De ce să dai 159 de lei pentru a participa la o conferinţă de comunicare online?

Hai să discutăm aplicat, aşa cum îmi place mie, nu din manuale. Şi să luăm exemplu PRBeta, eveniment de mare angajament pus la cale de de Nebuloasa, Cristina and co. Biletul de participare costă, v-aţi prins deja, 159 de lei, cu menţiunea că sunt şi workshopuri în valoare de 99 de lei, găsiţi info pe site.

De multe ori mă întreabă lumea „dar de ce ar merita să dau bani ca să particip la eveniment?„. Răspunsul meu este, invariabil, „habar nu am, frate, de ce mă întrebi pe mine?„. Cu voia dumneavoastră, o să explic niţeluş de ce reacţionez aşa. Şi voi face, fireşte, o paralelă cu berea.

De ce să ies în oraş să beau o bere cu băieţii?” este o întrebare cel puţin bizară atunci când X îl întreabă pe Y. Dar absolut firească (m-aş arunca să spun că ar trebui să fie obligatorie) atunci când se întreabă pe sine. Pentru că, în esenţă, X trebuie să înţeleagă cu ce l-ar ajuta ieşitul la bere. Şi pentru că atunci când îl întreabă pe Y aşa ceva înseamnă ori că habar nu are cu ce l-ar ajuta berea cu băieţii (caz în care ar trebui urgentos urgentissimmo să iasă la bere) ori că ştie cam cu ce l-ar ajuta berea cu pricina, dar nu prea înţelege la ce l-ar ajuta (dacă îmi permiteţi aluzia…).

În cazul unui eveniment precum PRBeta, cei care se întreabă ce am zis în titlu, trebuie să se întrebe pe ei, în primul rând. Şi abia după ce o să îşi răspundă întrebările de mai jos (mi-au venit acum, la repezeală, sigur sunt mai multe) să îi întrebe şi pe alţii. Dar rafinând un pic întrebarea, desigur.

Adică dacă m-ai întreba „crezi că m-ar ajuta să particip la seminarul lui Alex Negrea despre facebook?” se cheamă că m-ai întrebat ceva aplicat, la care îţi pot răspunde cu mare drag. Dar la întrebări de astea generale gen „de ce să particip?” îmi aloc luxul arogant de a nu răspunde. Nu de alta, dar ar însemna că ar trebui eu să îţi fac partea aia de auto-întrebări – cum ar veni – despre care vorbesc puţintel mai sus şi 1. chiar nu am chef de aşa ceva 2. te ajută mai mult decât crezi să ţi le pui singur.

Aşadar, posibila listă de posibile întrebări pentru o posibilă participare la eveniment:

1. Am bani să plătesc biletul? Dap, căci dacă răspunsul la această întrebare este „nu” şi tot „nu” este răspunsul şi la întrebarea „reuşesc – văd eu cum – să fac rost de bani?” apoi nu ştiu dacă mai are rost să parcurgi celelalte întrebări.

2. Merită să fac această investiţie, la ce mă ajută? Căci, după umila mea părere, aşa trebuie să priviţi această taxă de participare la un eveniment, ca pe o investiţie. Din care, ca din orice investiţie, trebuie să vă iasă ceva. Know-how, networking, rezolvarea punctuală a unei probleme, băgare în seamă, poză cu chinezu (#aroganta) voi ştiţi cel mai bine ce.

3. Aş putea face altceva cu banii ăştia, m-ar ajuta mai mult decât să plătesc biletul la eveniment? Evidamont, doar voi puteţi răspunde la acestă întrebare.

4. Mai sunt încă vreo 87 de întrebări, dar dacă ţi-ai oferit răspunsul la cele 3 de mai sus, e ok, te-ai prins ce ai de făcut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: