Când v-am rugat să îmi spuneți, la aniversarea de 10 ani de blog, despre ce subiecte ați vrea să scriu pe blog, am avut surpriza plăcută să văd că pe locul 3 în topul vostru a fost categoria ”Despre branduri”. Mă onorează foarte mult dorința voastră pentru că, așa cum o înțeleg eu, nu doar că sunteți interesați de acest subiect, dar mă creditați cu încrederea voastră că știu să îl abordez într-o măsură măcar acceptabilă. Motiv pentru care vă mulțumesc din suflet!
Când am văzut că vă doriți să scriu despre branduri, m-am întrebat în ce fel aș putea să segmentez, dacă vreți, acest subiect în așa fel încât să intrăm un pic mai în profunzime, mai pe stil de concept, ca să zic așa. Adică să creez un fel de categorii htag, în care să scriu din când în când anumite articole.
O astfel de categorie-htag pe care v-o propun este #CampaniiPeGustulMeu. Adică în care o să scriu articole despre anumite campanii, care din diverse motive, îmi plac. O să înțelegeți pe măsură ce o să apară articole în această categorie ce vreau să zic.
Campania ”Ce face patria pentru tine” – Patria Bank
Încep această categorie cu un articol despre recenta campanie Patria Bank. Una care mie îmi place foarte mult. Și care mi-a inspirat, de altfel, acest articol.
Să ne uităm întâi la clipul oficial al campaniei.
Știți de ce mi-a plăcut această campanie? Pentru că mesajul campaniei se potrivește perfect cu brandul. Să te numești Patria Bank și să faci o campanie pe sistem de ”ce face patria pentru tine” este ceea ce trebuie.
Bine, acuma, după ce campania este lansată, este ușor să ne dăm cum părerea și să zicem că a fost o asociere logică. Dar, din experiența mea de vreo 20 de ani de om de comunicare, pot să vă spun că aceasta este o campanie bună care te face să o simți absolut firească. Deși, trust me, dacă v-aș fi pus înainte să vă gândiți la un concept, pun pariu că puțini ați fi venit cu propunerea asta. Deci, bravo celor care au gândit campania, mie îmi place maxim!
Este o campanie despre oameni normali. Într-o țară în care parcă normalitatea și-a luat concediu fără plată. Într-o țară în care atunci când faci lucrurile normal devii excepție. Într-o țară în care de cele mai multe ori alegem să ne uităm nu la ce fac alții pentru noi toți, ci la ce nu face nimeni pentru nimeni.
Să ieși cu o astfel de campanie, cu oameni normali, pentru oameni normali și să vii cu acest mesaj de ”ce face patria pentru tine” pe mine m-a atins. Call me chinezu. Că român sunt uneori mai mult decât ș fi crezut despre mine…
Și m-a atins, cred, pentru că și eu mă consider un om normal. Un om care muncește, care plătește impozite, care se gândește la cei din jur și care vrea ca România asta a noastră să fie din ce în ce mai normală, mai frumoasă. Și, în fiecare zi, vrea să fie un pic mai bun decât ieri, tocmai ca atitudinea mea să contribuie la normalitatea pe care ne-o dorim toți. De asta m-a atins această campanie. Cred… :)
Despre Patria Bank
În timp ce scriam aceste rânduri, mi-am dat seama de un lucru: s-ar putea ca unii dintre voi să nu știți despre Patria Bank sau să știți doar vag, brandul. Așa că, pentru a înțelege mai bine mesajul campaniei, vă dau câteva informații, pe scurt.
Eu, printr-un concurs de împrejurări, știu despre această instituție de foarte mulți ani. Încă de când se numea altfel, la începuturile ei. Știam ce fac oamenii de aici, că focusul lor inițial era pe zona rurală (apropo, am participat odată la o întâlnire a reprezentanților băncii cu niște fermieri din nordul țării și a fost o lecție spectaculoasă pentru mine despre ce înseamnă, să îi zic așa, hărnicia la țară!). Așa că, atunci când am văzut rebrandingul cu Patria Bank, am zis ”bingo, li se potrivește la marele fix!”.
12 thoughts on “Ce face patria pentru tine #CampaniiPeGustulMeu”
Branduri sau campanii? Patria Bank este un brand…?
