De ce am lansat inițiativa #RomaniaDeschisă și cum te poți implica

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați. Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise. Contact: cristi@kooperativa.ro

Am 46 de ani. O vârstă la care simt din ce în ce mai tare că vreau să fac ceva și în zona civică. Sau cum să îi zic. Bine, sunt deja vreo 3 ani de când mă tot gândesc ce și mai ales cum să fac. Dar ceva care să plece de la mine și în care să mă regăsesc total.

Altfel, desigur, am încercat să ajut pe cât am putut tot felul de inițiative și de mișcări și de ONG. Dar nu mă simțeam până la capăt împlinit, ca să îi zic așa.

Și în urmă cu vreo două luni m-a lovit inspirația. Căci am realizat că punctul meu forte în tot ce am construit până acum pe linie de brand personal este capacitatea mea de a face și de a avea networking. De a cunoaște foarte multă lume. Din toate zonele societății. Și de a reuși să vorbesc omenește cu ei.

Și am mai realizat un lucru: de multe ori am reușit să aduc la masă oameni care aveau ceva de ”împărțit”. Și să reușesc dacă nu să îi împac, măcar să îi conving să nu se mai certe în halul în care se certau până atunci. Am făcut de multe ori asta. Cu o rată de succes foarte mare.

Așa că m-am gândit: cum ar fi dacă aș transforma abilitatea asta a mea de a aduce oameni diferiți la aceeași masă de discuție într-o inițiativă de nivel național?

Și așa s-a născut #RomaniaDeschisa.

Care deocamdată este doar un nume. Un htag, dacă vrei. Dar care în timp va deveni o platformă de dialog tripartit. Un loc în care cetățenii, autoritățile și mediul de afaceri vor avea oportunitatea de a discuta într-un cadru organizat pe diverse teme care să intereseze societatea în ansamblul ei.

Pentru că de prea multă vreme și de prea multe ori am dat dovada ca nație că ne-am pierdut abilitățile de a purta un minim dialog social. Pentru că suntem prea încrâncenați nu neapărat în a ne dovedi că avem dreptate, ci mai ales în a dovedi că celălalt greșește. Pentru că fără recuperarea dialogului social care implică și ascultat nu doar țipat vom rămâne multă vreme mai mult populație decât popor.

Asta spus așa, pe scurt. Căci o să fie mult de lucru la inițiativa. Și o să fie multe de pus la punct. Dar de undeva trebuia să încep. Și, pe stilul care deja m-a consacrat, prefer să ”arunc” pe piață produsul cât mai repede decât să stau să îl bibilesc până trece trenul contextual :)

Ca sistem de lucru – tot pe scurt spus – o să fie așa: o să propun câte un subiect de discuție, în funcție de context, de dorințele (și de multe ori durerile…) cetățenilor. După care, imediat ce aflăm părerea oamenilor, o să întrebăm autoritățile și reprezentanți ai mediului de afaceri care este poziția lor.

Iar primul subiect de discuție este…

Siteul RomaniaDeschisa.ro este în curs de realizare. Iar conturile inițiativei pe rețelele sociale vor fi lansate în curând. Am preferat să lansez inițiativa fără a le avea pe toate pregătite pentru că deja există un subiect pe care aș vrea să îl propun spre discuție. Subiect care, dacă lăsăm să treacă prea multă vreme, nu o să mai reprezinte un subiect.

Așadar, primul subiect de discuție din cadrul inițiativei #RomaniaDeschisa este acesta:

Oportunitatea restricționării programului de funcționare a magazinelor într-un posibil scenariu de noul val de COVID.

De ce am ales acest subiect? Pentru că, așa cum arată un studiu reprezentativ pe 1111 români realizat în iulie anul acesta (vezi mai jos studiul integral), cel mai mare factor de stres pentru români este reintroducerea unor restricții ca urmare a unui nou val de COVID. Iar închiderea modificarea programului de funcționare a magazinelor face parte din acest stres.

Iar semnele că urmează un nou val sunt din ce în ce mai vizibile. Așa că un alt motiv pentru care pun în discuție acest subiect este de context. Pentru că acum arde. Pentru că acum este de interes.

Cum te poți implica în #RomaniaDeschisă

În acest prim stadiu, dacă vrei să te implici, poți face următorii pași:

  • Dă-mi un mail pe adresa cristi@kooperativa.ro ca să îți trimit studiul integral ”Comportamentul de consum în timpul pandemiei de Covid” (sau descarcă-l de mai jos).
  • Dă mai departe principalele concluzii ale studiului și invită lumea să își spună părerea. Pentru că este foarte important ca cetățenii să își spună părerea! Pentru că, după ce o să facem o centralizare a părerilor, vom invita autoritățile și mediul de afaceri să își exprime punctul de vedere.
  • Poți să dai mai departe și acest articol celor care vor să afle mai multe despre inițiativă. Și care pot să mă contacteze să le spun mai multe.
  • Propune subiecte care ți se par de interes pentru a fi discutate în viitor. Promit să țin cont de ele când voi realiza strategia editorială a inițiativei.

Deocamdată cam atât despre acest subiect. Pentru că oricum în perioada următoare o să vorbesc muuuuuuuuult despre această inițiativă. În care cred foarte tare. Și în care mă regăsesc. Și pe care chiar vreau să o construiesc așa cum se cuvine. Și cum – cred cu tărie – merităm să avem.

Aia zic :)

Și studiul pe baza căruia am ales ca primul topic din cadrul inițiativei #RomaniaDeschisa sa fie acesta.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)