Cei mai atenţi (şi mai pe felia de comunicare, ca să zic aşa) dintre voi, ştiţi deja teoria mea cu PRul care ar trebui să devină din ce în ce mai sPRocial. Nu revin asupra ideilor enunţate, puteţi să le citiţi după bunul plac în postare cu pricina. Astăzi eu vreau să vă dau un exemplu de PR featuring sPRocial. Cu mine drept cobai, cum ar veni.
Primesc în jur de 13o de mailuri pe zi. Nu mă refer la spamuri şi de alea cu „dragi jurnalişti” sau „dragă Cristina” (dap, primesc şi de astea). Ci mă refer la mailuri care îmi sunt adresate direct şi la care răspund. Calculaţi şi voi cât înseamnă munca asta pe zi. Numai dacă pui 1 minut media pe mail şi tot se fac 2 ore în cap. Plus munca de kooperativist, activitatea intensă de blogger, evenimente, întâlniri, discuţii etc.
În condiţiile astea, este mare lucru când un mail îmi atrage atenţia şi mă face să îl citesc cu mare atenţie. Şi, la sfârşit, să mă emoţioneze. Foarte rar se întâmplă asta. Sigur, când discut contracte pe mail sau alte chestiuni de astea tehnice şi serioase, ar fi culmea să nu fie extrem de atent şi să petrec mai mult timp pe mailurile alea. Dar când vine un mail aşa din senin, doar să mă informeze ceva, apoi să ştiţi că este o performanţă să mă ţină atât de mult timp pe el.
Am primit ce vedeţi mai jos de la Alive, brand din portofoliul Secom. Uitaţi-vă cum PRistul care mi-a trimis scrisorica asta m-a luat prin învăluire şi cum m-a atins la partea de familie, la cea de job de blogger, la cea de rugby şi cum a punctat prin referire la Kooperativa 2.0. Şi apoi uitaţi-vă, mai jos, cât de scurt şi curprinzător este comunicatul care a însoţit scrisorica.
Cam despre asta este vorba. Adică să foloseşti ceea ce are PRul mai de preţ, vorbele, să mă faci să zic ceva despre ce vrei tu să zic, pentru că aşa vreau eu să zic. Căci, v-aţi prins deja, ce scriu eu aici nu este campanie plătită sau ceva de genul. Ci o apreciere personala la adresa unui act de PR foarte bine făcut în ceea ce mă priveşte. Ceea ce vă doresc şi dumneavoastră.
PS Uitasem: am primit şi o ramă foto cu fotografii cu cei trei copii ai mei. Dar de astea primesc des, în ideea de a mă impresiona. Cei mai mulţi nu reuşesc. Pentru că o iau pe scurtătura emoţională, încercând să ocolească esenţa PRului. Ceea ce nu vă doresc şi dumneavoastră.
6 thoughts on “Există pr şi există PR. Azi vă dau exemplu de PR”
Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » 13 – 19 noiembrie 2014 – Saptamana in Social Media
Cum adică „pentru că celebrăm oamenii”? Mă scuzați, nu sunt un specialist în științele comunicării dar o astfel de exprimare chinuită are același efect ca un fir de păr în farfuria cu supă: taie cheful oricui îl observă.
Faptul că tu consideri ca toţi ar trebui să gândim ca tine este întristător. Pentru tine, fireşte, nu pentru ceilalţi.
În ce fel costituie replica ta un contra-argument la ce-am scris? Eu subliniez că mesajul transmis a fost formulat parțial incorect iar asta îi scade calitatea, tu ataci mesagerul :) Nu mă așteptam la asta ci la o eventuală discuție pe tema folosirii cuvintelor în contexte potrivite, aspect esențial atunci când dorești să comunici clar. Altfel, care mai e rostul secțiunii de comentarii a blogului? Cum faci schimb de idei cu cititorii? Cum ai acces la noi perspective? În fine, succes în tot ceea ce faci!
E simplu: eu am spus ca imi place abordarea, tu mi-ai spus că am greşit. Iar tu ţi-am spus ce ţi-am spus. Succes şi ţie.
exemplu de good PR prin Alive, Secom. Mai trebuia un nr de telefon..aaa ma scuzati era deja afisat