03.12.2016

Ce învățăm noi din faptul că o bere americană are parteneriat cu o echipă românească de fotbal american?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Că America e țara tuturor posibilităților, o știe tot românu’! Dar că România conține câțiva vapori de Americă pură, cu gust și calitate de la mama ei, o știu mai puțini.

Ce să mai filosofăm! Am aflat cu multă bucurie că două branduri ”rupte” din educația americanului, au ajuns să își dea mâna pe meleaguri carpatine.

bucharest warriorsEchipa de fotbal american Bucharest Warriors, cea mai veche din țară printre altele, a semnat un parteneriat cu o marcă de bere foarte populară peste Ocean, Miller Genuine Draft.

Aici aș interveni și aș nuanța această informație care nu trebuie tratată nicidecum ca o sticlă goală (de bere), rostogolită pe caldarâm. Ce ne anunță pe noi acest parteneriat? Sau ce ne învață nou? Faptul că berea, consumată în doze rezonabile, este doar o extensie obligatorie a spectacolului sportiv pe care îl consumă un om care are nevoie de destindere. După o săptămână de muncă, să ieși cu prietenii și cu familia la stadion, așa cum fac americanii, să bei bere și să te bucuri de evoluția echipei tale, poate fi cel mai frumos mod de relaxare.

Constat la noi, în societate, o anumită crispare, totalmente necongruentă cu ceea ce am scris mai sus. În primul rând pentru că berea este interzisă pe stadioanele românești, conform legislației în vigoare. Personal nu sunt băutor de bere, dar Chinezu chiar poate confirma mult mai bine decât mine ce plăcere este să savurezi în tribună o gură de bere înspumată și, concomitent, să sari de pe scaun să aplauzi un gol sau un eseu.

Românii care se mai duc pe la meciuri sunt cocoșați deasupra unor tablete sau telefoane mobile, cu care se conectează la noul sport național, pariurile sportive online. În căutarea unui profit virtual, ei stau la pândă să prindă o cotă. Adeseori, conform statisticilor, din toată această afacere spectatorul iese păgubit și pleacă acasă nemulțumit, lăsând spectacolul pe plan secund.

Ca să nu divaghez prea tare de la tema subiectului, revin și spun că parteneriatul parafat între prima echipă de fotbal american din România și berea asta a poporului american, poate fi gândită ca un punct de inflexiune în strategia de dezvoltare a sportului pe termen mediu și lung. Nu vorbesc ca din cărți doar de dragul de a mă da deștept. Chiar cred că pe acest fundament se poate discuta despre viitorul sportului românesc.

millerAltfel, rămânem cu anomalii de genul aceleia în care fotbalul românesc (soccer după terminologia americană) are două competiții majore sponsorizate de producători de bere, dar care nu pot vinde produsul lor decât la kilometri distanță de arenă. Vă mai aduceți aminte de finala Europa League de la București? Suporterii de la Athletic Bilbao și de la Atletico Madrid au pus atunci sticlă lângă sticlă și au strâns 200 000 de litri de bere băuți la București.

Deci berea merge tare bine lângă sport. Fotbalul american de la noi avea nevoie de un astfel de imbold mediatic și de ”public relations”, cum este parteneriatul cu berea Miller Genuine Draft.

Aștept cu mare nerăbdare sosirea primăverii, care va coincide cu reluarea campionatului național de fotbal american. Atunci, personal îmi voi găsi timp să îmi scot familia la un picnic la iarbă verde. Vom amplasa sufertașul la marginea unui teren unde se va juca fotbal american, iar din traista cu merinde nu va lipsi berea. Poate că noi, actualii ”piloni” ai societății românești, nu mai putem fi lesne corijați. Dar copiii noștri trebuie să capete o altă educație.

Atenție însă la un aspect, iar cu asta am încheiat vorbăraia. Am ajuns toamna trecută prima dată și e prin State. Am fost la meciuri, am mâncat burgeri, chiar am băut și bere la baseball și la baschet. La fotbal american nu am mai găsit bilete. Comunitatea românească din Chicago, unde am fost în ospeție, mi-a demonstrat un lucru extraordinar. Românii care au ajuns în țara de vis, continuă să viseze românește.

Poate că prin conlucrarea dintre jucătorii români de fotbal american și producătorul berii americane, vom reuși și noi să ne personificăm America de la noi de acasă.

Să urăm succes proiectului SafeDrive, care va reprezenta România în competiția internațională The Venture!

FRF angajează specialiști pentru dezvoltarea fotbalului

Un comentariu

  1. vineri, 5 februarie 2016, 10:40

    […] impreuna cu Miller Genuine Draft (despre implicrea brandului american în fotbalul de pe la noi, v-am spus deja), va reuni intreaga comunitatea a fotbalului american, dar si pasionatii de advertising, din […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *