După niște luni bune în care m-am plimbat cu Uber, concluzia inițială rămâne aceeași în ceea ce mă privește: mă coafează. Doar că, pe lângă cele pe care vi le-am spus atunci, acum vin cu niște nuanțări. Căci, nu-i așa, am avut vreme suficientă să mă documentez în tot acest timp. Și o să fac aceste nuanțări raportat la ceea ce toată lumea cunoaște, adică serviciul de taxi clasic. Pentru mai multă claritate, ca să zis așa.
Spre deosebire de vreo 90% din șoferii de taxi clasic, driverii de la Uber nu cunosc orașul. Căci, în cazul primilor, este de ajuns să zici strada și deja mașina pleacă. În cazul celor din urmă, nu funcționează așa. Extrem de puțini cunosc orașul așa cum îl cunosc taximetriștii. Iar navigația în București este, cum să îi zic eu, orientativă. Adică, sigur, îți arată cum să mergi, dar este doar o variantă. Care, de cele mai multe ori, mă face să zâmbesc. Desigur, driverii Uber nu au experiența taximetriștilor, asta înțelegem. Dar ce vă zic eu este un fapt. De aia îl zic, firește.
Timpul pe care ți-l dă aplicația Uber ca estimare până ajunge mașina este mai mult decât orientativ. Adică în vreo 90% din cazuri nu are nici o legătură. Adică aplicația zice că mașina ajunge în 4 minute, când în realitate ajunge în vreo 7 sau 8 minute. Deja m-am obișnuit cu asta. Dar menționez aspectul la părțile negative.
În rest, rămân la părerea că, una peste alta, prefer oricând Uber. Din motivele pe care le-am menționat aici.
Mai aveam niște nelămuriri. Și, cum cel mai bine este să întrebi la sursă, i-am întrebat pe cei de la Uber două chestiuni. Una despre faza cu bonusurile pe care driverii le primesc (am auzit multă discuție printre ei pe tema asta și am vrut să mă lămuresc) și una despre cum poți deconta cursele Uber în contabilitate (căci unii dintre noi chiar am băga așa ceva la cheltuieli). Aveți mai jos răspunsurile. Fără nici o modificare din partea mea.
Cum se pot deconta in contabilitatea unei firme cursele facute cu Uber?
După fiecare cursă, utilizatorul primește un rezumat al cursei ce conține data cursei, distanța călătorită și costul total. Pe lângă asta, toate cursele efectuate pot fi accesate pe riders.uber.com. Pentru uberX, serviciul peer-to-peer ce se adresează persoanelor ce vor să împartă costurile întreținerii mașinii cu alte persoane, șoferul nefiind unul profesionist, dar responsabil de plata taxelor aferente, rezumatul cursei este tot ce se oferă.
Uber ofera o multitudine de alte produse în cele 60 de țări unde este prezent (UberBlack, UberLux, Uber for Business) ce vin în întâmpinarea celor ce vor să folosească produsele Uber special pentru companii. Momentan, în București este disponibil în varianta pilot numai produsul uberX. Bineinteles ca vom face cunoscute planurile noastre de viitor, pe măsură ce avem astfel de informații.
Care-i faza cu scazutul bonusurilor pentru driveri, de se plang toti de asta? Exista o strategie, un plan?
Bonusurile de lansare sunt temporare și ajută să creștem serviciul într-un timp scurt pentru a servi cât mai multe cereri. Pe măsură ce serviciul se dezvolta și timpul petrecut pe platforma Uber devine mult mai eficient pentru un șofer partener, bonusurile nu mai sunt necesare pentru ca parteneriatul cu Uber să fie atractiv. Practic, șoferii parteneri pot avea aceleași câștiguri fără bonusuri adiționale datorită creșterii numărului de cereri. Serviciul uberX s-a dezvoltat foarte rapid în București și suntem foarte bucuroși că putem oferi locuitorilor acestui oraș o noua alternativă la transportul urban.
41 thoughts on “Concluzii după niște luni de circulat cu Uber”
Am fost în București, weekend-ul ăsta, și am vrut să iau un Uber.
Însă după minute bune de așteptare am rămas dezamăgit. Pe lângă că nu a ajuns, nu am primit nici răspuns la mesaje.
Cât despre taxiuri, în calitate de turist o să zic doar că am avut plăcerea să întâlnesc și șoferi cinstiți.
Stai că nu înțeleg… Cum nu a ajuns? Trebuia să raportezi asta! Că nu e ok de nici o culoare să se întâmple așa ceva… Cât despre ce zici despre taxiuri, clar am întâlnit și eu taximetriști foarte mișto. Doar că nu despre asta este în totalitate ideea a ceea ce am scris :))
sa raporteze ce? ca nu a vrut un sofer cu masina LUI sa se duca la nu stiu cati km dupa un client care poate merge 2-3 km? :)
Soferii au inceput sa refuze comenzi la greu. Pe masinile lor fac ce vreau deci iau numai pe cine doresc si cand doresc
Normal ca nu ajunge nimeni daca e la peste 4 km. niciun sofer nu se mai duce la curse mai mari de 2-3 km. nu mai renteaza.
Uber a scos bonusurile care acopereau unele cheltuieli dar acum gata. Deci lumea sa nu se mai astepte la servicii impecabile, ca nu va mai fi asa. Pot vedea masini disponibile in zona ta dar sa nu te ia nimeni.
Asta e adevarata fata a Uber nu ce spune X sau Y care lucreaza la Uber.
(link sters de Cristian China-Birta pentru că nu acceptă pe blogul LUI linkuri de la anonimi)
Da, exact aia să raporteze. Pentru că, dacă ești driver Uber, înseamnă că ți-ai asumat așa ceva, că trebuie să mergi la comandă. Altfel ești – pardon my French – de rahat. Și nu de ăla turcesc. Mi se pare fascinant cum te plângi de ceva în care ai acceptat să intri cu bună știință, fascinant. Oh wait, iar vorbesc singur…
PS Nu mai pune linkuri in comentarii. Anonimilor nu le permit asta.
Cred ca nu ai inteles ca soferii sunt PARTENERI nu sclavii Uber. Poti refuza cate comenzi vrei ca sofer partener Uber. Tu te-ai duce la ora 18.00 dupa o comanda in Pipera daca esti la Universitate sau Unirea? :)
Cat despre plans, nu e poate fi vorba ci doar de corecta informare. Ar trebui sa lasi link-ul acela unde soferii Uber(inselati la prezentari cand li se spune ca vor exista bonusuri iar dupa 2 sapt se scot, cand li se spune ca raza de luat comenzi nu va fi mai mare de cativa km, comenzile vin chiar si de la 9-10 km) spun ceea ce se intampla.
Eu inteleg ca exista posibilitatea ca acest articol sa fie unul platit dar incearca sa fii un si obiectiv. :)
Poți să îi zici cum vrei. Atâta vreme cât ai semnat un contract în care se prevede că trebe să faci niște lucruri, în momentul în care nu le faci, ești nașpa. Zice în contractul cu Uber că poți să lași clientul să aștepte ca fraierul? Nu prea cred. Dar tu îl lași pentru că nu ți se pare ok să faci o deplasare lungă? Bre, păi nu știai dinainte de a te apuca de treabă cum e sistemul? Căci mie asta îmi scapă profund…
Cât despre corecta informare, cum poți pretinde că o sursa anonima poate să informeze corect? Really, măh!?
in caz ca nu stiati , ca si partener uber( sofer ) nu se semneaza nici un fel de contract , exista doar propuneri si indicatii verbale , din partea unui reprezentant uber , si atat , soferi nu sunt angajatii celor de la uber , si nici ai pasagerilor,pur si simplu uber nu face decat sa intermedieze legatura dintre partener uber ( sofer) si pasager (client)…..si nu o face degeaba ,o face pe un comision de 25%…..care dupa parerea mea este foarte mare
si ca sa nu te las nelamurit hai sa iti explic o cursa, acceptata de la 4-5 km distanta catre pasager . ajungi la pasager si ai surpriza ca , pasagerul doreste sa mearga doar 5 km , asta inseamna ca se va incada in cursa minima de 10 lei, pentru sofer cursa totala este de 10km, din acesti 10 lei scadem 2.5 lei comision uber si vom ramane cu 7.5 lei din care se mai scade 4.5 lei combustibilul si vor mai ramane 3.5 lei din care mai trebuie scazuti aprox. 12% taxe catre stat di suma totala de 10 lei , deci 3.5-1.2= 2.3 !!!!!! banii din care mai trebuie sa intretii masina si sa traiesti si tu…….DECI acum fa si tu socotelile si vei afla dece soferii uber refuza cursele
Ah, cât despre partea de plătit, nu-i așa că e mult mai ușor să zici asta decât să crezi că singura mea legătură cu Uber este cardul de pe care îmi iau banii după fiecare cursă? Fiecare avem fanteziile noastre, care ne ajută să trecem mai ușor prin viață, desigur.
Eram în Berceni, cred… . Când am deschis aplicația m-ai apărut o singură mașină, deci nu prea îmi făceam speranțe; oricum am dat comanda și estimarea era de 7 minute.
După vreo 5 minute însă mașina apărea pe hartă în acelaș loc. Se poate să nu fiu eu obișnuit cu Uber-ul ”Bucureștean”, dar după șapte minute și nici un reply de la șofer am anulat cursa și am luat un taxi.
soferul Uber face ce vrea.clientul sa se duca cu taxiul daca nu gaseste masina cu app Uber.
Aha, deci e ok ca aplicația să îmi arate că tu o să vii, dar tu nu vii pentru că faci ce vrei, da? Bine, măh, super-profi! Și se mai miră unii că au viața cum o au…
Aplicatia iti arata daca sunt masini in zona ta si minutele estimative la care cea mai apropiata dintre ele poate ajunge la tine. Aplicatia da niste timpi eronati de cele mai multe ori.
Tu ca si client daca faci acum o comanda(vazand masini in zona), nu inseamna ca soferii accepta sa vina dupa tine. Ei pot sa nu ia comanda respectiva. DA, scrie in contract asta.Ca poti refuza oricate comenzi vrei.
Cum sa te oblige cineva ca pe masina ta, bezina ta, costurile tale sa te duci „oriunde”?
Tu care esti cat de cat informat trebuia sa stii ca ridesharing(cum pretinde Uber ca este dar NU E )nu este taxi reglemantat de OPC :). Sigur, este o alta pveste despre ce pretinde Uber a fi si realitatea. Puteai adauga si partea asta in articol.
Discuția a pornit de la faptul că omul a primit mesaj că vine mașina Uber. Nu că erau miliarde de mașini Uber în zonă. Tu care esti cat de cat informat trebuia sa stii ar fi trebuit să înțelegi asta.
Am inteles asta. Da, soferul poate anula comanda chiar daca a acceptat-o initial. Absolut firesc sa faci asta iar clientul este informat prin aplicatie de anularea comenzii.
Nu are cum soferul sa anuleze comanda fara ca aplicatia sa stie, implicit clientul.
Asa cum clientii pot anula comenzile intr-un interval de 5 minute fara sa fie taxati(iar soferul este anuntat despre asta), asa si soferul poate anula comanda iar clientul este anuntat.
Păi stai că m-ai băgat și mai tare în ceață… Adică tu ești în Militari și accepți comandă de Piața Romană? După care îți dai seama că te costă prea mult să mergi și o anulezi? Again, io Steaua, tu Rapid. Altfel, firește, dacă aș ști cu cine vorbesc, ți-aș da dreptate în anumite privințe. Nu în multe, desigur, dar câteva tot ar fi. Dar așa, vorbesc singur…
Întrebare pentru toți cei care, din diverse motive și sub diverse anonimaturi (inclusiv cei pe care v-am băgat în spam pentru că v-ați băgat lucruri), contestă Uber: de ce nu îți dați în judecată? Sai i-ați dat și nu știu eu? Caz în care vă rog să mă informați, firește.
Altfel stăm și discutăm aici fix ca steliștii și rapidiștii, fiecare înțelege ce vrea și tot ceilalți sunt nașpa. Pentru că Steaua. Pentru că Rapid.
ar fi trebuit sa lasi link-ul acela unde multi soferi Uber isi spun parerile. in felul acesta, noii doritori de senzatii „tari” uberesti sa aiba ce pune in balanta atunci cand doresc „extra” venit de la Uber.
Dacă îți asumi și tu cine ești, las și eu linkul. Altfel, Steaua și Dinamo, cum ziceam.
Pe cine sa dai in judecata? O firma din Olanda? Stii cat costa sa faci asta? Cred ca da :)
Si ce te duci sa spui la judecator? Onorata instanta, eu am un contract cu o firma din Olanda care face transport de persoane ilegal in Romania? :)
Da, contractul nu este semnat cu Uber System Romania SRL (firma care are ca obiect de activiate ,”IT”) ci cu una din Olanda.
Aha, ok, deci e prea scump să îl dați în judecată. Am înțeles. E mai simplu așa, desigur. Ne plângem, dar nu facem nimic altceva. Am înțeles.
Cine a spus ca se plange? Am scris doar ca ar trebui sa prezinti situatia si din alt unghi, nu numai cel al Uber Romania.
Ai preluat punctul lor de vedere. E in regula.
Punctul de vedere al soferilor „parteneri” Uber este pe acel site al carui link l-ai sters :)
Cat despre datul in judecata, DA. este scump sa faci asta, mai ales daca firma nu este din Romania. Un avocat in Olanda costa in jur de 200-300 euro pe ora. Ca sa te reprezinte la proces, te costa peste 5000 euro. Stiu ca pare ireal dar astea sunt preturile.
De asemenea, atata timp cat Uber este ilegal in Romania, in Olanda ieri procurorii au descins in birourile Uber…nu stiu ce sorti de izbanda ai
Sursa : http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-29/uber-offices-in-amsterdam-raided-for-third-time-this-year
P.S nu cred ca e anonima :)
Bre, dacă tu nu te plângi înseamnă că io sunt rapidist! =)) Da-mi niște nume de parteneri Uber de pe siteul ăla pe care l-am șters și le public punctul de vedere. Anonimi nu servesc, desigur. Cât despre ilegalitatea Uber în România, arată-mi o sentință definitivă, o lege care să se refere la asta, ceva acolo. Căci altfel pe păreri și io pot spune că tu ești de la o companie de taxiuri și că e ilegal ce faci. Dar nu o zic, firește.
Exista o lege foarte clara. Legea este facuta de parlament,
Doar judecatorii dau sentinte.
Uite Legea nr. 129/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 38/2003 :
art. 7 prevede: „(1) Transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se execută numai de către transportatori autorizați, care dețin autorizații taxi valabile, în cazul transportului în regim de taxi, sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condițiile prezentei legii, pentru fiecare autovehicul utilizat.
(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deține pentru acesta, după caz, autorizație taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1).
Tot legea de mai sus, la Art 3. spune la ce se referae „Transportul public de persoane”.
(1) Transportul public de persoane cu autovehicule se realizează contra cost, pe bază de bon client, în regim de taxi, şi pe bază de contract, în regim de închiriere.
Sursa NEanonima :
http://www.universuljuridic.ro/lege-129-2015-modifica-lege-38-2003-privind-transportul-in-regim-de-taxi-si-in-regim-de-inchiriere/
Ok, dar nu văd unde scrie că Uber este ilegal. Sau hai să te întreb altfel: dacă e ilegal pe legea asta, cum de funcționează?
In ce stat/tara se fac legile special pentru o firma anume? Nu ai sa vezi scris : Aceasta lege este pentru Uber.
Legea din Romania e clara : ” Transportul public de persoane cu autovehicule se realizează contra cost, pe bază de bon client, în regim de taxi, şi pe bază de contract, în regim de închiriere.”
Ce fac soferii Uber? Nu transport de persoane? Niciul nu are licente pt. transport persoane, asigurare pentru pasageri, etc.
Nu ai platit pentru cursele tale? Tocmai ziceai ca ai folosit cardul(mijloc de plata) pentru asta :)
Uber functioneaza asa cam in toata Europa. Ti-am scris mai sus ca in Olanda chiar ieri a intrat politia peste ei.
Da, incalca legea fara nicio jena pana cand ii aresteaza. In Franta, 2 directori Uber au fost deja arestati.
In spania, este interzis, la fel si in Belgia si Australia de curand.
China, Hong Kong, Taiwan, Thailand,India, Germania, Coreea de Sud, Italia, Danemarca, etc…sunt multe = Uber interzis sau practicat cu licenta de transport(exact ca taximetristii)
Surse (ca asa ne place) : :)
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-29/uber-offices-in-amsterdam-raided-for-third-time-this-year
http://www.zdnet.com/article/belgian-court-gives-uber-21-days-to-end-uberpop-service/
http://www.abc.net.au/news/2015-09-28/uber-drivers-face-suspension/6808582
http://gadgets.ndtv.com/apps/news/delhi-government-rejects-ubers-application-to-ply-taxis-again-740414
https://www.techinasia.com/kakao-taxi-green-light-south-korea/
http://www.reuters.com/article/2015/05/26/us-italy-uber-idUSKBN0OB1FQ20150526
http://www.thelocal.dk/20150508/uber-charged-with-violating-danish-law
Ok, să admitem că este așa cum spui tu. Căci, după cum vezi, sunt generos. De ce funcționează, totuși? Asta nu înțeleg eu.
Nu, nu esti generos. Doar ca nu pot nega evidenta;nici macar tu :)
Funtioneaza pentru ca sunt cu tupeu.Am spus mai sus asta. Pur si simplu si-o incearca.
Daca le iese bine, daca nu, pleaca.
Vezi in articolele de mai sus cum procedeaza si te vei convinge. Daca si-au incercat-o ei in Germania, Olanda si altele….
In Romania inca le merge pentru ca nu s-a luat atitudine (sunt inca mici). Cand s-o intampla un accident sau vor creste destul de mult, o sa intre peste ei si aici. E doar o chestie de timp .
Cred că se face confuzie, deoarece Uber pune la dispozitie doar serviciul.
Din câte știu eu, nu angajează șoferi. Este doar un app pe mobile care înlesnește căutarea și plata.
Așadar este la obligația șoferului să se asigure că are autorizațiile necesare pentru transport de persoane.
Folosesc Uber în Londra, și îmi place serviciul. Estimările care le dau pentru cursele lungi sunt singura mică nemulțumire până acum.
Desigur dacă Uber România nu și-a respectat angajamentele contractuale atunci șoferii ar trebui să ia atitudine. Dar mă înșel ca o companie ca ei să recurgă la așa ceva.
Gras frustrat,tu alta treaba n ai decat sa porti de grija soferilor de pe Uber,ca nu stim prin Buc,ca nu stim unde sta măta si tot aşa..mergi pe jos da-te n sânge :))
Măh, îți las comentariul numai ca să vadă lumea că ai făcut limba română cu profesoara de botanică =)) Iar mama e moartă de multă vreme, neterminatule.
Ia uite, bre Gavroche, ce prieteni de treaba ai. Misto, spune multe despre voi un ntelectual ca asta.
Sunt oameni care au fost inselati si e normal sa fie si frustrati. Nici tie nu ti-ar conveni sa te duci la o prezentare, sa ti se spuna niste comisioane pe care poti sa le iei, sa investesti in masina ca sa o pui la punct si la o luna de zile sa vina Uber sa spuna „nu iti mai dau comisioane.”
Una ti se spune cand te duci sa te inscrii si alta e realitatea. Asta nu intelegi tu :)
Exemplu: nu ti se spune ca trebuie sa platesti si 21.5% taxe la stat. Ti se spune . Taxa Uber este de 20% + combustibilul tau.
Realitatea : 20% Uber+21.5% taxa la stat + comenzi la 9-10 km, clientul merge 2-3 km (daca o masina consuma 8%, ce iti mai ramane?
Masini foarte bune, tarif de Logan rugit (ca la taxi), etc….
Rezultat : TEAPA !
Aha, deci dacă omul e frustrat pentru că a pățit ceva din cauza lui X este absolut firesc, zici, să își verse frustrarea pe Y. Mișto. În ce lume trăiți voi, bre…
Soferul Partener frustrat unde crezi ca isi revarsa frustrarea? Pe client. :)
Atunci cand ai soferi parteneri frustrati, nemultumiti si tu ca si companie(in cazul nostru, Uber), nu stai de vorba DELOC cu ei, ii ignori, ii umilesti (pentru ca poti), ce te astepti?
Soferul sa mai dea bomboane ca la inceput?
Incet, incet, soferii Uber se vor transforma in „soferi de taxi”; cu aceleasi frustrari deci si comportament.
Bre Mariusel mic și cam tembel, în farmacie este mai curat decât vorbești tu, măh…
Se vede clar ca esti partinitor cu Uber, Chinezule! Asta e, banii de la ei nu strica. Cat despre esenta articolului eu zic doar atat : Soferii nu cunosc orasul pentru ca sunt noi, cei mai vechi fiind demult plecati. Si tot vin soferi noi, si tot vin … De aia sunt timpii asa mari.
Ce imi place de cei ca tine care stiu tot, fara putinta de tagada. Cred ca ai o viata foarte frumoasa fara indoieli. Bravo, baga mare!
Iti doresc sa ai tot atati bani cat stii tu sigur ca mi-a dat mie Uber. Saracule!
Vrei o o gumă de mestecat?! http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro/2015/04/uber-romania.html?commentPage=2
Bună!
Deci cum se decontează? Că n-am înțeles..
Vlad
Nici eu. Am tot încercat, dar nu am reușit.