Cum gândești strategia în magazinul online când faci campanii pe bloguri cu impact SEO

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Notă: Guest post realizat de către partenerii noștri de la Gomag.

O vorbă de demult ne spune să nu alergăm după 2 iepuri deodată, pentru că nu vom prinde niciunul.

Ei bine… pe-atunci încă nu apăruse internetul.

Dacă ai un magazin online sau orice tip de site de vânzări, astăzi știi că zicala nu se mai aplică întotdeauna. Mai ales în ceea ce privește campaniile pe bloguri.

Pentru că dacă îți doresti și un plus de vizibilitate – mai mult awareness, și un boost în rezultatele SEO, și potențiali parteneri cu care să lucrezi pe termen lung, campaniile pe bloguri îți permit să prinzi un întreg cârd de iepuri.

Așa că hai să vorbim mai în detaliu despre campanii pe bloguri cu impact SEO pentru magazinul tău online.

Vei descoperi în ce zone ale strategiei de SEO te ajută, precum și în ce mod să îți gândești planul de atac astfel încât să obții rezultate profitabile.

1. Fă un plan pentru campanie

De obicei, întregul proces din spatele unei campanii pe bloguri e mai controlat atunci cand colaborezi cu o agenție specializată, cum e Kooperativa 2.0.

Insă chiar dacă ei vin cu conceptul creativ, tu – ca proprietar de business sau un coleg din echipa ta care se ocupă de asta, va trebui să stabiliți câteva elemente ce țin exclusiv de afacere.

Practic, va trebui să răspunzi la următoarele întrebări:

  • Care e obiectivul principal al campaniei? Ex. X backlink-uri de calitate, creșterea vânzărilor cu X%, creșterea vizibilității pe piață, atragerea a X% mai mult public la lansarea magazinului, obținerea unui conținut generat de utilizatori, să aduci oameni la un eveniment, vrei mai mulți participanți la un concurs etc.
  • Dar obiectivele secundare?
  • Când faci campania? Ex. când lansezi magazinul, când rulezi o campanie cu oferte, înainte de Black Friday sau alt eveniment, când aduci o nouă categorie de produse în magazin etc.
  • Care sunt KPIs pe care îi vei urmări?
  • Care este mesajul principal pe care vrei să îl transmiți? Mesajul se raportează la obiectivul principal stabilit la prima întrebare – poate fi USP-ul tău, anunțarea unei noi campanii, adunatul de UGC etc.

2. Stabilește exact audiența targetată

Termenul de avatar client sau Buyer Persona nu cred că mai are vreun secret pentru tine. La fel ca în orice alt tip de campanie de marketing, va trebui să decizi către ce tip de public vrei să te adresezi și să alegi bloggeri care scriu pentru aceeași audiență.

E în regulă și să segmentezi, oferind mesaje diferite care să fie promovate mai departe de către un număr limitat de bloggeri, în funcție de segmentul fiecăruia dintre ei.

Cu cât mergi mai granular, cu mesaje distincte către grupuri de oameni care au aceleași interese, obiceiuri si comportamente – nevoie și probleme similare – cu atât impactul campaniei / campaniilor tale va fi mai puternic.

Așa că, în etapa de planificare, hotărăște-te pe cine vrei să convingi, pentru a fi sigur că alegi cei mai potriviți parteneri care să îți ducă mesajul în fața lor.

3. Pregătește site-ul înainte de campanie

Uite aici un mic checklist pe care să îl parcurgi înainte de a cere o campanie pe bloguri:

  • Asigură-te că ai codul de tracking Google Analytics in site – dacă folosești platforma Gomag pentru magazinul tău, faci integrarea dintr-un singur click, din Setări > Google Analytics.
  • Optimizează cel puțin paginile produselor vedetă din site și landing page-ul de campanie:
  • Meta titlu
  • Meta descriere
  • Imagini
  • Formatarea conținutului din pagină
  • Cuvinte cheie
  • Pregătește coduri de reducere pentru mai multe categorii de bloggeri (să îți fie mai ușor să diferențiezi de unde vin comenzi) și pune-le la dispoziție pentru audiența lor cu intenție comercială
  • Folosește hellobar în site pentru a atrage atenția asupra celui mai important mesaj pe care vrei să îl transmiți
  • Asigură-te că ai activat un pop-up pentru abonarea la newsletter – chiar dacă nu toată lumea va cumpăra din magazinul tău, dacă îți oferă adresa de email înseamnă că le-ai trezit interesul, așa că poți să îl cultivi prin email
  • Folosește elemente de urgentare a deciziei – cronometre, stocuri limitate, ediții limitate, beneficii limitate de timp sau cantitate
  • Creează o ofertă unică – folosind modulul OTO din Gomag, în pagina de finalizare comandă afișezi un produs la un discount bun pe care clientul nu îl poate găsi nicăieri în altă parte. Te ajută să crești valoarea coșului de cumpărături (dacă omul tot s-a apucat să deschidă portofelul, de ce să nu își ia tot ce își dorește?!)
  • Folosește exit pop-up – prinde o informație de la potențialul client, chiar dacă el e pe picior de plecare: adresa de email, răspuns la un chestionar, chiar și o comandă.

Poate obiectivul tău principal nu este neapărat să câștigi munți de comenzi din campaniile de bloguri.

Pentru că, realist vorbind, aceste campanii sunt o tehnică de PUSH marketing – când îți duci produsul în fața clientului, acesta nu îl căuta voluntar.

Așa că aici nu gâdili intenția lui de cumpărare existentă, ci mai degrabă îi trezești interesul față de cine ești tu, ce faci de fapt și ce ai putea să îi oferi.

Pont! Descoperă aici mai multe detalii pentru strategia ta SEO: Ghid SEO pentru magazine online – Află cum îți optimizezi magazinul în 30 de zile!

4. Pregătește resursele și materiale de ajutor

Sigur îți dorești articole cât mai relevante pentru audiență, care să îți transmită clar oferta unică de valoare.

Însă ține minte că bloggerii nu sunt echipa ta de marketing – ar putea fi, dar nu sunt.

Nu poți avea pretenția ca ei să știe totul despre magazinul tău, așa cum știi tu și echipa ta. Nici să facă o documentare super amplă pe cont propriu.

De aceea, pune-le tu la dispoziție materiale pe care să le folosească în articole și din care să îți înțeleagă afacerea și obiectivele. Bannere, imagini, un link sau mai multe de unde să ia resurse, video-uri și așa mai departe.

Puterea backlink-urilor pe care le vei obține din campaniile pe bloguri este influențată și de calitatea articolelor, de relevanța și utilitatea lor pentru public.

Cu cât conținutul e mai bun și mai complet, cu atât mai bine își îndeplinește scopul pentru care l-ai cerut.

5. Implică-te și tu în promovare

Odată ce campania a început, urmărește conținutul creat de către bloggeri și dă-i câte un push.

Nu te comporta ca și cum acesta n-ar avea nicio legătură cu tine, ci alege cele mai bune materiale și promovează-le pe pagina de Facebook, pe newsletter, în comunitatea ta, pe pagina despre noi din site… chiar și prin reclame plătite.

Conținutul pe care îl obții din campaniile pe bloguri reprezintă un plus în strategia de SEO. Nu doar că este despre magazinul tău și beneficiile lui pentru clienți, dar reprezintă și noi link-uri către site-ul tau.

Acestea sunt doua dintre elementele pe care algoritmul Google le ia în considerare pentru a-ți poziționa site-ul pe un loc mai bun în paginile cu rezultate.

Așa că, dacă nu ai făcut-o până acum, e momentul să încerci o campanie pe bloguri pentru magazinul tău online. Studiile de caz prezente pe piață arată rezultate concrete, uneori peste așteptări.

Vezi ce rezultate obții tu și ajustează-ți strategia de SEO & marketing.

Gomag este una dintre cele mai populare platforme SaaS de eCommerce din România, creată de la 0 de o echipă românească. Peste 1700 de magazine online din toate industriile vând online cu Gomag, ceea ce a dus la formarea unei comunități cunoscute în jurul platformei.

Ceea ce oferă în plus Gomag este o echipă de suport dedicată, tutoriale și cursuri aplicabile, funcționalități native în platformă ce permit gestionarea comenzilor în câteva minute, dar și GoBots, singurii roboți pentru automatizare creați într-o platformă autohtonă.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)