ma numar printre cei ce au inceput (de vreo 6 luni) sa citeasca mai multe bloguri. Sunt acele „cateva” despre care vorbesti si tu, care-mi plac sa zicem neconditionat. Insa descopar scrieri misto si in alte parti. Sunt de acord cu faptul ca daca citesti doar 5 ajungi sa te plictisesti, sa te obisnuiesti cu stilul, cu omul, cu umorul sau seriozitatea lui, deci clar ajungi sa afirmi ce e in titlu. Poate ca o solutie ar fi popularizarea acelui articol ce ti-a placut mult de pe acel nou blog descoperit. Daca ma intrebi pe mine, blogosfera de top (ca numar de vizitatori) este ea insasi o camera usor inchisa din interior. Poate gresesc, dar si daca nu, ar trebui sa existe niste miscari, daca vrem sa citim chestii misto in continuare. Zi faina.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. vineri, 25 februarie 2011, 09:18

    Batranii blogosferei obosesc(nu stiu daca e cea mai buna formulare). E foarte greu sa scrii in fiecare zi(de mai multe ori) si sa vii tot timpul cu idei noi, lucruri interesante si sa pastrezi un nivel ridicat al calitatii. E greu sa scrii cu entuziasm si cu placere zilnic.
    Cei mici poate au idei noi dar nu au exercitiul si experienta sa puna in valoare ideile. Cat timp postezi 1000 de cuvinte pe saptamana dureaza un pic pana „iti faci mana”.
    Plus ca sunt multi care ar scrie dar nu isi gasesc cuvintele( nu tot onlineul e format din absolventi de litere si comunicare).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 25 februarie 2011, 09:20

    Sa stii ca este ceva de postare, cine are ochi de citit v-a intelege, ceilalti o v-or citi doar asa ca s-o citeasca, eu citesc circa 20 de bloguri zilnic, este putin stiu, pe viitor ,daca timpul imi va permite, sper sa citesc mai multe. Romanul ca tot omul din lume arata paiul din ochiul altuia nevazand stalpul de telegraf din propriul ochi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. vineri, 25 februarie 2011, 09:25

    Probabil nu citesti ce bloguri trebuie. :)
    Aseara, cautam niste articole care sa ma ajute sa ma conving daca raman la blogspot sau trec pe worpress. (si-o sa trec si pe worpress dar nu acum) si-am gasit un articol, imi pare rau ca nu mai stiu care este ca sa-ti dau link, unde autorul spunea ca blogurile de pe blogspot sunt niste porcarii, ca el daca vede deja ca un blog nu-i pe wordpress, gata, nici nu-l mai citeste… Sincer, cele mai misto bloguri care le citesc sunt pe blogspot, si n-au nici macar domeniu propriu: http://kaizergogu.blogspot.com/ si http://porcusorulradioactiv.blogspot.com/

    Chinezule, ideea e ca nu te acuz de aceiasi chestie (cred ca esti destul de matur sa nu faci presupuneri d-astea) insa cum ziceai si tu, fiind inconjurat de profesionisti care promoveaza pe ei si pe alti profesionisti, pierzi din vedere ca mai sunt si talente care scriu pe blog doar de distractie, fara sa le pese de platforma, de tema, de domeniu sau promovare…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. vineri, 25 februarie 2011, 09:32

    @Mack
    probabil ca nu ai citit tu ce am zis io de spui ca probabil nu citesc blogurile care trebuie :))
    si oricum tu nu faci altceva decat sa imi dai apa la moara si sa spui ca, asa cum zic io (daca m-ai fi citit :D)ca da, exista multe postari misto :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. vineri, 25 februarie 2011, 09:38

    Eu zic ca sunt mai multi multumiti ca si tine, decat comentatori naspa ca si ei. Doar ca, multumiti nu se fac atat de mult auziti. Iar pe nemultumitii care nu stiu sa caute, sa selecteze si arunca vorbe in vant, nu ai cum sa-i schimbi. Poti doar sa le raspunzi sa faca ei mai bine, daca tot au pretentia ca stiu cum.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. vineri, 25 februarie 2011, 09:39

    Fiecare are stilul lui de-a scrie si nu cred ca al trebui sa-l schimbe doar pentru ca unii nu sunt multumiti. Cine are chef si ii face placere sa urmareasca in mod constant un blogger, s-o faca; pentru ceilalti este o lume mare si n-au decat sa caute alt blogger pe placul lor. E ca si la scriitori: pentru o parte din cititori Balzac e super tare, pentru altii are un stil plictisitor. Atunci cand se simte pregatit si stie ca are nevoie de o schimbare a stilului, bloggerul o va face. Nu mi se pare corect sa se puna in carca bloggerilor mari faptul ca unii sunt nemultumiti. De fapt, nu e corect nici pentru bloggerii incepatori – fiecare are stilul lui.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. vineri, 25 februarie 2011, 09:50

    Da, sunt mai multe postari bune pe zi ce trece. Ma rog, eu nu stiu ce inseamna sa citesti ca un profesionist.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. vineri, 25 februarie 2011, 09:55

    Promit ca nu mai scriu cometarii in primele 10 minute dupa ce ma trezesc, poate o sa reusesc sa ma exprim mai coerent :) Eu nu te acuz, cand zic „probabil nu citesti blogurile care trebuie” nu arunc vina pe tine, vorbeam la modul general. Exprimare defectuoasa, mea culpa ca de citit te-am citit.

    Si ca s-o mai dreg cumva, referitor la intrebarea ta de final – da, este ceva de capul acestui articol.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. vineri, 25 februarie 2011, 09:57

    @Mack
    mah, tu lucrezi in PR, mah :))))))))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. vineri, 25 februarie 2011, 10:05

    Nu esti nici macar pe-aproape :)) Lucrez in armata. Si nu ca purtator de cuvant sau ceva PR related.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. vineri, 25 februarie 2011, 11:36

    Nu toti bloggeri au o cultura a scrisului, fie ca vorbim de bloggerii mari sau de cei mici. Din ambele tabere exista bloggeri care se confrunta cu aceasta problema, de cele mai multe ori in mod inconstient. Ciudat este, insa, faptul ca, de cele mai multe ori, tocmai acesti bloggeri sunt cei care afirma cel mai „vocal” ceea ce scriai tu in titlu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. vineri, 25 februarie 2011, 12:07

    Sunt de acord si nu prea ca sa zic asa. Eu sunt genul de om, si banuiesc ca sunt multi ca mine, care intai citim textul, pe urma aflam despre relevanta autorului. Si din punctul asta de vedere am vazut mai multe texte care mi-au placut la cei mai necunoscuti decat la cei cunoscuti (preferinta personala sa se inteleaga).

    Sincer, am impresia ca cei cunoscuti vorbesc pe limba maselor, tu fiind o exceptie, deci sacrifica materialul mai de calitate pentru trafic mai mare….parerea mea, iarasi.

    Pana la urma, aceasta social media, iarasi si iarasi in parerea mea, ar trebui sa ofere sansa omului simplu, sa-si faca un canal media. Din moment ce aia de sus „institutionalizeaza” aceasta social media, sansa asta nu zic ca dispare, dar devine mai putin probabila. Sper ca intelegi ce am vrut sa zic prin „institutionalizeaza”.

    In ceea ce priveste cititorul si dorinta lui pentru material mai de calitate. Pai, poate odata sa fie un efect al lucrului pe care l-am zis eu mai sus, bloggerul sacrifica calitatea pentru mai mult trafic astfel incat cititorul care era obisnuit cu un anumit tip de material, nu mai este multumit.

    Poate sa fie, cum ai zis si tu, o obsinuita a cititorului cu materialul prezentat si din acel moment vrea mai mult. Asa cum evolueaza cititorul, se solicita si evolutia bloggerului.

    Poate sa fie pur si simplu ignoranta cititorului care are niste pretentii foarte mari de la un material pana la urma…gratuit (din perspectiva lui). De exemplu, am vazut socat cum un numar de comentaci pe pagina celor de la Creativemonkeyz, cei cu Robotzii, deja criticau ultimul episod pe argumentul ca „Ba, ce de cacat asta, nu ca celelalte”. Merita sa mai vorbim ca serialul ala este foarte nou, cred ca necesita destul efort de creatie si productie si per total este foarte misto, poate cel mai misto material video produs prin social media? Si cu toate astea deja are critici de calitate.

    Sa stii ca toate astea se rezuma pana la urma la alegerile bloggerului. Ce urmareste si ce gen de material vrea sa produca…asta daca poate, bineinteles. Dar critici si frustrari vor fi tot timpul…parerea mea, iar.

    Sper ca n-am fost off-topic.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  16. vineri, 25 februarie 2011, 12:32

    […] Discutia deschisa de Chinezu va fi spumoasa, in mod cert dar apropo de calitatea bloggingului mi-am adus aminte de ceva gasit ieri, un “cod de bune practici / bune mariere / guide-lines” in social media venite din partea unui blogger destul de priceput Multe din elementele de acolo sunt usor de regasit inclusiv intr-o carte scrisa de Jeremy Wright care mie mi-a deschis ochii acum vreo 3-4 ani si sunt bune de aplicat imediat . Ca e nevoie sa fie repetate e semn ca nu sunt inca invatate […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. dorina
    vineri, 25 februarie 2011, 12:49

    asta-i buna!
    nici c-a luat bine avant si deja se gasesc inteligenti care sa spuna.
    gata s-au pornit analisti lu peste prajit.
    gata verdictul a fost dat.
    ce mai ramane de facut: sa va inchideti pravaliile si sa plecati acasa!
    nu stiu daca asta-i valabil doar pentru romani, dar pur si simplu devine enervant sa tot vezi/auzi comentarii de genul asta.
    asta-i parerea unui cititor de blogguri.
    vedeti-va de drum oameni buni!
    da, articolul e necesar. de fapt discutiadezbaterea e necesara, utila si pertinenta….sa vedem.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  18. vineri, 25 februarie 2011, 13:27

    Ma inclin in fata maretiei tale, ma’ Chinezule, si sustin ca au dreptate cei care spun ca sunt din ce in ce mai putine postari misto. Au dreptate. Acum se scriu din ce in ce mai multe postari bune. Mai mult decat atat – simt o crestere a dorintei de a scrie corect dpdv gramatical, atat a bloggerilor cu varste mai inaintate, cat si a celor ce-si tocesc coatele pe bancile scolilor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. vineri, 25 februarie 2011, 13:30

    […] intreg articolul AICI. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  20. vineri, 25 februarie 2011, 13:37

    Se scrie prost pentru că au apărut bloguri ale căror autori nu habar de limba română, deschid televizorul, văd o chestie şi o scriu pe blog în 3 fraze fără consistenţă, dar dacă ştii să alegi, vei citi posturi bune pe bloguri.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  21. vineri, 25 februarie 2011, 14:00

    Am mai zis si cu alte ocazii, blogosfera merge spre bine. Si este bine ca se cere tot mai mult din partea blogarilor, a tututor blogarilor. Interesant cum si blogarii cer de la cititori sa lase comentarii adecvate, la obiect, sa nu fie offtopic sa respetcte anumite cutume. Vrem, nu vrem, se formeaza (se inmapamanteneste) o cultura a relatiilor dintre blogari si cititori, fiecare cerand tot mai mult din partea celorlalti.

    Citesc zeci de bloguri si sunt inscris ila destul de multe websituri, de la noi si din afara, ca sa imi dau si eu seama de diferentele de la un timp la altul. Clar, cu cat creste mai mult blogosfera in Romania, cu atat avem de-a face cu mai mult zgomot si este putin mai greu sa te diferentiezi, dar nu imposibil. Daca cineva are materiale bune, informative si ajuta in acest fel comunitatea, tot ce ii mai trebuie este o strategie de promovare si relatiile potrivite. Asa cum e normal, un carbune nu arde singur, ci are necoie de grup sau de comunitate. Sunt optimist, mergem spre bine.

    Nu te mai supara de altii crae te (va) ataca. Multe vin si toate trec. :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  22. vineri, 25 februarie 2011, 14:44

    […] Chinezu.eu – Se găsesc din ce în ce mai puține postări mișto pe bloguri […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  23. vineri, 25 februarie 2011, 15:15

    Fiecare isi filtreaza articolele citite in felul lui / ei. Eu unul mi-am facut un sistem de filtrare (manual, nu va inchipuiti cine-stie-ce aplicatie bazata pe statistici) care deocamdata functioneaza. Astfel am in lista de bloguri autori / articole pe care daca ii / le citesc, niciodata nu consider ca am pierdut vremea (iar calitatea lor mi se pare aceeasi).
    In ceea ce priveste scrisul, am inceput de putin timp, am ales blogspot din comoditate si ma consider in ale blogging-ului la nivelul … la parter (nu scriu mult, nu scriu constant si nici nu am vreun stil literar deosebit). Cand voi ajunge macar la … etajul 4-5 / 10, voi deveni mai activ. Pana atunci scriu in ritmul meu, pentru mine, si invat cum sa fac asta. De aceea este important ce filtrezi din blogosfera.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. Glass and Iron
    vineri, 25 februarie 2011, 15:52

    Pe un blog gasesc informatii care pentru mine sunt, fie interesante , fie neinteresante. In timp imi pot da seama daca nivelul informatiilor interesante pentru mine incepe sa scada. Dar nu pot sa spun ca blogger-ul respectiv „s-a muiat” doar fiindca gasesc mai putine informatii interesante pentru mine. Poate ca sunt foarte multe interesante pentru altii.
    Fiecare blogger isi formeaza un stil cu care se adreseaza unei categorii de cititori, cu un anumit tip de informatie.
    Ma pot pronunta in legatura cu calitatea informatiei pe care eu o consider relevanta pentru mine, pe care o gasesc pe blogul X. Dar nu pot sa ma pronunt despre calitatea „blogosferei” citind doar vreo 10 – 15 bloguri, nu ?
    Mi se pare normal sa apara informatii relevante pentru cei care acceseaza blog-ul si nu neaparat „in fiecare zi” fiindca ceva interesant nu se intampla in fiecare zi. Cred ca se bate prea multa moneda pe ideea ca un blog bun este unul in care scrii zi de zi … un blog bun este unul in care ceea ce apare, indiferent cu ce frecventa, este de calitate (ma intreb de la cati „mi-o iau” cu aceasta declaratie :))))) ). Altfel, blogger-ul, stand cu sabia lui Tim Berners-Lee deasupra computerului, poate sa ajunga in faza in care bate campii doar ca sa mai „upload” ceva (precum grupul acela care facea furori cu umorul lor prezentat din cand in cand, pana au ajuns la o televiziune cu o emisiune saptamanala si au devenit penibili).
    Subiectul asta ? Interesant. Bineinteles :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  25. vineri, 25 februarie 2011, 17:11

    De acord că blogosfera evoluează. E normal să fie aşa. Cred că sîntem încă la început. Şi România nu stă prea bine. Aşa că o creştere procentuală a blogărilor e de bun simţ aici. Cît despre selectivitate, asta ţine de fiecare. Referitor la comentarii, desigur.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  26. vineri, 25 februarie 2011, 18:42

    e o postare a dracu’ de lunga. asta pot sa iti spun sigur :D
    eu inca mai gasesc articole misto. pacat ca urmaresc intens blogosfera de vreo cateva luni, deci nu prea am cum sa fac o comparatie cu anii trecuti:)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  27. vineri, 25 februarie 2011, 19:03

    Probabil ca in orice domeniu,goana pentru publicitate si dupa bani e atat de mare incat nu mai iese calitate in ceea ce facem.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  28. vineri, 25 februarie 2011, 20:04

    Nu, postarea nu e slaba, mai ales ca e bine scrisa. Pacatuieste insa prin generalitate, dar nu-i poti cere bloggerului sa le aiba pe toate, ca e si el om (virtualicesc).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  29. vineri, 25 februarie 2011, 22:32

    Publicul s-a schimbat (acum 4 ani erau ’elitiși’, acum blogurile sunt ’main-stream’) dar și blogurile sunt mai multe. Deci mult zgomot, deci greu de făcut față. Bine că am Google Reader :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  30. sâmbătă, 26 februarie 2011, 00:06

    […] ciuda celor mici”, frustrarea ca cel mai mare inamic al bloggerului și, last but not least, articolul referitor la conținutul de calitate din blogosferă, o veritabilă pledoarie împotriva acelora care afirmă că sunt tot mai puține articole de […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  31. sâmbătă, 26 februarie 2011, 06:00

    În toată zacusca asta o chestie rămîne în picioare: important e că încă se scrie. Chiar dacă sunt mai mulţi cei care scriu fără să citească decît să citească mai întîi şi apoi să se apuce de scris. S-a înţeles? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  32. sâmbătă, 26 februarie 2011, 09:17

    Te contrazic.:) Există un clasament al meu( secret) de zece bloguri culturale( şi individuale)impecabile, cu postări deosebite( nu se regăseşte decât unul în premierea de ieri). Nu-i nimic, eu tot pe acelea le citesc şi mă inspiră în cel mai înalt grad.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  33. sâmbătă, 26 februarie 2011, 17:58

    […] sunt, in linii mari, doar cateva dintre cauzele care conduc in ziua de astazi la afirmatii de genul “Se găsesc din ce în ce mai puține postări mișto pe bloguri” […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  34. duminică, 27 februarie 2011, 10:44

    Fiecare blogger abordeaza anumite subiecte pe site-ul lui si de aici fiecare are un stil de a scrie.Depinde de vizitatorii si cititorii fiecare blog sa-i aprecieze mesajul si postarile.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  35. duminică, 27 februarie 2011, 10:46

    fiecarui*

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  36. joi, 24 martie 2011, 08:44

    […] mai văd lume care face referire la postarea mea despre din ce în ce mai puține lucruri faine pe bloguri. Și încă mai văd că unii nu au înțeles nimic din ce am vrut să zic… Dar nu-i bai, noi […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  37. miercuri, 18 decembrie 2013, 13:45

    Spui ca nu mai gasesti postari interesante pe bloguri. Risc:
    http://deieri-deazi.blogspot.ro/
    Poate iti plac…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *