Cum plătești bloggerii într-o campanie

Pe 2 octombrie am împlinit 10 ani de blogging. Cu peste 13.000 de articole scrise. Din acești ani, 5 i-am petrecut și în calitate de consultant social media, know-how pe care acum îl aplic în cadrul Kooperativa 2.0, agenție iscusită de social media. Am participat la sau am organizat peste 500 de campanii. Am ținut peste 100 de workshopuri de social media. Din tot ce am făcut în social media am învățat enorm. Și vreau să vă spun și vouă. De aceea am dat drumul serialului ”Decalogul campaniilor cu bloggeri”, din care acest articol face parte.

După ce ai bifat pasul în care ai decis că merită să faci o campanie cu bloggeri, după ce te-ai înhămat la munca teribilă numită alegerea corectă a bloggerilor, după ce le-ai dat mailul corespunzător (nu de alta, dar chiar nu ai vrut să ajungi în situația de a nu ți se răspunde la mail) și după ce ai stabilit clar ce le ceri în campanie, urmează partea cum îi plătești.

Până la stabilirea modalității de plată există, desigur, hopul ”cât mă costă?. Ajunși la acest punct, există fix trei tipuri e bloggeri: 1. cei care îți spun direct suma exactă (pentru că știu, pentru că au deja o ofertă/rate-card, pentru că sunt hârșâiți în relații comerciale) 2. cei care sunt ezitanți (pentru că nu știu, pentru că nu au încă o ofertă/rate-card, pentru că nu au mai făcut de astea) 3. cei jmekeri – te lasă pe tine să zici întâi scorul, poate obțin mai mult decât ar fi cerut ei.

Să îi luăm pe rând. Pe scurt, doar. Căci pe lung ar fi bine să apelați la o agenție iscusită de social media, care vă scutește de multe bătăi de cap, trust me.

Bloggerii care știu ce vor. Au la activ zeci de campanii, timp în care au apucat să își dea seama de valoarea lor (ca să zic așa) și de cât costă această valoare (pardon my French). Așa că, după ce le-ai zis ce vrei de la ei, ți-au dat suma exactă și ce pot face de ea. Sunt cei care, de cele mai multe ori, au un rate-card. Și, dacă povestești pentru prima dată cu ei, și o prezentare a blogului. Pe scurt, sunt ăia profi și semi-profi. Cu care – între noi fie vorba – se poate face cu adevărat treabă pentru că, în marea lor majoritate, sunt în mindestul ăla potrivit care îi ajută să înțeleagă fundamentalul fapt că banii îi primește de la client nu pentru că sunt ei niște minunați ca bloggeri, ci pentru că clientul vrea să obțină niște beneficii de la ei de banii ăia.

Bloggerii care nu știu ce vor. Sunt cei care nu prea sunt hârșâiți într-ale campaniilor, drept pentru care încă nu și-au cristalizat (ah, ce verb am folosit…) o ofertă general valabilă, un rate-card. Îi simți că sunt ezitanți de la răspunsul lor. Evaziv, cer detalii, info, alea, alea. Moment în care ar trebui tu să te decizi și să îi faci o ofertă. Nașpa este când habar nu ai ce cotă are respectivul blogger… Păi io când vă spun că mai bine lucrați cu o agenție (insert here promo Kooperativa 2.0 :D) care le știe pe toate și care vă scutește de o grămadă de griji!

Așa, o paranteză: fază cu ”depinde de…” pe care o auziți de la un blogger când îl întrebați cât costă ceva la el nu înseamnă altceva decât că nu prea le are cu chestiunea în cauză. Punct. Sigur că aproape tot ce ceri unui blogger depinde, la fee, de multe lucruri (câte articole, dacă vrei video sau nu, dacă vrei poză sau nu, dacă vrei share în social media sau nu etc.), dar un blogger profi îți zice cât cost în mare, ca să îți faci o idee. Restul este chestiune de negociere. Și, ca să fie negocierea cât mai scurtă (ideal ar fi deloc), bine ar fi să le ceri de la început pe sistem de beton ce le ceri. Altfel apar discuții, uneori care duc la punctul de deal-breaker.

Bloggerii jmekeri. Adică ăia care te lasă pe tine să zici prima dată ce bani vrei să le dai. Nu că nu ar ști ei pragul minim al feeului sub care nu sunt dispuși să coboare, ci pentru că se gândesc așa ”dar dacă îmi propune mai mult și io ca boul zic mai puțin”. Îmi sunt simpatici într-o anumită măsură, jur! Dar nu când fac tot timpul asta. Ci doar din când în când. Chiar e recomandabil, ca blogger, să faci asta. Dar din când în când, repet. Pentru că așa îți testezi, practic, și cota ta în piață, adică valoarea pe care ți-o atribuie anumite branduri. Sigur, discuția este lungă, dar nu își are rostul aici și acum.

Cât costă bloggerii

Să o bag pe aia cu ”depinde”? Bine, nu o bag. Dar să știți că, serios, chiar depinde :)) Ca să vă ajut să vă orientați cât de cât în această junglă blogosferică, hai să vă fac trei categorii de costuri cu bloggeri mari și late, care tocmai pentru că sunt mari și late sunt doar pe un fel de mini-sistem statistic, dacă vreți. Deci fundamental neaplicabil, ca orice sistem statistic, atunci când se referă la individ (o știți pe aia cu dacă stau cu o bucă pe caloriferul încins și cu una pe o bucată de gheață, în medie se chemă că sunt ok…). Iar bloggerul ce este altceva decât un individ?

Totuși, să nu ziceți că sunt bulangiu și că nu vorbesc despre sume, o să îmi asum riscul de a fi înjurat pe baza acestor generalizări (și io m-aș înjura, ca să zic așa…) tocmai pentru că știu că sunteți mulți care pur și simplu nu aveți nici cea mai mică idee despre cât costă un blogger.

Cu recomandarea fermă că tot mai bine este să apelați la o agenție de social media, căci această decizie magistrală vă scutește de o grămadă de bătăi de cap. Și cu mențiunea că aici vorbim despre bani, nu despre servicii, produse și alte alea pe care le poți oferi unui blogger în schimbul serviciilor lui (nu prea mă întreabă lumea ”câtă pastă de dinți pot să dau unui blogger?”, dacă înțelegeți ce vreau să zic…).

Blogeri mici și medii: între 0 și 300 de E (dap, 0; o să scriu un articol separat despre cum poți să dai zero bani unui blogger și să obții ceva de la el). O zic pe asta cu ”mici și medii” nu neapărat pe partea de trafic (deși, desigur, conteză), ci mai mult pe partea de mindset pe care îl au (discuția e lungă, nu insistăm).

Bloggeri mari: între 300 și 800 de E. În funcție de ce le ceri. Aici vine faza cu ”depinde” pe care nu ai cum să o ocolești nicicum în cazul unei discuții concrete, evidamont.

Celebrities: sky (adică bugetul tău) is the limit. Adică celebritățile care au blog și care, uneori, sunt asociate cu zona de bloggeri, drept pentru care ofertate ca atare.

Cum plătești bloggerii, pe contract, gen

Pe firmă. Aici e clară treaba, trag nădejde. Contract (cu varianta aia absolut minunată pentru cine o acceptă, adică o comandă fermă pe mail, dă-l dreaqu de contract!), factură (cu TVA, fără TVA, depinde de cum e înregistrată firma) și aia e.

Există și varianta ”firma unui prieten”. Adică îți zice că nu e firma lui, dar a vorbit cu un prieten să faci contract cu ăla și tralalala. În acest caz, tu, ca client, trebuie doar să te asiguri că în contract scrie clar ”suma X pentru serviciile de publicitate online (sau ce mai vrei de la blogger) pe blogul www.numeleblogului.ro”. Pentru că, altfel, te trezești cu alea alea (nu insistăm, le puteți bănui, gen prietenul ăla avea firmă de reparat televizoare și nu avea nici o treabă CAEN cu publicitatea online; nu că ar fi treaba ta asta, clientule, dar ziceam doar așa, de exemplu #DacăÎnțelegețiCeVreauSăZic…)

Pe PFA. La fel ca pe firmă. Cu diferențele legislative de rigoare, chiar nu insistăm, doar de aia veți juriști și contabili!

Pe drepturi de autor. Mare grijă la ce vă zic mai jos, căci de regulă enervările de aici vin. Și mare grijă la aspectul legislativ, care zice că dreptul de autor este ceva gen o dată, bine, hai de două ori și gata, nu de 10 ori într-un an! Căci, dacă folosești același blogger de mai multe ori într-un an, s-ar putea să vină controlul peste tine și să te amendeze grav, arătându-ți legea care zice că ar fi trebuit să îi faci contract de muncă pentru că fix așa îl folosești, ca pe un angajat. Atenție la legi, zic. Care, desigur, mai ales în perioada asta, se schimbă în draci. Cumva pe ideea ”să îi prindem pe fraieri că nu știu legea și să îi ardem!”.

La ce trebuie să ai mare grijă când contractezi bloggerii

Iar o să mi-o fur de la niște colegi bloggeri că zic lucrurile astea, dar chiar trebuie să însănătoșim, cumva, triunghiul ăsta ABC (agenții, bloggeri, clienți) și din punctul ăsta de vedere juridico-financiar. În această notă de îndreptarea păcătosului, nu de pedepsirea lui aș vrea să înțelegeți aceste rânduri.

Există bloggeri – hai să le zicem așa – aiuriți. Care nu prea le știu cu chestii de astea cu impozite, cu contracte, cu declarații la fisc. Căci, nu-i așa, ei sunt niște creatori de conținut (ceea ce chiar sunt!), sunt niște artiști 2.0 (puțini sunt cu adevărat, cei mai mulți doar se cred așa…), în fine, ați înțeles: practic nu le prea au pe astea mai juridico-financiare. Aspect la care, dragă clientului (bine, și dacă ești agenție intri în categoria asta), ar trebui să ai grijă.

Hai să discutăm aplicat. Să zicem că tu vorbești cu bloggerul, îi zici ce vrei de la el și stabiliți că bateți palma pe 200 de E. Buuuuun. Chestiunea cu aiureala unor bloggeri vine în momentul în care treceți la semnat contracte și alea, alea. Căci bloggerul atunci realizează, practic, așa: ”de fapt, io nu rămân cu 200 de E, ci cu mai puțin!”. Pentru că impozite, pentru că taxe, pentru că alea, alea. Și, de multe ori, se enervează. Căci el, bloggerul, în artistoșenia lui, își zice în barbă că era treaba ta, client, să te gândești la chestii de astea plictisitoare, nu a lui!

Greșește bloggerul când gândește așa? Da, desigur. Se enervează, totuși, pe tine? Da, desigur. Așa că nu mai bine îi zici din start tu, clientule, ”bossulică, vezi că dacă facem pe drepturi de autor te încarci cu niște impozite”. Sau ”bossulică, suma este cu TVA inclus, da?”. Adică, practic, să te asiguri că scoți din ecuația enervarea bloggerului pe sistem de ”WTF!, unde-s TOȚI banii mei?!”.

Din fericire, cazul imaginar de mai sus (not really…) se aplică din ce în ce la mai puțini bloggeri. Căci trendul profesionalizării bloggerilor este pe înalte culmi (pardon my French). Dar, pentru că încă se mai întâmplă nefăcute de asta, am zis că mai bine să spunem lucrurilor pe nume.

Bine, adevărul adevărat este că ajunși în acest punct (final) al discuției merită să bag un promo Kooperativa 2.0 – Agenție iscusită de social media, care vă poate scuti de toate grijile și problemele de mai sus dacă derulați campaniile prin noi. Să nu ziceți că nu v-am zis :D

Cristian China-Birta
Cristian China-Birta
Fondator și Asociat
Kooperativa 2.0

Dacă vrei să o campanie cu bloggeri și vrei și să scapi de griji, hai să povestim pe office@kooperativa.ro.

Dacă v-a plăcut sau dacă v-a fost util ce am scris acilea, dați mai departe :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

14 thoughts on “Cum plătești bloggerii într-o campanie”

  1. de curiozitate, poti numi „blogger” o persoana care scrie pe un site, dar pe care nu il citeste nimeni? Cazul tau, adica. Trafic zero, comentarii zero, dar tu insisti sa te numesti blogger. Ba mai mult, in loc sa iti cauti de treaba intr-un alt domeniu…clar fiind ca nu e de tine bloging-ul, tu te apuci sa fii organizator de bloggeri. Cum ar veni, le explici tu altora cum e cu blogul. E ca si cum iei cel mai praf jucator de fotbal din liga a 7-a si il pui antrenor la un club de liga 1.

  2. very useful si mai ales pragmatic…. intr-adevar lumea celor care presteaza servicii in domeniul comunicarii e plina de asa zisi furnizori care habar n-au de capul lor, pentru ca sunt foarte artisti, asa ca e mai bine sa-i babysit in all the steps ca sa te asiguri ca nu apar unele neintelegeri care iti dau si tie bugetul de client peste cap si furnizorului veniturile la care s-ar fi asteptat. mi-ar fi placut insa sa ai mai multe tips & tricks si pe partea de selectie a bloggerului in functie de cat de relevant e contentul lui pentru campania ta.

  3. Salutare. Interesant articolul pentru cei care lucreaza in agentii, adica vreo cateva zeci de oameni.
    Cu ceva util pentru câteva mii de oameni, cum ar veni bloggeri, când ne încânți?
    Am încercat eu să citesc în oglindă ce le-ai povestit tu firmelor și agențiilor despre bloggeri, dar parcă mi-ar fi mai de folos dacă ai împărtăși din experiența ta direct bloggerilor.

    1. Dacă le-aș putea face pe toate aș fi președintele României sau ceva de genul! O să vină și o serie de articole dedicate bloggerilor. Dar nu pot să cred că nu îți sunt de folos, ca blogger, cele din seria ”Decalogul…” chiar nu cred!

  4. Sper că n-am citit în diagonală, dar cred că se pierde o categorie de blogger, acela care e hotărât, dar care s-a săturat de multitudinea de mailuri în doi peri de la agenţii și nu are chef să arunce cu preţuri când nu primește nici cel mai mic indiciu despre ce campanie e vorba, pe ce perioadă și, foarte important pentru mine, ce branduri / produse sau servicii se promovează. Eu nu scriu despre orice pe LumeaMare pentru că ne-am nișat pe un anumit tip de turism. Iar când vine Gică de la agenţie să-mi ceară preţ, îl întreb mai întâi dacă a citit ce scriem noi și są vezi surpriză… Am păţit-o și mai rău de atât, o agenţie care avea rate card-urile noastre (sunt 100% de acord că trebuie să existe) ne-a inclus fără să ne întrebe într-un media plan, a luat aprobarea clientului și nu cred că i-a fost prea comod când am refuzat campania.
    Așa că uneori chiar depinde… :D

    1. Tot timpul depinde! Dar e foarte greu să lucrezi ca noi, pe sistem de agenție, și să spui clienților doritori de campanii cu bloggeri mereu ”depinde„ :)) De aia am creat aceste categorii, ca să își facă lumea o idee. Și își face, să știi, își chiar face :D

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.