Nu înțeleg ce nu ați înțeles… Cred că am fost explicit: ”Încep această categorie cu un articol despre recenta campanie Patria Bank. Una care mie îmi place foarte mult. Și care mi-a inspirat, de altfel, acest articol”.
Patria Bank nu e brand. Daca vrem sa vorbim despre campanii ale unor branduri atunci putem vorbi despre Selgros, de exemplu. Care este un brand si are si campanii foarte bune, cu linie, strategie, declinari bune, etc.
Patria Bank a facut o (una) campanie, are o sucursala probabil, un om la marketing (sper senior), 3 (probabil) produse neperformante ( asa e la inceput ;) ) si vorbim despre ea?
In fine, e blogul dvs. si dvs. alegeti ce sa scrieti pana la urma. Eu va urmaresc. Inca :)
Au mai avut una prin Doamna Ghica dar au inchis-o. Nu intra nimeni.
Cum sa nu fie brand, Iisuse Hristoase al marketingului?! :)) Orice produs, orice serviciu, orice persoana, daca vreti, este un brand. Chiar daca unii o recunosc sau nu. Chiar nu inteleg logica dumneavoastra in acest sens :)) Sper că nu va bazati, cum ziceti, pe multimea de campanii pe care o face un brand ca sa se numeasca brand :)) Cat despre ce ziceti despre Patria cu ”o sucursala”, aici ma intristez. Caci a face de telecomanda un brand (orice bran) cu atata lejeritate si cu atata lipsa de documentare este ceva ce nu va face cinste. Deloc. Va spun doar atata. Patria este listata la Bursa de Valor Bucuresti si in urma cu ceva vreme a cumparat Carpatica Bank. Cu o sucursala, desigur. Si cu un om la marketing, fireste.
Cat despre faptul ca ma urmariti, va multumesc. Deocamdata :)
Atunci sa intelegem noi muritorii de rand ca poti numi BRAND doar o companie cu multe milioane in spate si zeci/sute de produse/campanii online/offline?
Blogul pe care tocmai ai comentat nu face parte dintr-un brand? Daca da, presupun ca are zeci de oameni angajati si un buget substantial pentru marketing. Daca nu, inseamna ca nu urmarim un brand ci doar ‘un cineva’.
Astept cu nerabdare raspunsul tau.
„Eu, printr-un concurs de împrejurări, știu despre această instituție de foarte mulți ani. Încă de când se numea altfel, la începuturile ei. ” Cum se numea la inceput? Unde putem gasi un mic istoric despre ei si despre cazurile fericite/nefericite ale clientilor lor?
Se numea Kappa Finance in urma cu muuuulti ani. Cat despre ce intrebati, habar nu am. Daca va intereseaza subiectul, sunt sigur ca veti gasi variante. Pe mine m-a interesat doar campania. Atat.
Verificati CUI-ul şi licența de a opera pe piata bancara. Si mai multe amănunte despre listarea la bursa… Nu Patria s-a listat la bursa, ci Carpatica era listata la bursa, iar cui-ul şi licența sunt ale Carpatica… deci practic după fuziunea celor două (nu cumpărare) totul e de la Carpatica, doar numele a fost preluat de la Patria. Asta doar ca sa fim exacti. Kappa Finance cu Patria de azi nu are nimic comun. Mai merita amintite aici si Romexterra si Nextebank. Si altele. Patria a fost de fapt e un IFN, care a fuzionat cu o banca. Căreia da, i-a dat numele. Dar atât.
Mulțumesc pentru precizări. Nu intru într-o dispută cu dumneavoastră, că nu e treaba mea, desigur. Dar vă întreb doar atât: Carpatica mai există? Altfel, dacă îmi permiteți, discuția era despre o campanie făcută de un brand. Chestiunile de care spuneți or fi ele adevărate, nu zic nu, dar nu au relevanță pentru ce mi-am propus eu să fac sub acest htag :)
Multumim frumos Iuliana fiindca i-ati lamurit pe toti prezenti aici, inclusiv pe autor :)
Mie mi-a placut htag-ul. Este scris frumos si isi face treaba. Restul este can can.