06.12.2016

Oameni care fac brandurile să fie ceea ce sunt

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

În ultimii ani am învăţat cel puţin două lecţii foarte importante, odată cu anii care au trecut peste freza mea 2.0 de blogger :) Una din ele, peste care trec repejor (dar numai pentru că o să o dezvolt într-o altă postare), este să nu mai arunci cu atât de multă uşurinţă şi  doar pentru că poţi (ce criteriu ridicol…) în cineva (persoană) sau în ceva (brand) fără să faci minimul gest de bun simţ să te informezi un pic despre ce este vorba în propoziţie. A doua lecţie, poate şi mai importantă, a fost că brandurile, indiferent cât de mari şi de jdemiliardare în euro sau dolari au, nu înseamnă mare lucru fără oamenii din spatele lor. Asupra acestui subiect vreau să insist un pic în rândurile care urmează.

Alexandra Lupaşcu. Suntem doar câţiva din lumea blogosferei care ştim cine este doamna. Şi care am îndrăgit-o la câteva minute după ce am cunoscut-o. Toţi, fără excepţie. Şi nu pentru că ar fi ceva magnat sau ceva CEO la o firmă listată pe bursa de la New York. Şi nici pentru că aveam nu ştiu ce interese să ne punem bine cu ea. Şi nici pentru că aveam nuş ce calcule de business sau alte de astea grele. Am îndrăgit-o pentru un motiv mult mai pământean, ca să zic aşa: pentru modul în care vorbea despre… cartofi.

Desigur, este greu de înţeles cum poţi să asculţi cuminte, cu zâmbetul pe buze şi cu o oareşce doză de fascinaţie pe cineva vorbind despre cartofi. Ei bine, cu toate acestea, nouă ni s-a întâmplat. Pentru că atunci când o auzi pe Alexandra vorbind despre „somnul de frumuseţe al cartofului”, când o vezi cum se întristează şi se încruntă când vine vorba despre seceta cumplită care a lovit agricultura, când o vezi cum se bucură atunci când vede recolta de cartofi de pe câmp, ei bine, zău că o îndrăgeşti instant.

Alexandra Lupaşcu lucrează pentru un brand. Pentru Lay’s. Mai precis pentru Pepsico România, companie care deţine brandul Lay’s. Un brand care (acuma recunosc, ce să fac…) îmi era oarecum indiferent înainte de a accepta propunerea de a face parte din excelenta campanie Fermierii Lay’s. Indiferent în sensul că ştiam că există (of course, cine nu ştie?), mâncam ocazional (dar cu reţinere, pentru că sunt genul care, dacă îmi pui juma de tonă de chipsuri în faţă, în juma de oră nu mai este nimic… :D) şi mai povesteam cu Ana Maria Maciuca (o fata de milioane, care face singură pentru brandul Pepsi ce nu reuşeşte o echipa de 50 de oameni cu alte branduri), din când în când pe tema asta.

Apropo de Ana Maria Maciuca (dau din casă acum) şi de oamenii din spatele brandurilor. Ştiţi cum m-a convins să intru în campanie (căci eu refuzasem iniţial, din cauza unui program teribil de încărcat pe care îl am anul ăsta)? Mă sună în primăvară, când se punea la cale campania, şi zice: „Am înţeles că nu vrei să intri în campanie. Hai că te conving eu în câteva secunde”. La care eu, ca un bărbat adevărat, dur şi irepetabil: „Haide, bre, că nu prea ai cum”. La care Ana Maria loveşte decisiv: „O să scoatem în curând Lay’s pentru bere”. Distrus definitiv, am capitulat, fireşte, căci ce mi-a spus a fost echivalentul unei bombe atomice :))

Alina Imbrea şi Anca Toana (nu le ştiu exact funcţiile în cadrul companiei, dar în acest context nu prea contează – sunt cele două simpatice din dreapta Anei) sunt cele care au cea mai mare grijă de brandul Lay’s, în sensul că ele se ocupă la propriu de el. Şi sunt (nici nu ştiu dacă e bine să zic asta aici… :D) exact genul de „nu are nici o legătură cu aerul de corporatist”. Adică fete cu care vorbeşti pe şleau, care nu ai nici o problemă să îţi zică „nope, nu e aşa, vezi că eşti pe lângă”, aşa cum nu au nici o problemă să îşi susţină punctul de vedere când vine vorba despre calităţile brandului. Ceea ce mi se pare nu numai firesc, dar şi corespunzător. Fac o mică paranteză şi zic: dragă Alina, dragă Anca, să ştiţi că o să stau pe capul vostru cu o persistenţă demnă de un bătrân chinez ca sa faceţi până la urmă Lay’s simplu, fără nimic :D

De ce vă povestesc despre aceşti oameni care se află în spatele brandului Lay’s? Pentru că, în ceea ce mă priveşte, ei sunt Lay’s. Chipsurile sunt doar, dacă vreţi, manifestarea comercial-gustativă a brandului :)) Importantă, nu zic, că doar lumea să le mănânce le cumpără. Doar că eu am ales să abordez la modul acesta mai personal chestiunea în cauză. Pentru că, repet, pentru mine oamenii contează. Întotdeauna :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

De ce este important să purtăm ochelari de soare

Şi uite aşa ne-am despărţit de unii bloggeri. Ce bine…

5 comentarii

  1. vineri, 31 august 2012, 15:25

    Si cum a ramas cu Lay’s pentru bere?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • luni, 3 septembrie 2012, 07:01

      Pai exista deja in comert, i-am testat si rastestat si clar sunt pentru bere, pentru multa bere :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  2. sâmbătă, 1 septembrie 2012, 22:01

    Frumos! felicitari si pt articol si pt campanie

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. Alina
    luni, 3 septembrie 2012, 19:36

    MULTUMESC pentru cel mai frumos compliment! Acceptam cu drag „persistenta chinezeasca” de a lansa gama Lay’s pur si simplu si asteptam cu nerabdare sa ne vedem la locul faptei in Septembrie. Pana atunci, toate cele bune si scrieri la fel de frumoase:) Alina

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. joi, 27 septembrie 2012, 08:35

    […] edit: V-am spus că sunt mare fan al oamenilor din spatele brandurilor. Aşa că vreau să fac acest cuvenit later edit, în care să mulţumesc celor de la Pepsico, cei […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *