Unele ONG sunt ca vaca fără lapte și care nu împunge. În domeniul comunicării, zic

Scriu aceste rânduri cu tristețe. Nu cu enervare (am trecut de ceva vreme de vârsta enervărilor din cauze de ce mi se întâmplă ca blogger în relația cu terții, ca să le zic așa. Dar, din când în când, mă apucă câte o tristețe. Care îmi trece repede, vă dați seama, nu am vreme să stau trist prea mult, ca să zic așa.

La tristețe, nu este bine să te apuci să scrii pe blog. Și nici nu o fac. De regulă. Dar nu mă pot abține (ce vreți, și bloggerii sunt oameni…) când tristețea este repetitivă. Iar când repetitivitatea asta înseamnă că pățești de 4 ori într-o săptămână așa ceva (dap, fix asta mi s-a întâmplat săptămâna asta), ei bine, deschid adminul blogului și mă apuc să scriu.

Primesc în jur de 120 de mailuri pe zi. Și răspund la aproape toate (la alea la care sunt în bcc chiar nu are rost să răspund, zic; doar că puține sunt de alea). Vă dați seama ce buget de timp îmi ia doar să răspund la mailuri. În fiecare zi. Și, totuși, o fac. Pentru că așa consider eu că trebuie să funcționez ca blogger (discuția e mai lungă, ține și de un anumit mindset).

Multe din aceste mailuri vin din zona de societate civilă. Hai să îi zice așa, generic. La care sunt extrem de deschis (există mulți care simt că deja dau din cap citind aceste rânduri) pentru că, simplu spus, sunt cetățean al acestei patrii și pentru că vreau ca România mea personală să fie un pic mai frumoasă, iar societatea civilă (cu toate bubele ei) este foarte importantă din acest punct de vedere.

Din nefericire, imensa majoritate (cu accent pe imensa…) a reprezentanților societății civile care vor într-un fel sau altul să mă folosească (putem găsi eufemisme, dar prefer să le zic direct lucrurilor pe nume) comunică foarte, foarte prost. Nu stau acum să vă zic amplu ce și cum, căci nu vreau să scriu astfel de chestiuni la tristețe, v-am spus. Dar zic, totuși, o concluzie:

Când comunici doar cu creierul niște chestiuni care țin de suflet, ceva dă cu virgulă…

Mă întristez de fiecare dată când văd așa ceva. Când văd cum niște inițiative absolut superbe mor imediat ce expeditorul a apăsat butonul send pentru că sunt extrem de prost vândute (în esență asta face cel care trimite orice mail, încearcă să vândă, puteți să strâmbați din nas cât vreți, tot aia e).

De multe ori, primesc mailuri de genul ”Bună ziua, sunt de la Asociația X și vă trimitem ce facem noi atașat. Mulțumim”. Atât. Fără să îmi zică ce vor de la mine ca blogger (acel call to action, desigur, care este decisiv în comunicarea de acest tip, firește). Lasă că dau acel text tuturor (sfântul bcc al celor săraci cu duhul comunicării…), cu rezultatele aferente, desigur. Dar fără să ceri omului ceva, fără să îi zici, practic, de ce i-ai trimis mailul ăla, o faci pur și simplu degeaba.

Mă rog, nu chiar degeaba: pe invers, de multe ori. Adică, dacă mai primesc încă două mailuri de la tine tot pe stilul ăsta, îți pun eticheta de lipsit de profesionalism. Ceea ce este nașpa. Căci greu ți-o mai dezlipesc.

Dar să lăsăm (așa cum o fac eu mereu, de unde și tristețea cu care scriu aceste rânduri) partea de cum trimiți un mail (deși de cele mai multe ori este decisivă) și să ne concentrăm pe documentele pe care mi le-ai trimis. Știți de câte ori le descarc, le deschid și încerc să înțeleg ce mama dracului vrea să zică expeditorul? Și sunt uluit de fiecare dată că nu reușesc să spună în prima propoziție, scurt:

Bună, suntem un ONG care salvăm balenele.

Sau:

Bună, suntem un ONG care instalăm contoare la săraci.

Să fie clar ce faci, măcar atât, pentru numele oricărui zeu pe care vrei sau nu să îl invoci! Asta este absolut de ABCedarul comunicării. Și nu îmi spuneți (cum au făcut-o mulți, iritați de răspunsul meu) ”păi, ce, nu se înțelege din numele organizației?”. Căci nu sunt atât de idiot încât să nu mă prind din prima că Asociația pentru Salvatul Dropiei cu Eleron se ocupă de salvatul dropiei cu eleron. Dar când te numești Asociația pentru Frumos și pentru Util în Galaxia Eternă, trust me că nu reușesc să mă prind nu doar din prima, ci nici din a doua, nici măcar din a treia.

Iar textul mailului în sine, oh, doamne… Colegii de la Kooperativa 2.0 mă aud din când în când cum încep să înjur (dap, sunt de ăsta slobod la gură) pentru că pur și simplu nu reușesc să înțeleg ce face respectivul ONG sau care-i treaba cu acțiunea despre care îmi spun că îmi zic. Pur și simplu nu înțeleg, atât de prost este scris mailul acela!

Foarte multe texte sunt luate cu copy/paste din ceva raport pe care ONG cu pricina a trebuit să îl trimită întru justificare către ceva instituție europeană sau ceva de genul. Pentru că sunt scrise într-o polocingoneză cretacico-tehnică, cu o beție de cuvinte care nu doar că nu spun nimic, dar te și încurcă în încercarea de a te strădui să te chinui să îndrăznești să înțelegi ce vor să zică. Sper, cel puțin, că au luat cu copy/paste din ceva raport și nu așa vorbesc ei, sper din tot sufletul că asta este explicația…

În esență, dragi ONGiști care mai trimiteți mailuri absolut de neînțeles pentru destinatar, chestiunea este în felul următor: te interesează să îți faci norma la trimis mailuri cantitativ sau te interesează să ai doar 5 bloggeri pe care să îi reușești să îi convingi măcar să te asculte ce ai de zis? Asta vreau să vă întrebați singuri data viitoare când vreți să trimiteți încă un mail absolut inutil, într-o polocingoneză cretacico-tehnică, cu voi la ”to” și cu toți ceilalți în ”bcc”.

Eu, pentru că sunt cum sunt și ca parte din ceea ce sunt vreau să ajut cât pot, trimit aproape întotdeauna când primesc un mail groaznic din partea unui ONG un feedback scurt, de genul ”vaaaaaai, cât de greșit comunicați…” și dau câteva detalii în funcție de fiecare caz în parte. Reacția inimoșilor oameni ONGiști care mi-au trimis acele mailuri: 80% nu îmi răspund la mail, 10% zic doar ”mulțumesc pentru feedback” și 10% se enervează și îmi răspund super dur cam pe formatul ”noi suntem niște minunați, dar lumea e tâmpită și nu înțelege asta, iar tu faci parte din lume, deci ești un tâmpit, care nu face nici cel mai mic efort să înțeleagă cât suntem noi de minunați”.

Practic, unii oameni abslut superbi din anumite ONG nu reușesc să înțeleagă că un lucru fundamental:

Există o diferență imensă dintre a face lucruri bune și a-i acuza pe ceilalți că sunt orbi că nu văd că face lucrurile astea bune.

Promit că o să scriu un material separat în urmatoarea perioadă în care voi oferi 10 sfaturi pentru ONG care vor să se miște cu talent în social media. O să fie niște chestii basic. Pentru că la nivelul basic se află, din păcate, multe ONG. Care, sunt sigur, fac o treabă grozavă, au cele mai bune intenții, alea, alea. Până atunci puteți începe să citiți ce am scris până acum din seria ”Decalogul campaniilor cu bloggeri”, multe din ce veți citi acolo vi se pot aplica lejer și acut.

Stați pe aproape, deci, dacă vă interesează subiectul.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

13 thoughts on “Unele ONG sunt ca vaca fără lapte și care nu împunge. În domeniul comunicării, zic”

  1. Buna Cristi! Eu urmaresc cu drag ce scrii dar e prima oara cand comentez la ceva scris de tine.
    Ca cititor sunt de acord cu tot ce spui, dar ca ONGst in acelasi timp cunosc si partea cealalta a baricadei, in care ONG-urile sunt un grup de oameni tineri, fara experienta, cu suflet mare. Mie imi e fff greu sa gasesc oameni pe comunicare, pentru ca nu stiu de ce, oamenii de comunicare, nu sunt neaparat atrasi de munca asta sau, ca sa nu generalizez ,nu sunt atrasi de munca in ONG-uri de mediu. Dupa ce gasim un om de comunicare, se lucreaza destul de mult pana prinde flow-ul, dar dupa 1 an pleaca si o luam de la capat.
    Pe mine, Teodora Palarie, presedintele Asociatiei Padurea Copiilor m-ar ajuta ENORM, daca niste oameni cu minte si suflet, ca tine, ar face niste ateliere de comunicare pentru ONG-uri. Evident nu ma refer la ceva predat, ci la ceva interactiv, o combinatie de training cu mentorat. Daca tu esti interesat sa oferi know-how-ul, noi suntem dornici sa-l primim, asa ca hai sa vedem cum facem sa se intalneasca cererea si oferta si sigur facem ceva fain!
    Multumim mult pentru ca esti obiectiv si implicat!

    1. Ani de zile am incercat sa ajut ONG-uri pe partea de comunicare, la vremea aia pe gratis. Nu pentru ca as fi vreo experta, caci si eu invat in fiecare zi cate ceva nou, ci pentru ca m-am lovit de niste chestii si pentru ca stiu sa identific niste problemute. Se mai intampla sa fiu si filolog, printre altele. Am fost data la o parte de foarte multe pentru ca eram „prea practica” si ca spuneam lucrurilor pe nume prea mult.
      Acum tin ateliere de comunicare pentru un ONG care pare foarte fericit sa ma aiba prin preajma, dar e gasit cu greu si dupa ce mi-am luat cateva suturi de la altele. Nu vreau sa critic, dar poate asta ar fi o explicatie a faptului ca ONG-urile care cauta nu gasesc.

    2. Teodora,

      Mulțumesc și eu pentru că găsești ceva de urmărit la acest blog :)

      Știu ce zici despre turnoverul de personal, dar să știi că așa este peste tot. Nu pot să înțeleg nici eu de ce oamenii de comunicare nu sunt mai statornici, parcă sunt mereu în căutare de altceva (nu că ar fi o trăsătură negativă, dar parcă nu tot timpul…).

      Legat de partea de atelier, te-ar ajuta dacă aș face un webinar pe tema asta?

  2. Bine punctat.
    Dar cred că nu e specific pentru ONG-uri. În general, majoritatea organizaţiilor comunică rău prin e-mail. Eu primesc zeci de mesaje/zi din zona cultural-socială. Când organizaţia angajează o firmă de PR, e binişor. Când rezolvă pe cont propriu, adesea simt „chinuiala”. Problema e că multe organizaţii, mai ales ONG-urile, nu-şi permit un om care să se ocupe de comunicare. De obicei, o face un om care de obicei se ocupă cu alte lucruri şi care trage de el s-o facă şi p-asta. Aparent e simplu: Ce mare lucru să trimiţi un mesaj?! Dar ca să scrii un mesaj bun şi să-l personalizezi pentru o sută de destinatari, e un job în sine, nu ceva care să faci în juma de oră după ce ţi-ai terminat restul treburilor. Dacă investiţia în comunicare e mică, şi rezultatele sunt pe măsură.
    Pe de altă parte, oamenii ar trebui să înveţe cum să comunice mai rapid şi eficient, dar nu neapărat pentru job, ci pentru ei. În engleză există o mulţime de cursuri şi alte materiale. În română, mai rar.

    1. Așa este, nu este specific pentru ONG. Doar că diferența între ce are de comunicat un ONG și ce are de comunicat o fabrică de șuruburi este evidentă :) Mie aici îmi dă cu virgulă.

      Despre partea cu ”nu își permit un om”, zic acum doar atât: dacă vrei cu adevărat să faci treabă, găsești resursele necesare pentru omul respectiv. Dar numai dacă intri în mindsetul potrivit, adică mai spre business, așa :)

  3. Poate bagam in decalogul ala si sugestia de a multumi in urma unui serviciu facut. Eu am blog ne-comercial, dar scriu cu drag ori de cate ori mi se pare ca pot ajuta pe cineva cu putin din timpul si inspiratia mea. Acum un an, cineva de la un ONG absolut necunoscut m-a rugat pe e-mail sa scriu un articol despre un eveniment de-al lor. Mi-a trimis toate detaliile, scrise coerent, materiale clare etc. Am scris articolul. Data viitoare cand am auzit de ei a fost fix la un an dupa asta, cand au avut o noua editie a respectivului eveniment si m-au rugat din nou sa scriu un articol. Si atunci am realizat ca nu primisem nici macar un „multumesc” pana atunci. Si nu am mai scris nimic.

    1. Aaaaaa, bine punctat! Practic tu vorbești despre imensa putere a unui ”mulțumesc”. Nu pentru că îl ceri tu, care ai ajutat, ci pentru că un asemenea necesar gest de mulțumire spune mult despre cel care îl face :)

  4. Ai dreptate in 99% la suta in ceea ce zici.
    As dori insa sa subliniez vreo 2 chestii:
    – a spune ca „sociatetea civila” sau ONG-urile sunt x sau y e acelasi lucru ca sa spui ca societatea in ansamblu este x sau y. Practic societatea civila e oglinda societatii, cu bune si cu rele.
    – ar putea reiesi nitel din text ca societatea civila s-ar ocupa doar cu chestiuni care tin de suflet. N-as vrea sa ramina cineva cu ideea asta – sunt multe chestiunii legate de creier unde societatea civila este extrem de activa – de la educatie la drepturile omului.
    In rest, si noi ne confruntam cu probleme legate de cum comunicam ceea ce stim bine unul public larg. Iar simplificarea nu este neaparat o solutie (zise juristul din mine :-)
    Acum incercam sa-i punem pe altii sa explice ce naiba este cu reforma copyright (deja suna complex) – si cum bine stii – am incercat de la un Chinez (https://www.youtube.com/watch?v=8unUzTbgBU8&list=PLvvb0smWcMSt3Nbl-eBZRNQGcSetsAW-l&index=3) la un profesor de filozofie (Constantin Vica) (https://www.youtube.com/watch?v=eqt0e5YnRVE&list=PLvvb0smWcMSt3Nbl-eBZRNQGcSetsAW-l&index=1) :-P

    1. Ai dreptate în 99% din ceea ce zici, dar și eu vreau să subliniez sublinierile tale:

      1. Mă urăsc profund când fac generalizări de acestea, dar este singura metodă prin care reușesc să atrag atenția asupra subiectului și să îndreptăm păcătosul, nu să îl pedepsim.

      2. Față de provocările pe care le are o companie care trebuie să comunice medicamente sau servicii bancare, orice ONG este parfum de parfum :)) Altel, desigur, clipurile cu pricina ne arată că voi ați înțeles un lucru fundamental în orice înseamnă obținerea e beneficii: un pic de investiție (networking și timp și resurse să faceți filmele) este obligatoriu ca să obții ceva :)

      1. 1. Pune un disclaimer de genul ” Toate generalizarile sunt periculoase, inclusiv aceasta”. Apoi zici ce vrei. Eu asa fac. :-P
        2. Dap, dar ei au bugete, majoritatea ONG-urile au doar voluntari neprofesionisti. Dar daca ar fi sa dam un premiu negativ pentru cele mai proaste comunicari (si sa generalizez in virtutea pct. 1) – eu i-as alege pe aia ca vind CRM-uri, ca niciodata nu am inteles ce vand.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.