„Orizont”, în regia lui Marian Crișan – despre care am mai scris aici – a fost lăudat în presa internațională:
Sub un titlu care face trimitere, în glumă, la „Sunetul muzicii” („The hills are alive with the sound of murder”), Hollywood Reporter scrie că dilemele morale din „Orizont” aduc aminte mai degrabă de filmul noir decît de cel de groază, „chiar dacă decorurile te trimit inițial cu gândul la forțele supranaturale din The Shining”.
„Starea de spirit – angoasa – e în mod evident „împrumutată” din filmele lui Hitchcock, Polanski și Haneke”, consideră publicația americană.
„Thrillerul lui Crișan”, continuă Hollywood Reporter, „începe ca un film de groază și se încheie într-o notă apropiată de cea a western-urilor moderne. Unde mai pui că arată minunat, grație culorilor șterse, crepusculare pe care directorul de imagine Oleg Mutu, una dintre figurile-cheie ale Noului Val Românesc, le folosește asemenea unui pictor.”
Cronicarul revistei din Statele Unite a remarcat și coloana sonoră a lui Cristian Lolea: „Coardele sunt rezervate, iar percuția provoacă încordare, și totul se adaugă substratului tensionat, de inspirație hitchcockiană”.
Și ”Screen Daily” a observat importanța montajului de sunet și a coloanei sonore, pe care le consideră cruciale în crearea „atmosferei apăsătoare” a filmului: „Muzica à la Hitchcock dă de înțeles că amenințarea pândește, dar lătratul persistent al unui cîine e cel care înspăimîntă personajele și publicul deopotrivă”.
Portalul online cineuropa.org scrie, la rîndul său, că „Orizont” e mai mult decît povestea unei familii puse într-o situație-limită: „E de așteptat ca publicul românesc să reacționeze puternic după premiera din februarie: scenariul abordează chestiuni intens discutate în anii din urmă, precum defrișările ilegale, dar filmul surprinde și combinația toxică dintre corupție și incompetența autorităților, fenomene care îi fac pe mulți români să considere că trăiesc într-o țară în care legea nu contează”