Poți promova un brand exclusiv online?

Pe Emanuel Martonca l-am cunoscut la Social Media Camp. Și primele noastre discuții au fost, de fapt, niște contre :)) Pentru că, am înțeles după aia, nu ne definisem termenii, ca să îl citez aproximativ pe marele francez :D Dar apoi, după ce am povestit un pic cu el, mi-am dat seama că e foarte mișto ce face el pe zona de social media, drept pentru care l-am somat dur și iremediabil să scrie guest postul de mai jos :D

Acum aproximativ un an îmi puneam următoarea întrebare: ce ar trebui să facem noi, Coriolan, astfel încât în 2011 să ajungem la mai mulţi tineri care sunt în căutarea verighetelor perfecte, dar fără să investim o avere pentru promovare?

Pentru a găsi un răspuns am analizat mai întâi costurile de achiziţie per client pentru fiecare din cele 3 surse principale de cumpărători pentru verighetele vândute în magazinele noastre şi în cele ale distribuitorilor:

–          clienţi care au venit la noi după ce ne-au văzut la un târg de nunţi;

–          clienţi care au venit la recomandarea unui prieten, coleg;

–          clienţi care au venit după ce au vizitat site-ul nostru web.

Din moment ce costul de achiziţie în cazul celor care veneau de pe online era mult mai mic decât al celor care veneau de la târguri, decizia a fost una foarte uşor de luat: tot bugetul de marketing pentru 2011 va fi investit în promovarea online. Decizie care a dat însă naştere unei alte întrebări: „Poţi promova doar online un brand de bijuterii?”

Acum, după aproape un an, este evident pentru noi că raspunsul este da, se poate. Şi dovada cea mai bună este dată de acest grafic:

Cu un buget mai mic cu 40% reach-ul a crescut cu 168%, în condiţiile în care anul acesta numărul de căsătorii încheiate la nivel naţional a scăzut cu un sfert faţă de 2010.

Însă, mai important poate decât impactul vizibil în cifre, ceea ce a început ca un exerciţiu de eficientizare a bugetului de promovare ne-a ajutat până la urmă să vedem potenţialul imens pe care îl oferă Internet-ul, în general, şi Social Media, în particular. Iar cei care sunt obligaţi, după părerea mea, să profite de acest potenţial sunt mai ales firmele mici şi mijlocii, sau cele aflate la început de drum – firme care prin definiţie nu dispun de bugete consistente pentru promovare.

Din experienţa noastră, printr-o prezenţă online de calitate pot fi realizate, cu rezultate foarte bune, cel puţin 3 activităţi/obiective:

–          promovarea – la costuri per client potenţial atins în mod evident mult mai mici decât prin canalele tradiţionale, datorită posibilităţilor de segmentare;

–          vânzări – prin generarea de lead-uri calificate (trafic către magazine în cazul nostru), ca să nu mai vorbim de vânzările facute direct prin magazinul online;

–          customer service – înainte, când cineva punea o întrebare la telefon îi răspundeam doar lui. Acum pune întrebarea pe pagina noastră de Facebook, îi răspundem lui şi mai văd raspunsul alţi 100 de potenţiali clienţi (iar dacă îşi puneau şi ei aceeaşi întrebare şi aveau de gând să ne-o adreseze, au primit deja raspunsul, cu alte cuvinte costuri operaţionale mai mici pentru noi).

Ca un scurt disclaimer, mi se pare important să precizez că ce am făcut noi până acum nu se cheamă promovare prin Social Media. Este mai degrabă implementarea unei strategii de Content Marketing; partea cu Social Media de acum urmează :)

În concluzie, nu pot decat să spun că tare-i bine să lucrezi în marketing, în România, în 2011 :D!

`

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

8 thoughts on “Poți promova un brand exclusiv online?”

  1. Interesant studiul de caz dar as avea o intrebare. Care este distibutia conversiilor pe fiecare canal in parte? Cate conversii au venit de pe siteuri, cate de pe Facebook/Youtube si cate din campania de ppc. Si cam care este costul per client potential pe fiecare canal in parte.

  2. @Dragos. pana acum noi nu ne-am pus problema la modul asta. am calculat costul de achizitie al unui client din online fata de targuri de exemplu (si raportul era cam de 1 la 3), insa mai departe, pe diferitele canale online, nu am mers. motivul este ca niciunul dintre ele nu realizeaza conversia de unul singur, ca sa zic asa (exceptia fiind poate vizitatorii site-ului care vin din cautari organice pe Google. sa zicem ca aici conversia este clara. cauta „verighete” – ajunge pe site – vede modele – cauta adresa magazinului – cumpara). ecuatia asta nu mai este atat de simpla atunci cand vorbim de fb sau youtube. si nu le mai privim atat de mult ca si canale de achizitie a clientilor cat le privim ca parti componente ale unui ecosistem care ne ajuta pe noi sa transmitem mesajele potrivite catre audienta la care vrem sa ajungem, pentru un anumit produs.

  3. @Emanuel Martonca: cred ca ar fi interesant si un calcul al costului de achizitie in mediul online. Da, de acord, un like pe Facebook nu este clar o conversie, o vizualizare pe Youtube nu duce la o achizitie imediata. Insa ar trebui sa existe un sistem de tracking al conversiilor. Fie el ceva mai rudimentar, cu un formular pentru cei care achizitioneaza (pentru a vedea din ce canal au venit) sau un numar de telefon dedicat Facebook/Adwords fie prin conversion tracking ce este oferit de Adwords.
    @Marius Sescu: ar fi trist daca ar fi asa. Ar insemna ca toata lumea face social media dupa ureche. Majoritatea asa fac, ai dreptate dar sa stii ca sunt si companii care introduc in costul per achizitie si bugetul de pe social media si trackuiesc vanzarile venite de acolo. Si nu doar companii mari, multinationale; chiar si IMM-uri.

  4. Si totusi, unde e mai important sa iti creezi un brand, o imagine? In online sau in offline? Sau e musai si si? Adica am impresia ca uneori ai putea trece neobservat, daca in offline nu-ti vede clientul nici un magazin de bijuterii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.